2013-10-04, 12:45
Medlem
Zelerons avatar
En extremt nära släkting till mig har idag fått höra ifrån vårdcentralen efter blodprov att de MISSTÄNKER att h*n har elakartad cancer i ena lungan, de hade hittat fyra saker som de misstänkte vara detta.

Mina frågor till er, vet ni någon som varit med om liknande och hur blev utgången? Har ni något tips på vad det kan vara om det inte är cancer? Har ni något tips på t.ex medicin och huskur man kan ta hemma som kan ha positiv effekt på det?

Mvh
Citera
2013-10-04, 12:59
Medlem
http://www.phoenixtears.ca/

http://www.youtube.com/watch?v=DKsq90jWFuA

Lycka till!
Citera
2013-10-04, 13:29
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Det snackas om aprikoskärnor men jag tror inte att det finns någon evidens för att det skulle fungera. Överlag bör man vara väldigt skeptisk till "huskurer".

Lungcancer har generellt sett dålig prognos, när den väl är upptäckt är den ofta långt gången med dålig prognos som följd...
Citera
2013-10-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeleron
En extremt nära släkting till mig har idag fått höra ifrån vårdcentralen efter blodprov att de MISSTÄNKER att h*n har elakartad cancer i ena lungan, de hade hittat fyra saker som de misstänkte vara detta.

Mina frågor till er, vet ni någon som varit med om liknande och hur blev utgången? Har ni något tips på vad det kan vara om det inte är cancer? Har ni något tips på t.ex medicin och huskur man kan ta hemma som kan ha positiv effekt på det?

Mvh
Varför berättar du inte vilket kön denna person har. Det du håller på med är bara fjantigt.
En extremt nära släkting till mig
MISSTÄNKER att h*n har
Vill du att vi skall vara lika fåniga i svaren?

Jag tar de i ordning.

Död
nej
nej.
Citera
2013-10-05, 17:14
Medlem
Akratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moil

Lycka till!

Håller med, THC olja är den ultimata medicinen för cancer.
1 gram THC olja om dagen i 1-3 månader är tillräckligt för att få bort tumören helt
och man slipper alla bieffekter som man får av cytostatika (cellgifter) och av strålningen.
Det är visserligen svårt att få tag på här i Sverige eftersom det kostar mycket att göra olja
och folk förlorar för mycket pengar på det.
Det finns dock möjligheter att man igenom en läkare, kan gå direkt till läkemedelsverket
och ansöka om att importera Cannabis/THC extrakt

För även om man inte får tag på THC olja så hjälper Cannabis otroligt mycket
vid cellgifts/strålnings behandling.

Lycka till!
Citera
2013-10-05, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Akrates
1 gram THC olja om dagen i 1-3 månader är tillräckligt för att få bort tumören helt
och man slipper alla bieffekter som man får av cytostatika (cellgifter) och av strålningen.
Det är visserligen svårt att få tag på här i Sverige eftersom det kostar mycket att göra olja
Det finns dock möjligheter att man igenom en läkare, kan gå direkt till läkemedelsverket

Lycka till!

Att THC skulle kunna lindra viss cancertillväxt har jag sett studier på men att "bota" är en jävla skillnad. Länkar till seriösa studier skulle uppskattas.
Citera
2013-10-05, 21:13
Medlem
Zelerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibertasEtJustitia
Det snackas om aprikoskärnor men jag tror inte att det finns någon evidens för att det skulle fungera. Överlag bör man vara väldigt skeptisk till "huskurer".

Lungcancer har generellt sett dålig prognos, när den väl är upptäckt är den ofta långt gången med dålig prognos som följd...

Ursäkta för min dåliga beskrivning i tråden, jag ska sammanfatta lite här nu, (skrev detta samma dag jag fick reda på det). Det är min mor det gäller, hon är 47 år. Ingen rökare och har aldrig varit, det är inte lungcancer i sig de hittat tror jag, utan dem har hittat 4 saker på hennes ena lunga, därför är den elakartad eftersom den har spridit sig. Det jag menar med huskurer är inte t.ex en skalad banan i ångande vatten, ja du förstår... Vi har suttit och läst på lite olika trådar om folk som haft cancer, och vi har blivit lite pålästa om det. T.ex när man har cancer så är man sur enligt pH skalan och man skall därför akta sig för vad man äter och endast äta basiskt. Sån kost lägger vi upp, och vi har även beställt hem medicin som innehåller syre då de sägs att cancer inte överlever mot syre.

Min fråga till er läsare var: Har ni något tips/råd mot liknande "rykten" eller medicinering som ska vara bra, t.ex Aloe vera med utrensnings effekt.
Citera
2013-10-05, 21:15
Medlem
Zelerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Varför berättar du inte vilket kön denna person har. Det du håller på med är bara fjantigt.
En extremt nära släkting till mig
MISSTÄNKER att h*n har
Vill du att vi skall vara lika fåniga i svaren?

Jag tar de i ordning.

Död
nej
nej.

Alltså ditt sneknullade as, vad fan får du ut av att sitta och leka cool och behandla andras känslor som grus bakom en datorskärm? Det är min mor detta gäller, jag fick reda på att hon har cancer samma dag jag skrev denna tråd!! Och vad är det för fånigt med att hålla könet "hemligt" på vilket sätt kan det hjälpa er med att ge mig tips/råd??

Sånna som du behöver inte ens ta sig tiden att kommentera, så fett onödigt!
Citera
2013-10-05, 21:19
Medlem
Zelerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moil

Lycka till!
Ska läsa på lite om det, men känns lite fel att erbjuda henne sånna preparat. (Min mor tråden handlar om). Do you get my point?
Citat:
Ursprungligen postat av Akrates

Lycka till!
Pengar är inget att bråka om i ett sådant här läge det anser hela familjen, vi är inga översittare, men om det kan påverka liv och död är vi beredda att satsa allt!

Hur har det gått tidigare i såna här fall när de velat importera vet du det? Och hur säkert är det att köpa sådant här på "stan"?
Citat:
Ursprungligen postat av op9618
Att THC skulle kunna lindra viss cancertillväxt har jag sett studier på men att "bota" är en jävla skillnad. Länkar till seriösa studier skulle uppskattas.
Jag vill gärna se länkar på lindring och botning, jag är ny på de här med cancer och tillvägagångar, och kan inte påstå att jag är insatt i droger av något slag förutom att ha testat på hasch för extremt många år sen.
Citera
2013-10-05, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zeleron
Jag vill gärna se länkar på lindring och botning, jag är ny på de här med cancer och tillvägagångar, och kan inte påstå att jag är insatt i droger av något slag förutom att ha testat på hasch för extremt många år sen.
Någon bot har jag aldrig hört talas om men THC verkar i alla fall teoretiskt kunna ha vissa cancerhämmande egenskaper.
http://www.cancer.gov/cancertopics/pdq/cam/cannabis/healthprofessional/page4
Citera
2013-10-05, 21:27
Medlem
Zelerons avatar
Citat:
Någon bot har jag aldrig hört talas om men THC verkar i alla fall teoretiskt kunna ha vissa cancerhämmande egenskaper.
http://www.cancer.gov/cancertopics/pdq/cam/cannabis/healthprofessional/page4
Tack, ska in och plugga!
Citera
2013-10-05, 21:35
Medlem
Citat:
Nej, det botar inte, men, om man har en tumör kan den förbli som den är och stanna av samt inte sprida sig.
Det är väl en stor framgång bara det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in