har problem med att spel kraschar. jag kan starta upp spelen men krasch kan inträffa när som helst. felmeddelandet säger bara att fel har påträffats och att programmet därför avslutas. spelurval: AoE 2, Starcraft 2.
jag har letat i diverse forum men hittar ingen lösning. vanligaste förslagen är fläkt/överhettning (tror inte det är detta eftersom kraschar har inträffat ända sen jag köpte den), samt att det är pga windows 8.
tacksam för hjälp
Senast redigerad av afropappa 2013-06-14 kl. 13:37.
Har problem med STALKER Shadow of Chernolby.
Kan inte starta det (kör det via Steam). Detta händer när jag ska starta det:
Denna skylten kommer upp http://tinypic.com/r/2nv4d9d/5. Där det står tryck här för att få mer information kommer denna sidan upp https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8676-EFLX-7453&l=english. Har gjort det som står där men kan fortfarande inte starta spelet, samma skylt kommer upp. (Har googlat men har inte hittat nåt).
Tack på förhand och hoppas någon vet vad man ska göra
Hej! Jag har nyligen börjat spela Euro Truck simulator 2 via steam.
När jag försöker starta spelet kommer det upp en ruta där det står att spelet fick avslutats hastigt och sedan om jag vill skicka en felrapport. Som man lärde sig när man var liten klickar jag såklart på "skicka inte". Men den rutan kommer upp oavsett hur jag än försöker men hur får jag igång spelet och kan börja spela utan att det stängs ner automatiskt? Jag har kollat på brandväggen och det har inget med saken att göra. Finns det något annat som gör att programmet stängs ner? Den dator jag har är en väldigt bra speldator som ska kunna ta detta slags spel och det är även en sationär dator men det borde verkligen inte spela någon roll. Eller?
Skulle vara tacksam för svar så snabbt som möjligt och om någon skulle vilja hjälpa mig att lösa detta problem
Har ett problem med Dota2. Kommer in i lobbyn utan problem. Men när jag trycker "Play", stängs det ner och inget händer.
Någon som vet en lösning? Inte hittat något direkt som liknar mitt problem på google.
FAstnar i loading screen p wow, hela började för 10 min sen, va i arena med min dk . vann, reloggade. sen fastnar i loading scrreen på ALLA gubbar på 90%. vad fan är felet. har aldrig haft såhär förut... hjälp snälla
Problem med Starcraft 2 HOTS på nya datorn
Jag har precis köpt en ny MSI dator och när jag skulle starta Starcraft 2 HOTS på datorn så stängde sig datorn av sig och ett felmeddelande med texten IQL(något) is less or equal. Jag har uppdaterat grafikkortsrutiner, ominstallerat spelet, installerat windows uppdateringarna och jag har även senaste versionen av directx. Jag vet att det inte är överhettning. Numera hänger sig inte hela datorn när jag ska spela Starcraft 2 utan det kommer bara upp en felskärm där det står: opendirectx/Gl något och säger att grafikkortet är för gammalt. Jag har Intel (R) HD Graphics 4000 och jag vet att dess prestanda klarar starcraft och att detta inte borde hända!
Datorn körs på windows 8 btw
Kan någon hjälpa mig med detta problem?
Tack på förhand!!
Senast redigerad av Krkk 2013-09-03 kl. 19:05.
Hej, jag har lite problem. När jag loggar in så kommer jag inte in på matchmaking. Kan inte göra nånting för delen. Är det så för nån av er också? Min polare och jag tänkte lira men för han funkar det, dock inte för mig.
Sitter fast i tomb raider legend. Är i Peru. Tre stenplattor ska tyngas ned med jag hittar bara 2. Plattan till höger och vänster delar på väggen och släpper in ljus. I mitten är det en get eller något som ljuset ska stråla genom antar jag. Någon som varit här?
Tar gärna emot pm. Och mod får gärna göra en separat tråd, visste inte riktigt vart jag skulle göra inlägget.
Tjena har haft problem med mitt Battlefield 3 ett tag nu, spelet hakar sig och dör. Gått så lång att datorn snart flyger ur fönstret.
Felmeddelandet som dyker upp:
DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG: Device hung due to badly formed commands.. GPU "Nvidia GeForce GTX570", Driver: 32723
Har senaste drivrutiner installerade osv Nån som har haft samma problem?
If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt
Jag har avinstallerat min version av Java och installerat en ny fräsch version, har också testat att ominstallera Minecraft. Men jag får bara samma felmeddelande.
Googlade lite och det verkar som att många har detta problemet, men 'lösningarna' som fanns löste inte mitt problem.
Läste på rockstars hemsida att GTA V online kommer bli gratis? Men det borde väl kräva Xbox Live eller? Hur hämtar man uppdateringen så man kan hoppa från single player > online direkt?