2013-10-07, 00:31
  #1
Medlem
Jag skulle i dag hämta nya uppdateringen till ios7, då tvingades jag återställa min iphone. Efter det har flera av mina appar försvunnit, ikonerna syns inte på skärmen, men när jag söker efter mina appar på telefonen så finns de och det går att öppna dem. Hur får jag fram ikonerna igen? Vad har hänt? Och nej de ligger inte i någon app jag glömt.
Citera
2013-10-07, 01:27
  #2
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag skulle i dag hämta nya uppdateringen till ios7, då tvingades jag återställa min iphone. Efter det har flera av mina appar försvunnit, ikonerna syns inte på skärmen, men när jag söker efter mina appar på telefonen så finns de och det går att öppna dem. Hur får jag fram ikonerna igen? Vad har hänt? Och nej de ligger inte i någon app jag glömt.

Kolla så att du inte har restrictions igång, och om du har det kolla att apparna som är borta inte är påverkade av detta. Om det inte skulla vara detta så koppla in telefonen till datorn, starta itunes, ladda ner appen du vill ha, och synca.
Citera
2013-10-08, 15:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Kolla så att du inte har restrictions igång, och om du har det kolla att apparna som är borta inte är påverkade av detta. Om det inte skulla vara detta så koppla in telefonen till datorn, starta itunes, ladda ner appen du vill ha, och synca.

Men apparna finns ju fortfarande på telefonen, men det syns ingen ikon och nej de ligger inte i någon mapp jag har glömt bort. Vad gör jag?
Citera
2013-10-08, 16:51
  #4
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men apparna finns ju fortfarande på telefonen, men det syns ingen ikon och nej de ligger inte i någon mapp jag har glömt bort. Vad gör jag?

Och restrictions är inte påslagna på dom försvunna apparna? En något oortodox metod kan ju vara att avinstallera apparna med hjälp av itools och installera om dom.
Citera
2013-10-08, 21:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag skulle i dag hämta nya uppdateringen till ios7, då tvingades jag återställa min iphone. Efter det har flera av mina appar försvunnit, ikonerna syns inte på skärmen, men när jag söker efter mina appar på telefonen så finns de och det går att öppna dem. Hur får jag fram ikonerna igen? Vad har hänt? Och nej de ligger inte i någon app jag glömt.

Testa att göra så här;
Gå till inställningar->allmänt->nollställ->återställ skärmens layout eller något liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in