Citat:
Ursprungligen postat av
tundra2000
Läste följande på Wiki om RAF: " Under 1980- och 1990-talen genomförde en tredje generation flera attentat i samma stil i Tyskland. Under 1980-talet kom man att rikta sina attentat mot rustningsindustrin och mot finansvärlden, bland annat genom morden på Ernst Zimmermann 1985 och Alfred Herrhausen 1989. Samtidigt fortsatte man att genomföra attentat mot amerikanska intressen."
Om RAF uppfattade att det i deras smak fanns "otillbörliga förbindelser" mellan Palme och Bofors och mellan Palme och CIA (och naturligtvis också NATO), kan man ju ganska lätt tänka sig att Palme kunde ha blivit en nästan självklar måltavla för RAF 1986. Du kanske inte är så dum som du ser ut i dina solbrillor.
1. Framförallt verkar det som att de riktat attentaten mot just skärningspunkter mellan tjänstemän och politik i de berörda områdena, finansvärlden är ju lite flytande i just den sektorn, egentligen skulle man kunna säga att alla politiker tillhör den sfären.
2.
http://www.corbisimages.com/stock-photo/rights-managed/42-50560815/diplomat-gero-von-braunm%C3%BChl-killed är väl den absolut närmsta likheten. Enligt tidningarna skjuten med en S&W utanför sitt hem av minst två gärningspersoner, möjligtvis fyra enligt någon tidningsartikel.
3. Det verkar vara en rätt rejäl mängd attentat, särskilt när listorna utökas med andra liknande terrorgrupper som RAF samarbetade med samt de Franska & Italienska grupper som de (enligt massmedia) skulle varit samarbetspartners med.
4. Sådana länkar är nog väldigt svåra att visa. Trots allt gjordes en del affärer mellan Sverige och Östtyskland också. Bland annat såldes tex. enligt massmedia krut&"megatonpressar".
5. Ifall det var RAF som gjorde det så var Palme bara en i mängden av sossar som dog för den terrorgruppen.
6. Inte alls, men du vet, flashback handlar om anonymitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
tundra2000
Orkar inte bläddra tillbaka till ditt tidigare bifogade foto, det kan ha varit samma foto som jag såg igen nu ikväll, men den här gången måste jag säga att jag hajade till ordentligt, för den "långskallige" killen till höger är ju EXTREMT lik mannen på fantomenteckningen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=2463944
Ang. ev. RAF-inblandning i MOP skriver Anders Leopold (dessvärre, för nu blir det komplicerat igen) så här på sin hemsida:
1. Alltså det är han. Och om fantombilden är korrekt skapad och inte är ett falsarium så blev han påkommen med att jaga efter Palme dagen innan attentatet. I övrigt verkar han inte gjort mycket för att gömma sig sett till sina youtubefilmer. Men det kan ju också vara som så att han redan fanns i polisens datamaterial eftersom han trots allt varit huvudmisstänkt för polismord och dömts för medlemskap i terrorgrupp samt förorsakat nya rättegångsprocedurer i Västtyskland.
Citat:
Ursprungligen postat av
tundra2000
"Ett av mina indicier på CIA:s agerande i Palmemordet är just att en västtysk terrorgrupp redan på mordnatten kontaktade Stockholm och några svenska ambassader i Europa och "avslöjade" att de låg bakom mordet. Från en agent inom svensk underrättelsetjänst fick jag senare kommentaren - "en typisk CIA-aktion". Jag minns inte och kan inte just nu kolla om det var "RAF". Det var den första desinformationsattacken mot mordutredningen. Sedan följde flera - bl a det s k PKK-spåret - just det! - som ju definitivt sänkte Palmeutredningen - och därför blev mycket lyckosam för de som planlade och genomförde attentatet."
1. Liknande argumentation har framförts från avhoppade RAFmedlemmar enligt massmedia. Däremot friskriver de sig inte från något som de anklagas för men ville tydligen påpeka att i den 3:e generationen av RAF så finns det phantommördare, som aldrig gör några misstag och aldrig lämnar några spår, vilket enligt dem inte påminner om första och andra generationens RAF.
2. Ungefär samma argumentation kan nog framföras om CIA och alla svenska motsvarigheter.
3. PKK var nog något som fantombilden skapade. Initialt så tänker man Mellanöstern direkt när man ser den svart vita fantombilden. Dessutom hängde väl RAF enligt deras beundrarhemsidor i just Mellanöstern, med PLO, Israel och Kurder och allt möjligt annat som gillade sådant. Slutligen vore det ju dumt att använda en .357 HWP för CIA (S&W är ju nästan synonymt med USA kvalitetsvarumärkesmässigt), de kunde ju lika gärna ha skaffat någon stulen pistol någonstans i Europa och sedan använt. Förfarandet vid mordet medför nästan att man tror att skytten inte skjutit med revolvern tidigare.