2013-09-30, 22:50
Medlem
Rebellion79s avatar
Kan bekräfta att den bilden som postats innan i tråden med en man som står vid ett fönster är den misstänkte GM.
Citera
2013-09-30, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Kan bekräfta att den bilden som postats innan i tråden med en man som står vid ett fönster är den misstänkte GM.
Vilket inlägg menar du?
Citera
2013-09-30, 22:53
Medlem
ME077s avatar
GM?

http://www.fastighetsfilm.se/images/phocagallery/energigardin/thumbs/phoca_thumb_l_mrklggningsgardin%20monterad%20och%2 0testad.jpg
Citera
2013-09-30, 22:54
Medlem
Enligt en kollega i Dalarö by var det inga tända ljus i Dalarö kyrka i dag, efter lunch. Han uppfattade det som att det helt enkelt inte uppmärksammades.

Men du menar att man kan gå dit och tända ljus? Eller pratar du om själva brottsplatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av Philliam
Finns en del saker jag reagerar på.

Trots två avlidna barn så finns det ingen församling eller förskola/skola i hela Haninge kommun som annonserat om minnesstund.

Jag vet själv att det hållits minnesstunder för betydligt mindre saker i Haninges barnomsorg- och skolvärld.

Dalarö kyrka ligger nära brottsplatsen men tyst som i graven där. Liksom i Västerhaninge kyrka, där mamman skall bo, enligt denna tråd.

Om både den misstänkta mannen och mamman bodde i Västerhaninge tillsammans borde rimligen barnen finnas inom barnomsorgen där, men inte ett dyft om minnesstund på Haninge.se.

Kan mamman ha bott någonannanstans än i Haninge kommun och haft barnen på andra ställen än Haninge?

Ingen officiell minnestund i Dalarö kyrka, men folk kunde "tända ljus" om de ville.
De inblandade kommer ju inte ifrån Dalarö, och ingen vet vilka de är egentligen.

Vart hör barnen hemma egentligen? Haninge eller Västerhaninge? Jag får ingen ordning på alla kvinnor i GMs liv...
Citera
2013-09-30, 23:02
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam
Vart hör barnen hemma egentligen? Haninge eller Västerhaninge? Jag får ingen ordning på alla kvinnor i GMs liv...[/b]

Tycker kvinnorna ska lämnas utanför det här, de har inte gjort något.
Citera
2013-09-30, 23:04
Medlem
ChellyChells avatar
Såklart är GM helt empatilös, annars klarar man inte att göra en sån illgärning. Han är en egoist som säkert bara tycker synd om sig själv nu också. Hur kan alla vara så dumma mot mig..?

I hans liv är alla andra människor brickor som han kan/försöker flytta runt för egen vinning. Uppenbarligen tog det stopp hos hans ex, det var till slut nog för henne. Då tog han livet av två av sina barn för att såra sitt ex maximalt. I hans värld så var det rättfärdigat eftersom hon inte gjorde som han ville. Och jag tror att det även kommer komma fram uppgifter som tyder på att denne herre varit charmig och snäll inledningsvis i de förhållanden han haft.

Och omgivningen har inte tagit hans kontrollerande nycker (för det har han garanterat haft) så allvarligt som det i efterhand, av utomstående, är lätt att säga att de borde gjort. Han har säkert till det yttre förefallit normal, jobbat och försörjt familjen. Det finns alltför många exempel på sånt här psykopatbeteende, där kvinnan till slut sagt ifrån och råkat illa ut som en direkt konsekvens av det. Säkert har inte socialförvaltningen tagit mammans röst på allvar heller, "man måste försöka samarbeta".

Det blir en lång väg att vandra för resten av familjen tillbaka till något slags liv. Jag hoppas att mamman har många vänner och familj som kan stötta och hjälpa henne med det. Ingen skugga ska falla på mamman i det här fallet. Det är näst intill omöjligt att förutse en sådan extrem händelse.
Citera
2013-09-30, 23:06
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Detta är GM.

http://www.fastighetsfilm.se/images/phocagallery/energigardin/thumbs/phoca_thumb_l_mrklggningsgardin%20monterad%20och%2 0testad.jpg

Säker källa som sett bilden och säger så.
Det är inte GM. Har en säker källa som dementerar att det skulle vara han.
Citera
2013-09-30, 23:08
Medlem
Citat:
Detta är GM.

