2013-10-06, 17:42
Medlem
Koromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barcalope
Jag kör faktiskt med precis den trion i den formationen och deras pace är inte något problem.

Diamantis finesshots är otroliga!

Jaha fan va nice! I samma formation? Kan du länka laget?
Citera
2013-10-06, 17:42
Medlem
nepenthez sa något som var väldigt intressant. det skulle vara smart av EA att ha "players-only-packs" under X antal timmar för att få upp consumables-priserna igen. det hade ju inte skadat min ekonomi
Citera
2013-10-06, 17:44
Medlem
Woooqes avatar
det verkar som lukaku inte kommer öka någonting mer!
Citera
2013-10-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koroman
Jaha fan va nice! I samma formation? Kan du länka laget?
Självklart http://www.futhead.com/14/squads/811646/
Citera
2013-10-06, 17:49
Medlem
Koromans avatar
Citat:
Självklart http://www.futhead.com/14/squads/811646/

Fint lag! Hur är gomez? Är tveksam pga hans WR och inga traits..
Citera
2013-10-06, 17:53
Medlem
Dunderqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunken
vilken formation ska man lira Cavani med tycker ni? Ensam eller en partner?

Tycker du ska lira han med en anfallspartner i och med att han har H/H vilket gör att han kan komma ur position ibland när han hjälper försvaret men spelar du honom bredvid någon som har H/M eller H/L kommer det funka alla tiders då han alltid finns att tillgå där uppe.

Givetvis funkar Cavani som ensam striker också men jag rekommenderar att du lirar honom i en anfallsuppsättning med två lirare.
Citera
2013-10-06, 18:00
Medlem
Citat:
Gomez har varit väldigt bra för mig, snittar 1,5 mål per match.
Känns som att han alltid är på rätt plats och missar sällan.

3* skills och medioker bollkontroll är dock två minus.
Citera
2013-10-06, 18:05
Medlem
Koromans avatar
Citat:
Gomez har varit väldigt bra för mig, snittar 1,5 mål per match.
Känns som att han alltid är på rätt plats och missar sällan.

3* skills och medioker bollkontroll är dock två minus.

Okej det lät ju bra! Ja tråkigt med bara 3* skills framförallt, men gör han mål räcker det långt. Ett hunterkort på honom lär va rätt grymt!
Citera
2013-10-06, 18:06
Medlem
Bruunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderqvist
Tycker du ska lira han med en anfallspartner i och med att han har H/H vilket gör att han kan komma ur position ibland när han hjälper försvaret men spelar du honom bredvid någon som har H/M eller H/L kommer det funka alla tiders då han alltid finns att tillgå där uppe.

Givetvis funkar Cavani som ensam striker också men jag rekommenderar att du lirar honom i en anfallsuppsättning med två lirare.
Okej, ja jag kände lite liknande. Tror man får mer ut av honom med en partner. Har gjort detta lag som jag är jäkligt inställd på. http://www.futhead.com/14/squads/947618/

Lewandowski och Cavani bör väl fungera hur bra som helst? Tycker själv att laget ser jäkligt vasst ut med bra WR över hela banan. Du som gillar att göra squads, vad tycker du? Förbättringar osv?
Citera
2013-10-06, 18:07
Medlem
Oranginas avatar
Hahaha det här spelet

Dominerar totalt min motståndare i 90 minuter. Han vinner med 2-1 efter två pacemål av Aubameyang som för övrigt kostar lika mycket som hela mitt lag.

Kollar matchfakta. Tydligen så sköt han 7 skott varav 5 på mål medans jag sköt 8 varav 5 på mål. Väldigt skumt tänkte jag, går då in på spelarfakta. Min målvakt hade 3 räddningar. Hans hade 12

Han ska tydligen även ha vunnit bollinnehavet med 55-45....
Citera
2013-10-06, 18:07
Medlem
NUFCs avatar
Hur skulle ni bygga den mest optimala 442(2)-uppställningen för ca 10-15k sett till XBOX-priser? Behöver ett första lag att avancera med.
Citera
2013-10-06, 18:09
Medlem
Dunderqvists avatar
Citat:

Skulle också gärna vilja veta hur han är att lira med, lite tråkigt med inga traits som du säger då det vore saftigt med power header men man kan ju inte få allt här i världen!

Ramos och Son är förövrigt ett sjukligt bra anfallspar i mitt andralag, Rode är också helt sjuk då han är överallt, men Perisic fungerade bättre för mig som LW i 4-3-3 än som LM då han i föregående formation fick utnyttja sitt skott mer men han gör ändå sitt jobb och Müller spurtar vilt på andra kanten och kommer förbi de flesta men trots helt okej styrka och balans tycker jag han blir bortknuffad från bollen ganska lätt.

Bakom anfallsparet ligger Raffael och lurar och han har överraskat mig väldigt positivt då han gjort 2-3 mål på inlägg snett inåt bakåt och även visat sina kapaciteter att tråckla sig förbi och skjuta fina finesskott utanför straffområdet så står ni i val och kval vilken billig CAM ni ska köpa till ert Bundesliga-lag tycker jag att ni lägger coinsen på Raffael, han kommer inte göra er besvikna!

Leno är ett monster i målet och mittbackarna håller hög klass, speciellt Matip som också känns väldigt trygg med bollen och vinner även det mesta på offensiva hörnor.
Papa är säker i brytningar och stark i luften men han känns ganska klumpig.

Ytterbackarna är jag väldigt nöjda med då Träsch sköter sin sida bra utan att utmärka sig speciellt men Schäfer är hur bra som helst däremot då han är en ruggigt stark offensiv injektion med stenhårda långskott och bra inlägg.

Här är laget:

http://www.futhead.com/14/squads/947764/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in