2013-10-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Uppenbart är att de flesta Jv har noll koll på sin historia och det bevisas enklast av att man är ett Jv...men visst fortsätt du att skönmåla sektledarnas lögner. Kanske du en dag kommer att sitta på den här sidan och kritiserna dina forna sektledare...för det är ju inte så vi kritiserar enskilda Jv utan kritiken är mot ledningen i Brooklyn som uppträder under falsk flagga.

Och läs framförallt inte gammal litteratur...det anses inte uppbyggligt...vilket ju stämmer om man studerar den!

Finns inget problem med att läsa gammal litteratur, du hittar på saker.
Citera
2013-10-02, 16:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Finns det i JVs ..... något opålitliga .... profetia-system nån precision om antalet av dom som kommar att överleva på jorden?

Om inte .... varför finns det då en sån precision om antalet som kommar att leva i himmelen? Är det en beräkning på grundlag av redan känd himmelsk utrymme.

"144.000; vi kan tyvärr inte ta emot fler bokninger"

Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Hur många sitter i Sveriges riksdag? 349 stycken som styr över snart 10 miljoner.
144 000 utgör Guds rike eller regering.
Kan man gå till Sveriges regering och säga nää nu vill vi ha 100 000 i regeringen, eller kan ni inte ta emot fler bokningar?

Så inträdeskraven och den kommande himmelska byråkratin är byggd efter den svenska demokratins principer?

Har 'gud' äntligen börjat börjat fungera rationellt; det låtar bra.
Citera
2013-10-02, 16:38
Medlem
Citat:
Frälsning från vad?
Vad händer då med de som inte blir frälsta?

Det behöver jag inte ta ställning till just i detta sammanhang. Faktum kvartsår att NT inte säger att predikandet i första hand skall handla om att Guds namn skall rentvås, vilket var min poäng. Och förvisso är det människors frälsning förkunnelsen handlar om enligt texterna. Blanda inte bort korten.
Citera
2013-10-02, 16:40
Medlem
Citat:
Finns inget problem med att läsa gammal litteratur, du hittar på saker.

Jo, det är visserligen inte förbjudet, men anses inte uppbyggligt. Det har jag hört flera Jv säga.
Citera
2013-10-02, 20:02
Medlem
Citat:
Citat:

Ursprungligen postat av Kalten

Och dokument från FN visar att kravet har funnits hela tiden och inget har ändrats så som JV ljög om.

Var ljög JV om det?
Har du någon officiell redogörelse där JV säger det?
Den får du gärna posta här.

Jag väntar fortfarande på ett svar som JV gett och som du ska sitta på.
Du plockar ju fram saker med ljusets hastighet länkar etc så även detta kan du väl skicka nu på en gång?

Aah du vet vissa av oss behöver jobba för vårt levebröd.
Vi har inte tid att sitta här hela dagarna som vissa JV har.
Man var lugn naturligtvis plockar jag fram det åt dig.
Vad trodde du, att jag inte vet vad jag pratar om?
Citera
2013-10-02, 20:09
Medlem
Citat:
Du och ingen annan har ännu visat på någon information som jag inte har känt till sedan tidigare.
Det är intressant med er syn på oss JV, att vi skulle ha noll koll på dels vår historia, dels på våra läror och inte minst dessa saker som ni ofta nämner angående FN blodet etc och som står i någon förbjuden litteratur som vi inte får läsa.
Vi vet allt detta och det ni skriver är inget nytt för oss.
Vi pratar dagligen med människor som framför dessa sakerna emot oss och då ibland detta som ska vara dolda och hemliga saker som finns i förbjuden litteratur och som ledningen döljer för oss andra, allt enlig er.
Vi vet redan allt detta.

Menar du att du känner till alla lögner, förvrängningar, citatfusk, och ändå fortsätter att hålla fast vid det?
Det är ju skrämmande.
Jag kan ha full förståelse för alla de JV som faktiskt inte vet, men en som vet och fortsätter i det är riktigt otäck.
Citera
2013-10-02, 20:59
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Nä du har fel för det är inte bara 144 000 som ska "räddas".
Du är dåligt påläst om vad vi tror på men har starka åsikter, behövs det någon ytterligare kommentar...

