2013-10-06, 19:43
Medlem
Tycker det är så jävla dåligt detta. Man blir så besviken! Hoppas verkligen det funkar inom kort igen!

Edit: gubben verkar kvar iaf! Tryck online - choose character - sen retry där det står att molnet är nere så ser man sin gubbe.
Senast redigerad av perra451 2013-10-06 kl. 19:48.
Citera
2013-10-06, 19:44
Medlem
Kaejkos avatar
When the Rockstar Cloud Services are unavailable, you are given the option to still play online on disc-based content (rather than R* Cloud content).

[u]You are asked to confirm before entering Multiplayer whether you would like to play on a temporary character, without the ability to save. If you confirm this option, please note that none of your old characters will be available for that play session, and the temporary character you create will not be saved. If you want to make sure the characters you create are saved, you should not proceed into GTA Online when the R* Cloud Servers are unavailable.

Even if the services come back up while you are playing on a temporary character, that temporary character will not save -- you would need to return to Single Player and re-enter GTA Online to load your non-temporary characters and resume playing with the ability to save progress.
Citera
2013-10-06, 19:47
Medlem
rAppmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
When the Rockstar Cloud Services are unavailable, you are given the option to still play online on disc-based content (rather than R* Cloud content).

[u]You are asked to confirm before entering Multiplayer whether you would like to play on a temporary character, without the ability to save. If you confirm this option, please note that none of your old characters will be available for that play session, and the temporary character you create will not be saved. If you want to make sure the characters you create are saved, you should not proceed into GTA Online when the R* Cloud Servers are unavailable.

Even if the services come back up while you are playing on a temporary character, that temporary character will not save -- you would need to return to Single Player and re-enter GTA Online to load your non-temporary characters and resume playing with the ability to save progress.

Vet en del, inklusive mig själv, som inte ens får upp felet om att cloudet är nere utan kommer direkt till ens tomma character select. Så det där tipset är inte mycket att hänga i granen.
Citera
2013-10-06, 19:50
Medlem
Vad i helvete, någon mer som har förlorat sin karaktär?
Citera
2013-10-06, 19:50
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Här är min lilla skönhet.. Vilar nu lite så man orkar grinda i natt.

http://socialclub.rockstargames.com/games/gtav/snapmatic/photo/cIkoW1wWvEC6Zi0bW4KimA
Citera
2013-10-06, 19:51
Medlem
Rivals avatar
Det som jag stör mig mest på är hur pass dåligt uppdaterade Rockstar håller oss, det skulle hjälpa så mycket om dom bara berättade för oss att om 1h går servern ner för undehåll osv.. Men inte ett ljud.

Bättre o sätta spelet i beta-fas!
Citera
2013-10-06, 19:51
Medlem
S3ONs avatar
Jag tänkte på en grej, inne i butikerna man rånar finns det en dörr vid eller bakom kassan, går man in där och igenom några rum finner man ett kassaskåp.. Är det möjligt att typ spränga upp detta eller dylikt? Ni som har kommit lite längre kanske har koll, jag är fortfarande i level 9. Skall man spränga upp kassaskåp ska man väl använda c4, och det låser man upp i level 14 eller vilken det nu var...

Hur som helst, prova på detta någon och återkom med svar! Är detta möjligt borde det ju ge betydligt mer cash än vad de i kassan har, min gissning: runt 10-50k.
Citera
2013-10-06, 19:55
Medlem
rAppmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Jag tänkte på en grej, inne i butikerna man rånar finns det en dörr vid eller bakom kassan, går man in där och igenom några rum finner man ett kassaskåp.. Är det möjligt att typ spränga upp detta eller dylikt? Ni som har kommit lite längre kanske har koll, jag är fortfarande i level 9. Skall man spränga upp kassaskåp ska man väl använda c4, och det låser man upp i level 14 eller vilken det nu var...

Hur som helst, prova på detta någon och återkom med svar! Är detta möjligt borde det ju ge betydligt mer cash än vad de i kassan har, min gissning: runt 10-50k.

Det funkade inte i singleplayer, har inte prövat i multiplayer än.
Kan testa om när(om ) min karaktär kommer tillbaka, har sticky bombs.
Citera
2013-10-06, 19:56
Medlem
Var lev 24 och hade ca 1000000 $ men nu är ALLT borta
Citera
2013-10-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rAppmeister
Hur många av er som fått era karaktärer "raderade" nu kan se de på er Social Club-sida?

Läst runt lite på bland annat reddit och de flesta ser sina karaktärer där, dock gör inte jag det. Det är bara en svart bild och allt är på startvärdena, utom mina race-vinster, pengar insamlat och liknande. Nyss kunde jag se det jag hade på banken ingame(vid character select-screenen), men de senaste halvtimmen så försvann även detta.

Exakt likadant för mig, så tänker bara chilla tills imorgon och hoppas på att man får tillbaka sin karaktär.
Läste i en kommentar på en support tråd att det är när man gör en ny gubbe på samma slot som den försvinner helt och det fanns tydligen chans att man fick tillbaka sin karaktär om man inte gjorde det.
Citera
2013-10-06, 19:58
Medlem
RangBiskits avatar
Kolla vad jag hitta!! Haha

http://socialclub.rockstargames.com/games/gtav/snapmatic/photo/6KLtiiwwxUqNNPSGJ0U_oA
Citera
2013-10-06, 19:59
Medlem
FreakinOALs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Vito-Corleone
En rätt säker källa, En kompis kusin har lite jobb på Rockstar i England(?)
Inte säker på vart men tror att det var där, Men iallafall enligt hans ord va det ungefär 'Nu kommer förmodligen Online att fungera'' Någonting i den stilen.
Och även att man inte får tbax ett skit! De är riktigt ruttet.

Men enligt mig så skiter jag i det, Så sjukt dåligt iallafall Det har nästan gått 1vecka nu och man hade
ju hoppats på att få spela lite utan problem. Dom borde skriva någonting om att de finns en chans att din gubbe kan försvinna eller stänga ner allting tills dom fixat Online helt

men din jävla pappskalle din gubbe är inte borta, den finns i cloudet som tydligen är nere
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in