2013-10-01, 20:20
Medlem
Det kanske är gamla nyheter som jag missat men såg just att Schein-villan såldes i januari för 11.5 miljoner:

http://www.booli.se/bostad/sald/villa/kevinge+strand+7b/7701079
Citera
2013-10-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Oj...

Ja, kan det vara att hon kände att det började hetta till lite när det började handla om hennes gemensamt ägda bokaler som hyrts ut svart?

Är det inte också ett faktum att den konstiga, stötvisa (någon gång i månaden, med eftersläpning), men grovt felaktiga bokföring, som hon fortsatte med även efter att Brasa var gripen, skulle granskas med lupp?

Men det troligaste är väl att hon var upprörd och besviken att förhandlingen inte genomfördes på 'pigeon english', utan på helt vanlig svenska.

Tror hon bara ville markera för Brasa att hon liksom 'stöttar' honom. Lite oväntat bara att hela rätten var INKOMPETENTA - Han har allt bra otur han Brasa!

Är det inte narcisistiskt beteende hos Grandiåsa???
Citera
2013-10-01, 20:32
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Är det någon som vet vilka åkommor som kan förekomma? Jag tror ingen i denna tråd hade varit om det inte vore för Grandiåsa och lla hennes "intelligenta" uttalanden

Vanföreställningar med vissa paranoida drag, en narcissistisk självbild gränsande till sociopati. Den lilla rättshaveristiska uppvisningen i rättsalen är ett klockrent beteende för personer med ovanstående personlighetsdrag.

Förmodligen så är också DrÅsa sönderstressad över konsekvenserna för henne själv nu när skattehärvan ska upp i ljuset, hon är säkerligen inblandad på något sätt och är livrädd för de ekonomiska konsekvenserna men mest för att hennes perfekta fasad ska rämna offentligt.
Citera
2013-10-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vanföreställningar med vissa paranoida drag, en narcissistisk självbild gränsande till sociopati. Den lilla rättshaveristiska uppvisningen i rättsalen är ett klockrent beteende för personer med ovanstående personlighetsdrag.

Förmodligen så är också DrÅsa sönderstressad över konsekvenserna för henne själv nu när skattehärvan ska upp i ljuset, hon är säkerligen inblandad på något sätt och är livrädd för de ekonomiska konsekvenserna men mest för att hennes perfekta fasad ska rämna offentligt.

Tack för en klockren analys. Grandiåsa är sönderstressad. Det är ingen tvekan om det. Utgår ifrån att stressen kan förstärka/förvärra dessa symtom.
Citera
2013-10-01, 20:41
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Det bästa hon kunde göra för att minska sin stressnivå borde väl vara att gå hem och leta reda på den där 'borttappade' bokföringen som Brasa påstår ligger i en av de tre säckar hon fått tillbaka av länskriminalen. Då har ju SV granskat fel bokföring hela tiden, precis som Brasa hävdar....(Ett nytt störtskönt 'missförstånd' som turligt nog omger just Tummesliten)

Undrar var hunden och minimonstret höll hus medan Grandiåsa höll hov i Solna....
Citera
2013-10-01, 20:43
Medlem
Citat:
Det bästa hon kunde göra för att minska sin stressnivå borde väl vara att gå hem och leta reda på den där 'borttappade' bokföringen som Brasa påstår ligger i en av de tre säckar hon fått tillbaka av länskriminalen. Då har ju SV granskat fel bokföring hela tiden, precis som Brasa hävdar....(Ett nytt störtskönt 'missförstånd' som turligt nog omger just Tummesliten)

Undrar var hunden och minimonstret höll hus medan Grandiåsa höll hov i Solna....

Vad kan socialtjänsten tycka om barnet fick följa med idag?
Citera
2013-10-01, 20:49
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Vad kan socialtjänsten tycka om barnet fick följa med idag?

