2013-10-03, 02:02
  #11833
Medlem
Haha torraste torsken på länge. Vårt lag tog baron när deras lag hade tre inhibs hos oss. Vi hade en av deras nere. Vi drar hem och deffar upp alla minions. Åtminstone till där de första "läger"-tornen stod innan. Vi lyckas ta ner alla förutom Sona och jag (Shen), Lux, Twitch och Rengar rusar mid låter malph deffa basen. Vi drar ner båda deras nexustorn och PRECIS när vi ska vinna och ta ner nexus respawnas såklart deras jävla inhib. I samma ögonblick blir Malphite övermannad av deras enorma mängder minions och vi förlorar. Sjuuuuuuuuuuuuukt bitter förlust när vinsten var ett par sekunder bort. (Värt att notera var att gamet tog 57 minuter så är ju lagom jävla jättebitter.)
Citera
2013-10-03, 08:23
  #11834
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster
Jag ska förklara, det är simpelt:
Du får mer dmg utav TF. Du blir tanky utav TF. Du får MS av TF.
Du får DMG utav LW. Du får inget mera.

Vad är bäst?

Fast du får mer damage av LW eftersom wukong har relativt hög basskada. Så mer skada får du inte, ja du får hp, men för samma kostnad kan du bygga en LW och en giants belt. Movementspeeden är bra på lane, vilket jag skrev. Men wukong får mobility av sin ultimate och behöver inte mer.

Jag har gett dig anledningar, och du har gett mig en argument såsom att TF ger dig mer skada, vilket är totalt felaktigt.

LW är den item i spelet som ökar autoattackskada med per guld, och det är ganska överlägset. Sen att wukong sällan autoattackarar i teamfights början är anledningen till att Arp är den absolut bästa statsen på honom som bruiser.

TF är inte kostnadseffektiv på samma sätt, sen är den absolut bra på lane och det beror på din matchup, men i nio fall av tio skulle jag bygga LW.

Sist men inte minst, jag mainade Wu top när jag spelade toplane.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik01
Jag tror du missförstod mig lite, jag är inte plat, men jag har ett konto i plat som har äckligt dålig mmr, verkligen uselt konto men till saken, när jag lirar är det utslutande folk som också är i plat 5 med precis samma dåliga mmr som mig, om det är slumpen vet jag inte.

För att göra en jämförelse så har kontot 400 vinster och 840 försluter i rankat, vilket borde dra ner till bronze mmr i teorin, men ändå möter jag plat 5 och har plat 5 i laget, förstår du?

Sen annars har du rätt.
Jaha då förstår jag, underligt men intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster
Och det är därför ni aldrig kommer att kunna klättra ur guld..

Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster
om man spelar i bronze ja

Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster
Nej jag ligger runt diamond 2/3 om det spelar någon roll?

Du påstår att du alltid är trevlig? Allt du gör är slänger ur dig påståenden som är felaktiga, håller folk inte med dig så "mobbar" vi dig som grupp, även om konsensus av gruppen i tråden är att du har fel.

Probuild har ju fördelen att det går efter hur de som försörjer sig på lol bygger items, trots det så är det bronze nivå på det enligt dig.

Inse att du har fel, TF är inte dålig nej, men det är inte en optimal build på Wu, och Wu är verkligen inte den champ som scalar bäst med TF. Titta på irelia,corki, ez eller för guds skull Volibear, han är lite av en best med TF nu, även om det är en gimmickitem.
__________________
Senast redigerad av N3ss3 2013-10-03 kl. 09:21.
Citera
2013-10-03, 16:12
  #11835
Moderator
Snuffelbutts avatar
Herrejävlar. Kan ni sluta gnälla på varandra? Håll diskussionen på en vettig och saklig nivå istället för att bråka med varandra.

//Mod
Citera
2013-10-03, 18:34
  #11836
Medlem
Wtf, tog en break från spelet. Kommer tillbaka o ser att varannan jävel lirar Vi junle nu.

Då jag lirat henne mycket själv innan break så undrar jag varför folk börjat lira henne mer nu?
Så jävla dåligt.
Citera
2013-10-03, 18:56
  #11837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Wtf, tog en break från spelet. Kommer tillbaka o ser att varannan jävel lirar Vi junle nu.

