2013-09-30, 06:47
Medlem
ElCaminoSSs avatar
http://www.barometern.se/nyheter/oland/padrag-pa-oland-efter-mordbrand-i-stockholm(3959834).gm

Citat:
Vi har en helikopter uppe. Vi har ett antal poliser som rent fysiskt befinner sig på Öland och letar. Vår högsta prio är att få tag på honom, säger Lina Isaksson Funke, informationsansvarig på polisen i Kalmar län.
Citera
2013-09-30, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Märkliga?? Det kallas vårdnadstvist.

Kanske är jag som är trög nu men vad har en vårdnadstvist med en uppbränd stuga att göra?
Citera
2013-09-30, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Piketstyrkan har anlänt till Öland inatt enligt Aftonbladet. Dom förbereder sig nog att slå till mot någon adress i gryningen. Någon Ölandsbo härinne som vet något?

Piketstyrkan kan söka igenom områden. De gör inte enbart inbrytningar. Om de vill kan de klara sig ute i svåra förhållanden.
Citera
2013-09-30, 07:09
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Kanske är jag som är trög nu men vad har en vårdnadstvist med en uppbränd stuga att göra?

Om det bottnar i en vårdnadstvist kanske syftet var att döda barnen så att motparten inte skulle kunna få vårdnaden om dem, det har hänt förut. I alla fall utomlands även om jag inte kan referera till ett specifikt fall direkt men letar man lite hittar man sådana.

Nu vet vi inte om det här är orsaken till barnens död så ta det inte som en trådsanning, det är bara spekulationer än så länge.
Citera
2013-09-30, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericc12
Vi har ett antal poliser som rent fysiskt befinner sig på Öland och letar.

D e t känns tryggt - att det finns ett antal poliser där, för ovanlighetens skull.

Hur värmdes stugan upp? Kan inte ungarna av misstag fått fyr på den medans fadern var ute och nätdejtade irl? Att elda upp sina barn synes mig osannoligt grymt.
Citera
2013-09-30, 07:26
Medlem
styrlunds avatar
Är det pappan som gjort detta är det med 99,99999998% säkerhet ett utökat självmord., dvs. Polisen kommer hitta pappan död.
Det som inte stämmer med denna teori i detta fall är att pappan inte hittades i huset med barnen.
I detta läge måste man nog ta in möjligheten att detta kan handla om andra saker.

Jag kommer och tänkta på arbogafallet. Där polisen slet in pappan till barnen direkt.
Även i den tråden skrev jag att barnamord nästan alltid följs av ett självmord.
Citera
2013-09-30, 07:46
Medlem
Kungsgardens avatar
Brokontrollen gjordes för att stoppa honom från att lämna Öland, skriver media. Grannarna Bo, Fredrik och Mikael i en by med 50 invånare intervjuas i Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17567049.ab
Citera
2013-09-30, 07:55
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Nu är mannen gripen på södra Öland, enl. TV4 Nyheterna.
Citera
2013-09-30, 08:02
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabe
D e t känns tryggt - att det finns ett antal poliser där, för ovanlighetens skull.

Hur värmdes stugan upp? Kan inte ungarna av misstag fått fyr på den medans fadern var ute och nätdejtade irl? Att elda upp sina barn synes mig osannoligt grymt.
Möjligen har det överlevande barnet kunnat informera om händelseförloppet. Att huset var igenbommat från utsidan försvårar ytterligare för den fösvunne fadern.
Citera
2013-09-30, 08:04
Medlem
Grandiosos avatar
Polisen grep den misstänkte mannen någon gång på morgonen mellan 6 och 7-tiden.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17567345.ab
Citera
2013-09-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Möjligen har det överlevande barnet kunnat informera om händelseförloppet. Att huset var igenbommat från utsidan försvårar ytterligare för den fösvunne fadern.

Nu var det ju inte igenbommat från utsidan. Läs tråden. Ägaren har dementerat det för länge sen.
Citera
2013-09-30, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Är det pappan som gjort detta är det med 99,99999998% säkerhet ett utökat självmord., dvs. Polisen kommer hitta pappan död.
Det som inte stämmer med denna teori i detta fall är att pappan inte hittades i huset med barnen.
I detta läge måste man nog ta in möjligheten att detta kan handla om andra saker.

Jag kommer och tänkta på arbogafallet. Där polisen slet in pappan till barnen direkt.
Även i den tråden skrev jag att barnamord nästan alltid följs av ett självmord.
Det är ju inte helt ovanligt att de som tänker på utvidgat självmord ändrar sig... Enklare att döda barn än sig själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in