Citat:
Ursprungligen postat av
Ekasnah
Att komma med ett påstående räcker knappast som bevis.
Om jag t ex säger att jag vet att alla som kallas sig Gitte är psykopater är det då ett argument som håller?
Har du inget annat att komma med är det svårt att se att det argumentet har någon som helst bärighet.
Mitt inlägg var riktat till ttsp som skrev:
" Jag tror det finns många exempel på personer som har psykiska problem som Jehovas vittnen har fångat upp, och därmed avlastat samhället.
Detta brukar vändas emot Jehovas vittnen genom att antyda att man har en stor andel personer med psykiska problem, och då menar man att det är medlemskapet som gör människor sjuka, detta är bara ett exempel på hur man förvränger fakta."
Tycker du att hans inlägg var särskilt väl underbyggt?
När det gäller vad jag har att komma med så är det en hel del:
Jag har varit med som kontaktperson hos psykiatriker för person med JV-bakgrund, som du kanske förstår talades det en del om att sådana problem inte var ovanliga i sammanhangen, utan det var fråga om väl kända reaktioner!
Jag har studerat en del psykiatri, och jag har haft yrkesinriktad praktik på psykiatrimottagning.
Jag har dessutom med egna ögon sett en hel del fall i min närhet, där barn som är uppvuxna i Organisationen har fått väldigt stora psykiska problem i ungdomen och senare i livet.
Jag tror inte att du i verkligheten vill att jag här skriver om fall jag känner till, men om du envisas så får vi se vad jag har att komma med.
Men du som vill ha bevis, hur blev det med att bevisa att det finns människor som har förlorat allt sitt blod i olyckor eller förlossningar, men som ändå har överlevt utan att få blod??