2013-10-01, 20:35
Medlem
enochpowells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Ha, ha. Det värsta självmål jag sett!
Är du den stackarn som fick pepparspray i munnen, batongslag, blev tacklad av en häst OCH blev påkörd av en polisbuss?

Ärthjärnor! Pinsamt att försöka lägga skulden på polisen, det finns massvis med klipp där man ser hur ni ger er på polisen, krogar och annat i omgivningen. Det är kategori D(D som i drägg) som hetsar upp stämningen. Ni drar även med er missledda snorungar.

Gäsp* du kan fortsätta att utnyttja thailänskor så kanske polisen kör in i dig med sina fina gråa bussar och sprayar dig...grattis fixa en happy ending och somna om pajas..................
Citera
2013-10-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enochpowell
Gäsp* du kan fortsätta att utnyttja thailänskor så kanske polisen kör in i dig med sina fina gråa bussar och sprayar dig...grattis fixa en happy ending och somna om pajas..................

Vad har en hobby med saken att göra? Hoppas att du får lära dig i gymnasiet att skilja på sak och person. Känns ju även det som självmål, när man som du har citat från pinsammaste tråden på Flashback som signatur.

Det finns "grabbar" som enligt min åsikt har sämsta hobbyn någonsin, men ändå kan ha bra värderingar i övrigt. Gemensamt för dessa är att de inser att det handlar om en våldsspiral i dessa lägen, de väljer därför att inte kasta saker på polisen eller deras fordon. De väljer också att inte kasta saker på andra klackar och barnfamiljer. De inser att andra som inte vill vara en del av deras "hobby" hamnar i kläm om de beter sig på ett visst sätt.

Dessa killar förstår också varför polisen trappar upp, de gnäller inte över ett batongslag eller lite pepparspray och de ser det inte heller som en merit.
Men de förstår ÄVEN att deras beteende gör så att medsupportrar hamnar i kläm. Däremot förstår inte småhjonen i deras kölvatten detta, de gör ju allt för att imponera på de äldre "kämparna".

Tyvärr verkar andelen "grabbar" även i det äldre gardet som kan sätta perspektiv på saker och konsekvensanalysera vara en bristvara.
Citera
2013-10-02, 08:16
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ha, ha. Det värsta självmål jag sett!
Är du den stackarn som fick pepparspray i munnen, batongslag, blev tacklad av en häst OCH blev påkörd av en polisbuss?

Ärthjärnor! Pinsamt att försöka lägga skulden på polisen, det finns massvis med klipp där man ser hur ni ger er på polisen, krogar och annat i omgivningen. Det är kategori D(D som i drägg) som hetsar upp stämningen. Ni drar även med er missledda snorungar.

Nej, jag är inte gnagare.
Citera
2013-10-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Nej, jag är inte gnagare.

Hur menar du nu? Vad har laget du hejar på med saken att göra?

Du påstod att man inte skulle lita på tidningar, men länkade till Järnkaminernas sajt, där objektivitet och källgranskning är noll och intet. En skribent påstod sig ha blivit pepparsprayad i munnen, blivit slagen upprepade gånger med batong, blivit tacklad av en häst OCH blivit påkörd av en polisbuss. En "helt vanlig supporter" som bara skulle hjälpa någon.

Vad tror du om sanningshalten i det påståendet?
Citera
2013-10-02, 14:41
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:

Du påstod att man inte skulle lita på tidningar, men länkade till Järnkaminernas sajt, där objektivitet och källgranskning är noll och intet. En skribent påstod sig ha blivit pepparsprayad i munnen, blivit slagen upprepade gånger med batong, blivit tacklad av en häst OCH blivit påkörd av en polisbuss. En "helt vanlig supporter" som bara skulle hjälpa någon.

Skillnaden på dig och mig är att jag upplever samma sak som de vanliga supportrarna upplever, det gör inte du, du läser tidningen. Jag tror inte, jag VET att sanningshalten är fan så mycket högre i det påståendet (med bilder) än ett uttalande från någon presstalesman då jag ser det med egna ögon.

Jag har blivit spöad med batong och fått flertalet lårkakor, jag har fått sitta på blöt asfalt och fått filmkameror rätt i plytet, jag har fått åka polisbuss med piketen med mössan nerdragen samtidigt som deras armbågar gått lös, jag har blivit stoppad till och från fotbollsmatcher och fått höra att jag är påtänd när så inte är fallet. Vill du att jag ska fortsätta? Om du någonsin sett ögonen på en polis under t.ex. ett derby när denne drabbas av panik så vet du att allt ovan stämmer. Dom tänker inte på hur dom hanterar en kaotisk situation, anfall är bästa försvar, och där drabbas vanliga supportrar och barnfamiljer lika mycket som kategori C supportrar, för polisen är alla samma lika, dvs. huliganer.

Och det är fakta.
Citera
2013-10-02, 14:43
Medlem
Citat:

inte omöjligt att det har gått till så. Har själv blivit pepparsprayad i ansiktet när jag skulle hjälpa en kille som låg avsvimmad efter en polisbatong i huvudet.
Citera
2013-10-02, 15:46
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Skillnaden på dig och mig är att jag upplever samma sak som de vanliga supportrarna upplever, det gör inte du, du läser tidningen. Jag tror inte, jag VET att sanningshalten är fan så mycket högre i det påståendet (med bilder) än ett uttalande från någon presstalesman då jag ser det med egna ögon.

Jag har blivit spöad med batong och fått flertalet lårkakor, jag har fått sitta på blöt asfalt och fått filmkameror rätt i plytet, jag har fått åka polisbuss med piketen med mössan nerdragen samtidigt som deras armbågar gått lös, jag har blivit stoppad till och från fotbollsmatcher och fått höra att jag är påtänd när så inte är fallet. Vill du att jag ska fortsätta? Om du någonsin sett ögonen på en polis under t.ex. ett derby när denne drabbas av panik så vet du att allt ovan stämmer. Dom tänker inte på hur dom hanterar en kaotisk situation, anfall är bästa försvar, och där drabbas vanliga supportrar och barnfamiljer lika mycket som kategori C supportrar, för polisen är alla samma lika, dvs. huliganer.

Och det är fakta.

Kunde inte skrivit det bättre själv.
Citera
2013-10-02, 17:43
Medlem
Citat:

Och det är fakta.

Bulten-i-Bo har nog inte sett mer runt en fotbollsmatch än vad dom visar på tv eller i aftonbladet, för precis det där som skrivs är exakt vad som sker vid varenda match när det blir lite rörigt.
Citera
2013-10-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andicky
Kunde inte skrivit det bättre själv.
Inte jag heller...
Citera
2013-10-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
Med vanlig FB retorik var ni alltså 20+.

För det första kan jag räkna. Och för det andra är jag ingen mytoman. VI var tretton man och torskade. Finns inget mer att tillägga.
Citera
2013-10-02, 20:52
Medlem
Football fans in rocket-speed escalator - Supportrar i skenande rulltrappa THE ORIGINAL

http://youtu.be/TuTIGRWqSmE
Citera
2013-10-02, 22:41
Medlem
Joni93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Football fans in rocket-speed escalator - Supportrar i skenande rulltrappa THE ORIGINAL

http://youtu.be/TuTIGRWqSmE

Repost grabben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in