Citat:
Ursprungligen postat av
bleeh
Hm, Vidic är så bra alltså? Jag som tycker att Kompany kan kännas lite seg ibland.. De mål jag åker på bakåt är nästan bara höga genomskärare som någon snabb jävel springer igenom på. Och hörnor förstås.
Köpte Vdic för några dagar sedan och har spelat ungefär 5 matcher med honom och här har du en liten review på honom:
Vidic är urstark i luften och vinner allt i eget straffområde som är inom en radie av 1 meter runt honom.
Det ända problemet i luften för honom är väl när motståndarna ibland slår en lång mot borte då han ibland har svårt att vrida om fort och ta den där sista metern för att kunna nicka bort bollen ur egen box men annars är han kung i luften.
Han är brytningssäker som få och så fort motståndarna söker sig ut mot kanterna för ett inlägg är det enkelt att bryta med en glidtackling om man satsar rejält, tvekar man och ska försöka hänga med motståndaren längs kanten kan det bli ett problem på grund utav bristen på pace.
Han är även helt klart godkänd att använda sig utav i uppspelsfasen då han ändå är ganska säker när han ska slå kortpassningar, långpassningar rekommenderas ej.
Allt som allt ruggigt nöjd med mitt köp och bara du parar Vidic med någon spelare med 70+ i pace bredvid honom är inte pace något problem för din backlinje!