2013-10-01, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNeilD
För att de saknas stake att skjuta för o döda hos dem här hässelby pojkarna
Så nu är det inte Tensta/Rinkeby längre då?
Det verkar vara mkt olika åsikter om vem som skjuter på vem, klart iaf att det händer här och då borde offret vara härifrån.
Right?
Citera
2013-10-01, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Undrar vem som säljer vapnen till dom?

Det borde ju vara 18-årsgräns även för illegala vapen. Kan man inte lagstifta om det?
Om du vet så öppna käften.
Annars är du lika feg som jag!

Föräldrarna då? Vad är det för fel på dem? Jag skulle märka om min grabb hade ett vapen, knark osv. så vad är det för fel på dessa päron?

Här är det sjukt mycket ungdomar, det är en stadsdel med väldigt många yngre. Mycket barn och mycket tonåringar,
Dessutom flest barn och ungdomar i riskbeteende/riskgrupp för att hamna i socialt utsatta situationer. Det vet socionomerna, säkert polis och skola också.
Citera
2013-10-01, 12:58
Bannlyst
Kan bekräfta att den skjutne tillhör BSK. Risken för hämndaktioner efter detta får nog anses som relativt stor. Killen som vart skjuten har varit involverad i flera allvarliga händelser mellan kriminella på senare tid. Skottlossningen tidigare i år är en.
Citera
2013-10-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvinnah
Så nu är det inte Tensta/Rinkeby längre då?
Det verkar vara mkt olika åsikter om vem som skjuter på vem, klart iaf att det händer här och då borde offret vara härifrån.
Right?
Hässelby killarna står för circka 80 procent av alla skottlossningar, och tensta,rinkeby och BSK står för resterande 20 procent. Hässelby killarna ligger i krig med tensta, rinkeby och BSK.

Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Kan bekräfta att den skjutne tillhör BSK. Risken för hämndaktioner efter detta får nog anses som relativt stor. Killen som vart skjuten har varit involverad i flera allvarliga händelser mellan kriminella på senare tid. Skottlossningen tidigare i år är en.

Han varit med i 2 skottlossningar, han vart beskjuten i båda. Men du har rätt det kommer smälla till ordentligt nu. Det har varit lugnt mellan Hässelby och BSK sen i höstas/vintras, var en incident i somras som sluta med skottlossning annars inget mer. Då 11 stycken ledargestalter från hässelby crewet satt häktade i 6 månader mellan december 2012 och maj 2013 men dem blev alla friade.
Citera
2013-10-01, 18:56
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasterort85
Han som blev skjuten är medlem i brödrarskapet wolpack, han satt häktad för skottlossningen i vällingby centrum. Han blev för circka 3 veckor sen utrskriven från karolinska då han blev påkörd och bröt båda benen.Han blev träffad av minst 5 skott i båda benen, och 3 skott träffade ryggen men killen bar tydligen skott säker väst. Han är den tredje medlemmen från brödraskapet som blivit skickad till karolinska.

Kallas han för ett annat ord för smörgås?

Det är fan sanslöst detta. Går ju knappt att traska runt i grimsta med en jolle längre, senast igår var det ett par tre civilbilar som åkte vid skolan. Det var ju bara att vända om för att slippa pisseburken. Får se hur det ser ut ikväll, säkert samma jävla visa...
Citera
2013-10-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
Kallas han för ett annat ord för smörgås?

Det är fan sanslöst detta. Går ju knappt att traska runt i grimsta med en jolle längre, senast igår var det ett par tre civilbilar som åkte vid skolan. Det var ju bara att vända om för att slippa pisseburken. Får se hur det ser ut ikväll, säkert samma jävla visa...
Precis, bäst du knarkar någon annan stans!
Citera
2013-10-02, 12:36
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:

Igår var det dock väldigt lugnt, inte ett blålyse eller sirener på grimstas innegårdar. Det mesta man hörde kom från bergan men det är ju ingenting man höjer ögonbrynen för längre.
Citera
2013-10-03, 02:48
Bannlyst
Citat:

Vi ska knarka och skjuta i ditt område hur mycket vi vill! Är det uppfattat kärring?!
Citera
2013-10-09, 12:09
Medlem
Scybalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
Det mesta man hörde kom från bergan men det är ju ingenting man höjer ögonbrynen för längre.

Bergan? Åsyftar du Blatteberg?
Citera
2013-10-09, 12:54
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scybala
Bergan? Åsyftar du Blatteberg?

Bergslagsvägen.
Citera
2013-10-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glensven1
Vi ska knarka och skjuta i ditt område hur mycket vi vill! Är det uppfattat kärring?!
Visst. Ring till polisen och berätta att du känner så. Jag vill inte ha dig här ditt misslyckade lilla felsteg.
Citera
2013-10-10, 11:29
Medlem
Jag börjar tröttna på dem här små ungarna från hässelby varför gör ingen något mot dem här? dem sitter och glider i halvmiljon bilar, guld klockor och guld kedjor finns det gott om. varför gör polisen ingeting? Jag kan säga så här dem gör exakt vad dem vill i hässelby-vällingby, det känns som dem bestämmer här och inte polisen. Jag hoppas Tensta,Rinkeby eller BSK tar slut på dem här. Eller att polisen ger dem långa fängelsestraff. DÖD OCH MISÄR ÅT HELA LEJONLIGAN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in