Fast barnet var väl inte med? Jag tror inte att rättssalar i sig är en olämplig miljö för barn. Men fyller man dem med stolliga utlevande läkare, mordbrännare och advokater med obskyrt rättspatos, så kanske bedömningen ändras...
Citera
2013-10-01, 20:52
Medlem
Citat:
Fast barnet var väl inte med? Jag tror inte att rättssalar i sig är en olämplig miljö för barn. Men fyller man dem med stolliga utlevande läkare, mordbrännare och advokater med obskyrt rättspatos, så kanske bedömningen ändras...

Det skulle inte förvåna mig om barnet var med. Om den lille slapp detta så kan socialtjänsten ändå sätta igång och göra en utredning om föräldrarnas lämplighet som just föräldrar. Exempel. Är det en stabil plattform för barnet att lära sig någon konstig form av engelska? Vad är skälet till att Grandiåsa hela tiden verkar tala engelska med barnet? Hon grundlägger utanförskap för barnet när det ska börja i skolan/lekis etc
Citera
2013-10-01, 21:11
Medlem
SuperTeflons avatar
Vi får ta tjuren vid hornen och sticka in de finkänsliga webtentaklerna i den verkliga virrpannans twitter:
'Getingboet':
https://twitter.com/backmansusanne

Citat:
Susanne Backman ‏@BackmanSusanne sep 30
@aDoktorAsa Jag messar dig idag, ett jobbtips till dig. Allt väl!
Stäng Svara Retweeta Favoritmarkera Mer
2:06 F.M. - 30 sep 13 · Detaljer
Åsa Wihlbeck ‏@aDoktorAsa sep 30
@BackmanSusanne Tack för omtanken - tanken; man vet ju aldrig, även om just JOBB är något jag har mer än jag hinner med...!
Visa
Susanne Backman ‏@BackmanSusanne sep 30
@aDoktorAsa Men det blir tid till mingel, också... messade dig precis!

Är Grandiåsa med i 'det glada tjejgänget' igen?

Det här inlägget förbryllar och förvånar mig. Har Grandiåsa slutligen och totalt helt tappat fotfästet?
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-10-01 kl. 21:20.
Citera
2013-10-01, 21:19
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Det skulle inte förvåna mig om barnet var med. Om den lille slapp detta så kan socialtjänsten ändå sätta igång och göra en utredning om föräldrarnas lämplighet som just föräldrar. Exempel. Är det en stabil plattform för barnet att lära sig någon konstig form av engelska? Vad är skälet till att Grandiåsa hela tiden verkar tala engelska med barnet? Hon grundlägger utanförskap för barnet när det ska börja i skolan/lekis etc

Enligt den information jag fått, så var barnet inte med. Nu kan ju min sagesperson missat om 'L' satt bältad och drogad i bilen utanför. Att mediakåta läkarpar lämnar sina barn, drogade och utan uppsyn, har redan provats utan större framgång i bl. a. Portugal.

Nja livet blir nog inte bara lågprisräkmackesurfande för minivarumärket. Det lilla hjärtelivet måste ju inte bara hantera sin påtvingade halvspråkiga miljö, utan också ett ganska skrämmande arv, redan i genomet.
Citera
2013-10-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Doktor Åsa tvingades lämna rättssalen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17576316.ab

Lika barn leka bäst!

Uppenbarligen är de personerna helt distanslösa. De har haft vissa framgångar tidigare men inser inte själva att de har tagit sig fram med tveksamma (och i alla fall dr Brasas fall olagliga) metoder. Istället för att uppföra sig på ett normalt sätt och kunna bli utsläppt i tid så fortsätter Brasa med sina översittarfasoner. Eftersom han själv fortfarande tror att han har gjort rätt så förstår han inte att hans uppträdande bara gör det värre för honom själv. När det gäller dr Åsna trodde vi ett tag att hon insett att det klokaste vore att ligga lågt. Nu har hon skämt ut sig igen. Hon behöver ingen annan för att förstöra sitt ”varumärke” (Brasa, media osv.), det gör hon bra på egen hand. Hennes prat om att revolutionera svensk sjukvård tycker jag är så pinsamt. Hon har ingen trovärdighet kvar.
Citera
2013-10-01, 21:29
Medlem
rogerks avatar
Åsa kanske ska få börja på SVT i Arga doktorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in