Citat:
Ursprungligen postat av
MiniGangster
Jag ska förklara, det är simpelt:
Du får mer dmg utav TF. Du blir tanky utav TF. Du får MS av TF.
Du får DMG utav LW. Du får inget mera.
Vad är bäst?
Fast du får mer damage av LW eftersom wukong har relativt hög basskada. Så mer skada får du inte, ja du får hp, men för samma kostnad kan du bygga en LW och en giants belt. Movementspeeden är bra på lane, vilket jag skrev. Men wukong får mobility av sin ultimate och behöver inte mer.
Jag har gett dig anledningar, och du har gett mig en argument såsom att TF ger dig mer skada, vilket är totalt felaktigt.
LW är den item i spelet som ökar autoattackskada med per guld, och det är ganska överlägset. Sen att wukong sällan autoattackarar i teamfights början är anledningen till att Arp är den absolut bästa statsen på honom som bruiser.
TF är inte kostnadseffektiv på samma sätt, sen är den absolut bra på lane och det beror på din matchup, men i nio fall av tio skulle jag bygga LW.
Sist men inte minst, jag mainade Wu top när jag spelade toplane.
Citat:
Ursprungligen postat av
Henrik01
Jag tror du missförstod mig lite, jag är inte plat, men jag har ett konto i plat som har äckligt dålig mmr, verkligen uselt konto men till saken, när jag lirar är det utslutande folk som också är i plat 5 med precis samma dåliga mmr som mig, om det är slumpen vet jag inte.
För att göra en jämförelse så har kontot 400 vinster och 840 försluter i rankat, vilket borde dra ner till bronze mmr i teorin, men ändå möter jag plat 5 och har plat 5 i laget, förstår du?
Sen annars har du rätt.
Jaha då förstår jag, underligt men intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
MiniGangster
Och det är därför ni aldrig kommer att kunna klättra ur guld..
Citat:
Ursprungligen postat av
MiniGangster
om man spelar i bronze ja

Citat:
Ursprungligen postat av
MiniGangster
Nej jag ligger runt diamond 2/3 om det spelar någon roll?
Du påstår att du alltid är trevlig? Allt du gör är slänger ur dig påståenden som är felaktiga, håller folk inte med dig så "mobbar" vi dig som grupp, även om konsensus av gruppen i tråden är att du har fel.
Probuild har ju fördelen att det går efter hur de som försörjer sig på lol bygger items, trots det så är det bronze nivå på det enligt dig.
Inse att du har fel, TF är inte dålig nej, men det är inte en optimal build på Wu, och Wu är verkligen inte den champ som scalar bäst med TF. Titta på irelia,corki, ez eller för guds skull Volibear, han är lite av en best med TF nu, även om det är en gimmickitem.