Herregud... man tappar bollen så fort man spurtar. Backar med 50 i pace hinner ikapp yttrar med 80. Guldspelare med 80+ i passningsstats har enorma svårigheter med att slå en tiometerspassning. Samtliga inlägg resulterar i mål eftersom backen närmast faran vägrar aktiveras.
Nu kan man ju bara hoppas att EA har konstanta lagg första helgen efter release. Fast samtidigt, ska inte EA vara väl förberedda för årets största händelse?
Hade PES inte varit skit hade jag reklamerat FIFA 14 och köpt Konamis "mästerverk" istället, eller så får man börja lira FIFA 13 igen.
Att på ett år inte förbättra, utan på det stora hela faktiskt förstöra fotbollsspelet, är ju nästan mer imponerande än tragiskt. Samtidigt kanske jag ska skylla mig själv. Det enda EA marknadsförde som en nyhet var real ball physics. Ingen trodde väl på allvar att de skulle fixa det som folk faktiskt bryr sig om, d v s onlineupplevelsen och bugreducering?
Håller med till fullo, tröttnat helt nu. Vilka cointrading-sidor kan man lita på? Säljer allt nu.
Helt otroligt att jag har fått tillbaka spelglädjen tack vare det här laget. Ser inte mycket ut för världen men jag älskar det. Eddie Johnson är den bästa strikern jag spelat med hittills på 14. Enligt mig har han allt som en striker behöver, snabbhet, styrka, skills, huvudspel och bra med båda fötterna.