Citat:
Den börjar med bevisen och det bevisen visar oss.
Varför ligger det en massa fossil inborrade i miljoner år gammal sten? Det måste förklaras på något sätt.
Varför är dom relativt enkla till en början för att sedan bli allt mer komplexa?
Varför är vi genetiskt närmare besläktade med dagens apor än med dagens hästar? Och varför är dagens hästar närmare besläktade med dagens zebror?
Det finns så mycket som visar på att och hur vi och andra arter evolverat under lång tid. Och vet du, det finns faktiskt ingenting som visar på motsatsen.
Jag välkomnar verkligen dig att försöka hitta något som motbevisar teorin. Jag vill inte sitta och berätta och varför jag tror på den. Det är mycket mer givande om du pekar på det du uppfattar som fel i teorin, så ska jag göra mitt bästa för att räta ut det som jag är övertygad om är missuppfattningar och/eller okunskap från din sida.
Varför ligger det en massa fossil inborrade i miljoner år gammal sten? Det måste förklaras på något sätt.
Varför är dom relativt enkla till en början för att sedan bli allt mer komplexa?
Varför är vi genetiskt närmare besläktade med dagens apor än med dagens hästar? Och varför är dagens hästar närmare besläktade med dagens zebror?
Det finns så mycket som visar på att och hur vi och andra arter evolverat under lång tid. Och vet du, det finns faktiskt ingenting som visar på motsatsen.
Jag välkomnar verkligen dig att försöka hitta något som motbevisar teorin. Jag vill inte sitta och berätta och varför jag tror på den. Det är mycket mer givande om du pekar på det du uppfattar som fel i teorin, så ska jag göra mitt bästa för att räta ut det som jag är övertygad om är missuppfattningar och/eller okunskap från din sida.
Om du ska skriva 10 000 morse brev på 10 000 tecken var med hjälp av en "slumpgenerator " så kommer du att kunna lägga upp ett släktträd på dessa brev... Brev A är mera likt brev C än brev B. På samma sätt så är DnA en kod som kan användas för att progammera varelser. Om du blev gudlik och kunde skapa varelser direkt med hjälp av DnA kod och skapade 100 olika varelser så skulle du kunna sätta upp ett släkträd med dom också..För varelse A delar 50 procent av sitt DNA med varelse B.. Medans den delar 70 med varelse A.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trilobite
Jag håller inte heller med dig om att de äldsta livsformer man verkar ha upptäckt är enkla överhuvudtaget. Dom hade allt vad som behövdes för att röra på sig, ínta föda och reproducera sig. Detta är en färdig konstruktion för mig.
Man skulle dock kunna jämföra det med en man som målar tavlor..Kan vi inte vänta oss att tavlorna blir bättre/mer annorlunda allteftersom han blir van ? Vem har sagt något om att gud bara kan " trolla " fram en människa istället för att forma människan eller koda DnAt först ?
Vi Jehovas vittnen har ingen åsikt om hur gammal jorden är..Våran åsikt är att skapelsedramat inte menade 24 timmars dagar (Se hebreiska ordet " Yom " ).
Min åsikt är att det som du kallar evolution bara är ytterligare ett bevis på bra konstruktion...Eller är det inte så att en bil som kan reproducera sig B sexuellt och ändå ha avkomma som kan göra likadant är mycket mer märkvärdig ?
Hela ideen med Darwinskt Evolution faller dock på grund av att bevis för den inte kom fram....Fossil kan vridas och vändas efter behag..Enda sättet att pröva om det är möjligt att få förändringarna som behövs i levande varelser=Experiment.. Man har gjort experiment då man tagit banan flugor och höjt antalet mutanter...Men man lyckades inte få något som skulle stödja den darwinska ideen. Bakterier har en förmåga att anpassa sig men de kan inte bli flercelliga varelser av sig själva.
https://www.apologeticspress.org/apcontent.aspx?category=9&article=2501
Jag kan dock inte övertyga dig till att tro något annat än vad du vill tro på..Även om jag tycker det är ett orymligt påstående kan du altid säga att det inte har gått nog med tid. Precis samma logik som de som tror på självalstring säger.. Både "darwinian evolution" och "Abiogenesis " går att testa i våra laborationer..Det närmaste vi kommer Darwinian evolution är bakterier som blir anti ressistenta eller som äter en ny typ av föda..Abiogenesis är vi inte ens i närheten av.
om har rätt men domarna reserverar rätten att göra undantag. Dina släktingar har hört rätt. Om du tror att bibeln är guds ord så blir det inte särskilt svårt för dom att argumentera med dig....