Ok så jag har fel om antalet. Gör det din tro per automatik till sanning? Jag står fast vid min ståndpunkt:

Det är ingen som helst skillnad på en islamistisk terrorgrupp som vill slakta alla som inte tillhör dess egen inriktning av islam. Att du tänker låta din gud välja vilka som ska få leva är irrelevant.

Att dyrka en sådan gud som du gör är fullständigt vidrigt och förtjänar inget annat än att förlöjligas, missaktas, hånas. JV äcklar mig.
Citera
2013-10-02, 21:44
Medlem
Här Ekasnah får du se hur JV ljög om sitt medlemskap i FN.

JV:s lögn #1:
"Our purpose for registering with the Department of Public Information as an NGO in 1991 was to have access to research material available on health, ecological, and social problems at the United Nations library facilities. We had been using the library for many years prior to 1991, but in that year it became necessary to register as an NGO to have continued access."
http://www.jwfacts.com/images/UNeldersletter.jpg

FN säger att det inte är sant:
The issuance of a library pass is independent of NGO status or any other status. There has been no change in the library pass policy in general;
http://www.jwfacts.com/images/UN-letter-regarding-library-card.jpg

JV:s lögn #2:
"Years later, unbeknown to the Governing Body of Jehovah's Witnesse, the United Nations published "Criteria for Association", stupulating that affliated NGO's are required to support the goals of the United Nations.
After learnig of the situation, our membership as NGO was withdrawn and the ID card of the writer was returned."

http://www.jwfacts.com/images/UNWTpressletter.jpg

FN säger att det inte är sant:
"The criteria for association for NGOs have not been changed since 1991."
http://www.jwfacts.com/images/un-letter-requirements-unchanged.jpg

En press release från FN år 1992 kan inte misstolkas:
"To be granted association status with DPI, NGOs must have national or international standing, support the Charter of the United Nations, have a broadly based membership and possess the resources necessary for effective outreach."
http://www.jwfacts.com/images/UN-1992-press-release-support.jpg

Några frågor?
Senast redigerad av Kalten 2013-10-02 kl. 21:58.
Citera
2013-10-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Jo, det är visserligen inte förbjudet, men anses inte uppbyggligt. Det har jag hört flera Jv säga.

Stämmer inte
Citera
2013-10-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Det behöver jag inte ta ställning till just i detta sammanhang. Faktum kvartsår att NT inte säger att predikandet i första hand skall handla om att Guds namn skall rentvås, vilket var min poäng. Och förvisso är det människors frälsning förkunnelsen handlar om enligt texterna. Blanda inte bort korten.

För att allt som kan bli svårt att förklara undviker du och många andra som attackerar JV här-

Människors frälsningen är en del av det enligt Matt 28:19,20 men ytterst handlar det om helgandet av Guds namn.
Citera
2013-10-02, 22:57
Medlem
Citat:
Aah du vet vissa av oss behöver jobba för vårt levebröd.
Vi har inte tid att sitta här hela dagarna som vissa JV har.
Man var lugn naturligtvis plockar jag fram det åt dig.
Vad trodde du, att jag inte vet vad jag pratar om?

Jaha sitter det många JV här hela dagarna?
Du verkar ha bra koll på JV, är detta en stor del av ditt liv?

Jag jobbar också..
Citera
2013-10-02, 22:59
Medlem
Citat:
Menar du att du känner till alla lögner, förvrängningar, citatfusk, och ändå fortsätter att hålla fast vid det?
Det är ju skrämmande.
Jag kan ha full förståelse för alla de JV som faktiskt inte vet, men en som vet och fortsätter i det är riktigt otäck.

ja eller tänk om det är tvärtom att ni är några här som gör allt för att smutskasta JV.
Ni kanske inte ens är intresserade av att få ett svar utan vill bara angripa JV.
Det vore ju sorgligt om det är så, eller hur?

Kan du inte göra en lista på fem riktigt bra saker om JV och publicera här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in