Citat:
Ursprungligen postat av
lorebf
Om telenor har låst upp telefonen så ska det bara vara att stoppa i vilket simkort som helst.
Att man får ställa in koden till simkortet är inget konstigt.. Det måste man alltid göra om man startar om mobilen så länge man inte tagit bort koden helt från simkortet (har inget med telefonen att göra)
Det jag skulle gjort i ditt läge är att gå till Teliabutiken och prata med dem.. Om de säger att den är låst till telenor så skulle jag visa kvitto på att jag låst upp den där.. Sedan om de inte kan lösa det så får man gå till telenor igen.
Eller så går du direkt till telenor och pratar med dem.
Telenor har inte låst upp telefonen "på plats" så att säga, vi köpte en upplåsningskod från deras hemsida. Tycker bara det är skumt att hon måste fylla i pinkoden varje gång hon startar om mobilen.
Kanske ska ringa telenor och höra med dom om varför det inte funkar.