2013-10-07, 20:02
  #13
Medlem
Zoumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Du har möjligtvis inte editerat din hosts fil på datorn? Kanske i samband med att du installerade ios 7 betan? Ifall du har gjort det så förklarar det varför din nya installation inte kan signeras. Kolla i hosts filen om du har något om apple där. Isåfall ta bort det, starta om datorn och prova update igen.
Du säger nu att jag ska ta bort detta i min hosts fil?:
# 74.208.10.249 gs.apple.com
# 127.0.0.1 gs.apple.com
# 74.208.105.171 gs.apple.com

Jag la in den enligt denna guide som jag även skrivit tidigare och nu säger du att jag ska ta bort den?:
http://absinthejailbreakme.blogspot.se/2013/04/understanding-itunes-error-3-1-9-4-and-how-to-fix-it.html
Citera
2013-10-07, 20:05
  #14
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Detta skall TS redan ha gjort enligt tidigare post.

Stämmer ville helt enkelt bara försäkra att det verkligen var gjort. Eftersom du påpekat möjligheten att han laddat ner fel ipsw. Om båda dessa saker är säkerställda kan jag bara se en möjlighet varför något går fel och att det är att apples signeringsserver är lite ur balans inför imessage fixen (ios 7.0.3).
Citera
2013-10-07, 20:16
  #15
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoump
Du säger nu att jag ska ta bort detta i min hosts fil?:
# 74.208.10.249 gs.apple.com
# 127.0.0.1 gs.apple.com
# 74.208.105.171 gs.apple.com

Jag la in den enligt denna guide som jag även skrivit tidigare och nu säger du att jag ska ta bort den?:
http://absinthejailbreakme.blogspot.se/2013/04/understanding-itunes-error-3-1-9-4-and-how-to-fix-it.html

Ja, alltså dom är ju avkommenterade iallafall. Det är är leftovers från när man använt tinyumrella är liknande.
Citera
2013-10-07, 20:36
  #16
Medlem
Zoumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Ja, alltså dom är ju avkommenterade iallafall. Det är är leftovers från när man använt tinyumrella är liknande.
Vad snackar du om?
Vad ska jag göra för att min iPhone kan aktiveras och fungera som den ska igen...?
Citera
2013-10-07, 20:50
  #17
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoump
Vad snackar du om?
Vad ska jag göra för att min iPhone kan aktiveras och fungera som den ska igen...?

Beskriv steg för steg vad du gjort, och hur du gjort detta.
Citera
2013-10-07, 22:51
  #18
Medlem
Zoumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Beskriv steg för steg vad du gjort, och hur du gjort detta.
Plugga in min iPhone in i datorn, öppnade iTunes försökte återställa telefonen, men gick inte.

Började söka på problemet på Google, hittade liknande fel som folk haft tidigare. Försökte lösa genom att kolla hur dom gjorde men hjälpte inte, fick samma problem som tidigare.

Gick in på Fb och skapade denna tråd.

Gjorde som ni postat, funkar fortfarande inte...


Jag har lagt in det man skulle läggas i hosts filen.
Jag har laddat ner senaste versionen utav iTunes.
Jag har laddat ner iOS 7.0.2 IPSW

Vad mer ska jag göra, funkar fortfarande inte. Still gettin the damn error 3194 i iTunes...
Citera
2013-10-08, 11:39
  #19
Medlem
pterodactyls avatar
Mina tips har tagit slut =( . Det enda jag kan se som är otestat är att du provar att ladda ner ipsw från någon annan källa. Finner detta högst otroligt att det skulle lösa något dock. Felkoden betyder att installationen inte kan signeras av apple. Så det betyder antingen kan du inte koppla upp mot deras servrar alternativt har du fel ipsw. Dubbelkolla gärna att filen heter iPhone4,1_7.0.2_11A501_Restore.ipsw . PMa mig gärna en paste av din hosts fil, och se till att du inte har en hosts.umbrella i samma mapp som hosts (ej troligt då du inte använt tinyumbrella).
__________________
Senast redigerad av pterodactyl 2013-10-08 kl. 11:49.
Citera
2013-10-08, 13:33
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoump
Plugga in min iPhone in i datorn, öppnade iTunes försökte återställa telefonen, men gick inte.

Började söka på problemet på Google, hittade liknande fel som folk haft tidigare. Försökte lösa genom att kolla hur dom gjorde men hjälpte inte, fick samma problem som tidigare.

Gick in på Fb och skapade denna tråd.

Gjorde som ni postat, funkar fortfarande inte...


Jag har lagt in det man skulle läggas i hosts filen.
Jag har laddat ner senaste versionen utav iTunes.
Jag har laddat ner iOS 7.0.2 IPSW

Vad mer ska jag göra, funkar fortfarande inte. Still gettin the damn error 3194 i iTunes...

Lösningen på ditt problem är att göra det på en annan dator, alternativt kan du testa att göra en annan användare på den nuvarande.
Citera
2013-10-08, 18:14
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoump
Du säger nu att jag ska ta bort detta i min hosts fil?:
# 74.208.10.249 gs.apple.com
# 127.0.0.1 gs.apple.com
# 74.208.105.171 gs.apple.com

Jag la in den enligt denna guide som jag även skrivit tidigare och nu säger du att jag ska ta bort den?:
http://absinthejailbreakme.blogspot.se/2013/04/understanding-itunes-error-3-1-9-4-and-how-to-fix-it.html
Vill du göra en vanlig återställning sö ska du radera alla redirects som du tidigare la in i hosts-filen
Citera
2013-10-08, 18:17
  #22
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorleif
Lösningen på ditt problem är att göra det på en annan dator, alternativt kan du testa att göra en annan användare på den nuvarande.

Detta är mitt tips också. Testa med en annan dator.
Citera
2013-10-10, 19:56
  #23
Medlem
Zoumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Detta är mitt tips också. Testa med en annan dator.
Sådär, brummade ner till far och mor och provade på deras dator.
Hoppades på att det skulle fungera och det gjorde det allt!

Problemet måste ha varit något i min dator som strulade till det, menmen nu är det klart och telefonen fungerar fel fritt!

Tack för den tid ni tog för att hjälpa mig!
Citera
2013-10-12, 23:58
  #24
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoump
Sådär, brummade ner till far och mor och provade på deras dator.
Hoppades på att det skulle fungera och det gjorde det allt!

Problemet måste ha varit något i min dator som strulade till det, menmen nu är det klart och telefonen fungerar fel fritt!

Tack för den tid ni tog för att hjälpa mig!

Glad it worked
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in