2013-10-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Någon som vet hur länge man kan ta Reductil i stöten? Ska man ha något uppehåll eller är det bara att köra på tills man är nöjd?

Jag körde exakt 4 veckor på 15mg TDP. Tyckte dock att de gav mindre och mindre påverkan på mig.
Skillnaden som jag känner idag, 3 dagar efter avslutad kur är att jag mår mycket bättre då jag hade rätt så mycket bieffekter. Är lika hungrig under dagen, men blir inte mätt lika fort som innan.
Tänkte köra några veckor utan nu med samma kalorimängd, så får vi se hur jag känner mig.
Citera
2013-10-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helena82
Jag tog TDP från Deff******. Jag avslutade kuren när tabletterna tog slut. Jag blev yr fortast jag ställde mig upp och illamående. Det funkar inte att ha det så med jobb, träning och studier så nu ska jag testa stackers istället. Vad tråkigt att du inte känner av något, du borde testa TDP de funkar iaf.

Det är första gången jag hör någon ha sådana biverkningar. Har du ätit någon annan form av Reductil förutom TDP tidigare?
Citera
2013-10-07, 23:28
Medlem
lagomsmarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentblad
Det är första gången jag hör någon ha sådana biverkningar. Har du ätit någon annan form av Reductil förutom TDP tidigare?

Jag har också liknande biverkningar.

Får så av diverse centralstimulanta och då även sibutramin, effedrin, koffein samt socker.
Har ofta ont i magen och mår ofta illa och känner mig yr. Jag har lågt blodtryck och får lätt blodsockerfall, jag märker stor skillnad när jag undviker saker som påverkar blodsockret.
Citera
2013-10-15, 20:21
Medlem
Strawberryns avatar
När man tänkt sluta med Reductil ska man trappa ner på något vis eller kan man bara lägga av direkt? Frågar igen: hur länge man kan ta reductil i stöten, är det okej med 3-4 månader? Kört på 10 mg på morgonen nu i 2 veckor och det fungerar bra. Är väldigt torr i munnen vilket i princip är den enda biverkan jag har.
Citera
2013-10-15, 20:36
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
När man tänkt sluta med Reductil ska man trappa ner på något vis eller kan man bara lägga av direkt? Frågar igen: hur länge man kan ta reductil i stöten, är det okej med 3-4 månader? Kört på 10 mg på morgonen nu i 2 veckor och det fungerar bra. Är väldigt torr i munnen vilket i princip är den enda biverkan jag har.
Det är inga problem att köra väldigt länge på det. När jag använde det (jag fick det på recept av doktorn här i Sverige) så körde jag i c:a 6 månader. Den enda anledningen till att jag slutade med den var att den stoppades av staten. När dom stoppade den så tog dom bort den ifrån en dag till nästa för mig, så du behöver inte trappa ut den.
Citera
2013-10-16, 19:31
Medlem
En till grej, hur farligt kan det vara egentligen? Vet att reductil inte finns längre för att det hade farliga bieffekter? Vill ju helst inte dö på kuppen liksom, haha. Nojjar nog mest i onödan, eller?
Citera
2013-10-17, 11:33
Medlem
MonsterXXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykedelia
En till grej, hur farligt kan det vara egentligen? Vet att reductil inte finns längre för att det hade farliga bieffekter? Vill ju helst inte dö på kuppen liksom, haha. Nojjar nog mest i onödan, eller?

Ja.

Reductil är helt ofarligt så länge du inte har grava problem med ditt blodtryck.
Citera
2013-10-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterXXL
Ja.

Reductil är helt ofarligt så länge du inte har grava problem med ditt blodtryck.

Okej, jag har varit frisk som en nötkärna i hela mitt liv så antar att det är helt okej för min del. Dock så dog min pappas morbror av hjärtattack tror jag... tror han var fet som fan dock haha. Det är pappa också men han har ändå perfekta värden. Men det känns rätt safe då?
Citera
2013-10-19, 20:32
Medlem
Strawberryns avatar
Har nu läst igenom vartenda inlägg i denna tråd. Det talas om flera andra preparat i början/mitten av tråden. Det skrivs även att folk alternerar med olika preparat för att inte vänja kroppen? Är det något man ska ta till sig? De som nämns är Slimex, Dream body, Tengda, p57, MSV och Lida. Vad är det för preparat?

Snart inne på tredje veckan nu och vägde mig inte från början, det blev inte så. Känns att jag gått ner och tippar på ca 4 kg ca hittills. Var en som frågade mig idag om jag gått ner i vikt Tar 10 mg TDP på morgonen och har oftast inga problem med hunger förrän mot middagen. Då är jag oftast vrålhungrig. Tar kaffe till frukost och VLCD till lunch samt två clementiner. Äter vanlig middag. Det som är den stora skillnaden för mig iaf är att jag står ut trots att jag ibland är mycket hungrig. Äter mycket mindre till middag än jag tidigare gjord. Är inte heller lika sugen på onyttigheter och har inga problem att tacka nej när det bjuds något. Har läst att för vissa försvinner hungern helt? Orkar inte vara så nitisk så jag använder inte shape Up appen som många gör. Är helt säker på att jag ligger på max 1000 kcal ändå. Är ofta väldigt torr i munnen så det blir mycket vatten under dagarna. Ibland känns det som en slags efedrin effekt på kroppen. Är lite darrig, lite småspeedad och har lite hjärtklappning någon gång. Mår psykiskt väldigt bra. Skulle vara kul att höra hur andra har det som kör Reductil!
Citera
2013-10-19, 23:26
Medlem
Undrar: har fått tag på en hyfsat stor mängd Reductil, utskrivna och uthämtade på svenskt apotek precis innan de försvann. De är nu ett år efter bäst föredatum men funkar lika bra som de jag provat tidigare som inte var för gamla. Det jag funderar på är hur länge de kan tänkas funka med samma effekt då jag måste och vill göra ett uppehåll då vi vill ha en bebis. Det handlar ju alltså om en ganska lång tid ca 2 år. Det kanske inte alls är lönt att spara dem?
Citera
2013-10-20, 10:39
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milian11
Undrar: har fått tag på en hyfsat stor mängd Reductil, utskrivna och uthämtade på svenskt apotek precis innan de försvann. De är nu ett år efter bäst föredatum men funkar lika bra som de jag provat tidigare som inte var för gamla. Det jag funderar på är hur länge de kan tänkas funka med samma effekt då jag måste och vill göra ett uppehåll då vi vill ha en bebis. Det handlar ju alltså om en ganska lång tid ca 2 år. Det kanske inte alls är lönt att spara dem?

Vad har du att förlora? De kommer med all säkerhet fungera.
Citera
2013-10-20, 14:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Är ofta väldigt torr i munnen så det blir mycket vatten under dagarna. Ibland känns det som en slags efedrin effekt på kroppen. Är lite darrig, lite småspeedad och har lite hjärtklappning någon gång. Mår psykiskt väldigt bra. Skulle vara kul att höra hur andra har det som kör Reductil!

Av de symptom du beskriver så gör de vad dom ska. Lägg till någon fysisk aktivitet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in