2013-10-03, 21:29
  #11845
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Som Jahauus skrev så är metan just nu att man fightas mycket 2v2 (Mid & junglare vs mid & junglare). Medans Maokai är jättebra på att peela och vara allmänt jobbig så gör han ju varken någon riktigt damage eller blir något stort-hot vilken Vi blir. Speciellt i 2v2. Dessutom så klarar sig Vi något bättre utan buffs vilket Maokai inte gör då hon farmar mycket snabbare. En annan sak är ju att hon kan göra en 2-persons drag eftersom hon har % damage på W vilket inte Maokai heller klarar av.

Absolut inga fel på CC junglare men dem är ju oftast byggd att ganka early & teamfightas, medans just nu är det väll mera ganka early & ha små dueller som är det som händer mest.

Ah okej!

Brukar sällan följa med på streams och liknande, men har märkt att det blivit mycket vanligare med små fighter mitten, lite kul faktiskt!
Citera
2013-10-04, 02:06
  #11846
Medlem
Måste säga att jag har nog som svårast att vinna mot trynd, leona.
Bra counterplay, counterpicks och saker att tänka på mot trynd? Får aldrig till något riktigt bra, bra supports mot leona?
Citera
2013-10-04, 07:45
  #11847
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Måste säga att jag har nog som svårast att vinna mot trynd, leona.
Bra counterplay, counterpicks och saker att tänka på mot trynd? Får aldrig till något riktigt bra, bra supports mot leona?

Mot trynd älskar jag att köra teemo o malphite, teemo har ruskigt bra poke o är du tillräckligt bra ned gubben så kommer trynd gråta efter några minuter. Malphite för att han kan stacka armor mot trynd.
Jag spelar aldrig top längre så min championpool där är ganska liten.

Jag mainar support men har inte mött en leona på evigheter. Dock älskar jag att köra janna mot henne, din Q interruptar hennes E.
Lulu ska nog funka bra också.

Citat:
Ursprungligen postat av klirre
Seriöst, finns det någon vänlig själ som kan tänka sig köra lite duo med mig och kan carrya? Har fan varit fast i bronze 1 nu hur länge som helst! Vill ta mig till silver 5. Är väl en hyfsad support ifall du vill köra adc, dra iväg ett pm vid intresse.

Pm:a ditt namn så ska jag se ifall jag kan hjälpa dig, kan möjligtvis köra på polarens acc.
__________________
Senast redigerad av AIKDaniel 2013-10-04 kl. 07:47.
Citera
2013-10-04, 07:59
  #11848
Medlem
actionbikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Måste säga att jag har nog som svårast att vinna mot trynd, leona.
Bra counterplay, counterpicks och saker att tänka på mot trynd? Får aldrig till något riktigt bra, bra supports mot leona?
Häromdagen var det någon som pickade trynda in i min lissandra, det var fusk hur lätt det var. Pokea med Q, dyker han dig så rootar du med W, ultar han så ulta honom i princip samt han har ingen cc att avbryta din E-E. Mot leona är janna bra som aikdaniel skrev, och även thresh är ok tycker jag då man kan avbryta hennes E med flail på samma sätt.
Citera
2013-10-04, 08:26
  #11849
Medlem
plockat upp Maokai i jungeln. Riktigt farliga ganks. Dock inte en jätte bra duelist och vek om man blir countergankad. Dock klör jag honom trick2g stile, utility med mov speed quints, rushar moba boots. man är riktigt farlig då.
Citera
2013-10-04, 10:14
  #11850
Medlem
ft.s avatar
En ny dag framför oss!

Ingen föreläsning på hela dagen, inga måsten att göras.
En mugg med kaffe står bredvid, och jag är redo att hoppa in i en härlig soloqmorgon, en go höstdag som denna. Life is good.
Citera
2013-10-04, 11:16
  #11851
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Jag mainar support men har inte mött en leona på evigheter. Dock älskar jag att köra janna mot henne, din Q interruptar hennes E.
Lulu ska nog funka bra också.