Då jag lirat henne mycket själv innan break så undrar jag varför folk börjat lira henne mer nu?
Så jävla dåligt.


Folk ser koreanska pros spela henne och då blir hon helt plötsligt op. Jag har inte hört något om nån buff iallafall.
Citera
2013-10-03, 19:10
  #11838
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Folk ser koreanska pros spela henne och då blir hon helt plötsligt op. Jag har inte hört något om nån buff iallafall.
Hon är ju inte OP, och hon har samma kvaliter som förut, men mid-metan har ändrats lite och hon fungerar ju väldigt bra med ahri som spelas mycket just nu. Garanterad kill i level 6 och garanterat pick till exempel. (Ahri charm in i hennes ulti eller tvärtom.)
Citera
2013-10-03, 20:15
  #11839
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Hon är ju inte OP, och hon har samma kvaliter som förut, men mid-metan har ändrats lite och hon fungerar ju väldigt bra med ahri som spelas mycket just nu. Garanterad kill i level 6 och garanterat pick till exempel. (Ahri charm in i hennes ulti eller tvärtom.)

Nu brukar jag inte spela vare sig ahri eller Vii, men borde det inte funka ännu bättre med typ en maokai eller liknande CC junglare om målet är att ahri ska kunna få in sin taunt?

Vii har den där bra gapclosern så den har väll bättre chans att faktiskt ta sig in snabbare, men de andra har sitt innan level 6 (rammus, maokai).
Citera
2013-10-03, 20:23
  #11840
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Nu brukar jag inte spela vare sig ahri eller Vii, men borde det inte funka ännu bättre med typ en maokai eller liknande CC junglare om målet är att ahri ska kunna få in sin taunt?

Vii har den där bra gapclosern så den har väll bättre chans att faktiskt ta sig in snabbare, men de andra har sitt innan level 6 (rammus, maokai).

Maokai har ingen trading potential. Metan nu är mycket fights 2v2 mellan mid/junglare. Vi är där sjukt stark, medans maokai inte har samma skills vid en countergank. Invadear du maokai på hans blå på lvl 6 är han dessutom extremt fucked, då en vi/ahri mot tex gragas/mao inte har en minsta lilla chans att vinna den 2v2n.
Citera
2013-10-03, 20:40
  #11841
Medlem
Gregsons avatar
Ok, har testat spela Shyvana två gånger och hamnat mot Nasus vid båda tillfällena. Men det är ju stört omöjligt... Eh, vad är det meningen att en ska göra menar jag... Redan efter sex minuter eller nåt så går det inte att fortsätta tradea...
__________________
Senast redigerad av Gregson 2013-10-03 kl. 20:43.
Citera
2013-10-03, 20:53
  #11842
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregson
Ok, har testat spela Shyvana två gånger och hamnat mot Nasus vid båda tillfällena. Men det är ju stört omöjligt... Eh, vad är det meningen att en ska göra menar jag... Redan efter sex minuter eller nåt så går det inte att fortsätta tradea...

DU ska jungla med henne
Citera
2013-10-03, 20:54
  #11843
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Nu brukar jag inte spela vare sig ahri eller Vii, men borde det inte funka ännu bättre med typ en maokai eller liknande CC junglare om målet är att ahri ska kunna få in sin taunt?

Vii har den där bra gapclosern så den har väll bättre chans att faktiskt ta sig in snabbare, men de andra har sitt innan level 6 (rammus, maokai).
Som Jahauus skrev så är metan just nu att man fightas mycket 2v2 (Mid & junglare vs mid & junglare). Medans Maokai är jättebra på att peela och vara allmänt jobbig så gör han ju varken någon riktigt damage eller blir något stort-hot vilken Vi blir. Speciellt i 2v2. Dessutom så klarar sig Vi något bättre utan buffs vilket Maokai inte gör då hon farmar mycket snabbare. En annan sak är ju att hon kan göra en 2-persons drag eftersom hon har % damage på W vilket inte Maokai heller klarar av.

Absolut inga fel på CC junglare men dem är ju oftast byggd att ganka early & teamfightas, medans just nu är det väll mera ganka early & ha små dueller som är det som händer mest.
Citera
2013-10-03, 20:59
  #11844
Medlem
Gregsons avatar
Jamen, jag vill spela henne top!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in