Citat:
Ursprungligen postat av
Lightnight
Använd landgångsbröd istället för formfranska. Det håller ihop lättare då.
Fruktcocktail, keso och gul lök har jag aldrig provat i smörgåstårta. Speciellt fruktcocktail tror jag kommer skära sig med t ex. leverpastejen.
Vilken sorts salladshuvud använder du? Det låter för mycket att ta 3 salladshuvuden till garneringen, och för lite att bara ta 4 ägg.
Vad är 1 godiset?
1 god ost, inte en godiset, skrev på mobilen. Kan meddela att första 2 av 5 tårtorna gick igår. Blev matbordets höjdpunkt, det var knytkalas. Idag ska jag servera resterande 3 på kalaset ikväll då det kommer lite mer personer.
Den gula löken och de tärnade äggen gjorde sig extremt bra i röran, har själv aldrig lyckats få till den smakrika röra som vissa restauranger brukar servera här på västkusten. Det här var definitivt ett stort steg i rätt riktning.
Jämfört av de andra rörorna blev det en ganska liten mängd fruktröra. Räkröran blev det definitivt mest av eftersom den bestod av så mycket olika ingredienser, räkorna, löken och äggen upptog rätt mycket volym, speciellt jämfört med röran innehållande enbart 3 burkar fruktcocktail. Det här bidrog till att leverpastejen endast satte en bismak och fruktcocktailen smakades knappt mer än något sött.
Även om tårtan var lite ful när den va naken försvann alla skavanker när jag "klistrade" på salladen.
http://i.imgur.com/SU0kSFg.jpg