Men snälla, suger du som support så picka inte janna emot leona. Oftast vinner leona'n då för ~70% av alla som counter-pickar Janna emot leona inte kan lyckas få in sin Q som den avbryter hennes E. Lätt en av dem värsta "noobtrapsen".
Citera
2013-10-04, 11:35
  #11852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Hon är ju inte OP, och hon har samma kvaliter som förut, men mid-metan har ändrats lite och hon fungerar ju väldigt bra med ahri som spelas mycket just nu. Garanterad kill i level 6 och garanterat pick till exempel. (Ahri charm in i hennes ulti eller tvärtom.)


Ja, det ligger väl någonting i det du säger. Jag tänkte inte mig riktigt för innan jag svarade där.


Citat:
Ursprungligen postat av irken
Men snälla, suger du som support så picka inte janna emot leona. Oftast vinner leona'n då för ~70% av alla som counter-pickar Janna emot leona inte kan lyckas få in sin Q som den avbryter hennes E. Lätt en av dem värsta "noobtrapsen".


Detta håller jag med om. Om du inte är väldigt duktig med Janna så funkar det inte som en counterpick. I så fall så skulle jag snarare rekommendera Alistar. Leona drar sig in? Upp med henne i luften och knuffa in henne i tornet.
__________________
Senast redigerad av Mantrid 2013-10-04 kl. 11:39.
Citera
2013-10-04, 11:40
  #11853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Hon är ju inte OP, och hon har samma kvaliter som förut, men mid-metan har ändrats lite och hon fungerar ju väldigt bra med ahri som spelas mycket just nu. Garanterad kill i level 6 och garanterat pick till exempel. (Ahri charm in i hennes ulti eller tvärtom.)
Fast extremt starka ganks på lvl 6 och bra pick har hon ju alltid haft. Du kan byta ut "Ahri charm" mot vilken viktig skillshot som helst egentligen.
Citera
2013-10-04, 12:14
  #11854
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Men snälla, suger du som support så picka inte janna emot leona. Oftast vinner leona'n då för ~70% av alla som counter-pickar Janna emot leona inte kan lyckas få in sin Q som den avbryter hennes E. Lätt en av dem värsta "noobtrapsen".

Oj jag visste inte att jag var tvungen att anpassa mina counterpicks efter hur bra man är med gubben. Då jag inte har en aning om hur bra personen är med just Janna så kan jag inte anpassa mina kommentarer utifrån det.

Jag säger vilka jag tycker fungerar bra för mig, funkar inte det för någon annan så är det väl synd.
Citera
2013-10-04, 12:24
  #11855
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Oj jag visste inte att jag var tvungen att anpassa mina counterpicks efter hur bra man är med gubben. Då jag inte har en aning om hur bra personen är med just Janna så kan jag inte anpassa mina kommentarer utifrån det.

Jag säger vilka jag tycker fungerar bra för mig, funkar inte det för någon annan så är det väl synd.
Jag menade inte det som en arg kommentar till dig, utan rent generellt. Du tipsade om en svårspelad hjälte som han du tipsar om antagligen inte har spelat sådär jättemycket och då är det värt att veta det jag skrev innan. Din kommentar va ju jättebra, jag försökte bara lägga till några svagheter den match-upen har också.

Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Fast extremt starka ganks på lvl 6 och bra pick har hon ju alltid haft. Du kan byta ut "Ahri charm" mot vilken viktig skillshot som helst egentligen.
Njae, en zed q till exempel ger ju inte den extra CC'n som ahri's charm ger till exempel. SKT1 började spela Vi & Ahri för att det är en 100% kill om någon utav dem landar en sin skill, vilket det inte är med en zed såvida inte han ultar till exempel då man kan hitta ta sig "ut" med flash då.
Citera
2013-10-04, 13:06
  #11856
Bannlyst
Fan där kommer den sena nerfen på jinx..
Jinx
Zap! (W ) mana cost increased to 45/55/65/75/85 mana from 45/50/55/60/65 Mana.
Flame Chompers ( E ) range reduced to 900 from 950.
Flame Chompers ( E ) cooldown increased to 24/22/20/18/16 seconds from 20/19/18/17/16.
Flame Chompers ( E ) damage reduced to 100/150/200/250/300 from 120/175/230/285/340.
Super Mega Death Rocket ( R ) damage lowered to 125/175/225 to 250/350/450 from 150/200/250 to 300/400/500.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in