Säker källa som sett bilden och säger så.
Tycker även man kan se vissa drag och likheter med bebisbilden på hans FB om man kollar noga.
Citera
2013-09-30, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hold your horses and your tongue!

Cinnabar tar upp en viktig poäng, och hen brukar se saker vi andra inte ser omedelbart. Det är självklart att vi alla lägger skulden på pappan, ensam för att ha mördat barnen.

Men omgivningen har anledning att vara efterklok, för den galenskapen som drev honom till att tända eld på barnen kan inte vara en överraskning. Ofta tar man inte signaler på allvar, eller ser störningar.

Och gör man det så ser omgivningen på det som förtal av en man av en bitter f.d. fru. Man är tvungen att lämna ut barn till f.d. partners, även till dårfinkar för annars förlorar man vårdnaden. Det heter att barnen måste träffa båda föräldrarna och det gäller för en stackars mamma att samarbeta med sitt ex, hur tokig han än är. Annars heter det umgängessabotage.

Av information i tråden tillhör dessa personer kretsen kring det ökända mordbrännargänget, som förtalar och stalkar varandra in i döden. Efter länken till bloggen upprättelsewetter, som tjugohundratretton postade blev det ett samband till andra mordbrännare.

Vem som gör vad eller en gång i tiden hade rätt spelar ingen roll längre, de är kriminella galningar och man borde ha hållt sig själv och barnen långt borta ifrån dem. Nu trillar det in åtal och domar på fängelsestraff, för deras stalkande har spårat ut helt.

Vad C ser eller inte ser är irrelevant.

Man känner bara igen en psykopat när man har varit utsatt. Innan det vet man absolut ingenting om psykopati. Det finns inga så smöriga och vidriga när de kan tjäna något som psykopaten. Det finns ingen som kan hata så mycket som psykopaten när någon kränker hen. Tydligen så in i helvete mycket så man eldar upp sina barn. Så gör psykopater, människor är bara deras vapen. Några känslomässiga band skapar de sig aldrig. Däremot kan de härma och låtsas väldigt bra.

Som slutkläm karvar de lite i sig för det är ju alltid så synd om psykopaten, ja i deras värld alltså.

Så de behöver inte varit någon enda människa som har kunnat se vad som skall komma och mammans enda brott var att hon ville skiljas. Om mamman hade sett dårskapen skulle hon aldrig ha lämnat barnen till honom, eller vad tror du?

Mordbrännargänget har jag ingen intresse av för jag är okunnig i de fallen.
Citera
2013-09-30, 23:12
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Det är inte GM. Har en säker källa som dementerar att det skulle vara han.

Tiden får utvisa hur det ligger till med det.

Nu säger jag God natt! och kan bara konstatera att det är väldigt tragiskt vad människor kan ta sig till när de känner sig sårade eller kränkta, och det slår slint i skallen.
"Som en blixt från en klar himmel-fallen" är de mest otäcka fallen.
Senast redigerad av Rebellion79 2013-09-30 kl. 23:56.
Citera
2013-09-30, 23:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Det blir rättspsykiatrisk vård för lång tid framöver. Mordbrand av den här kalibern begås inte av en frisk person.

Sen vore det bra om man är säker på att bilder och namn verkligen är den misstänkte mannen.
Det vore ju ganska så oseriöst att peka ut fel person.
Citera
2013-09-30, 23:16
Medlem
KUSEs avatar
Jag undrar lite huruvida han kommer få vård eller fängelse för dådet. Kan hans självmordsförsök ha någon betydelse när det ska bestämmas om han är galen eller inte? Att han insett allvaret i sitt handlande, eller nåt sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in