2013-09-29, 21:43
  #1
Medlem
regelbrotts avatar
Jag uppdaterade min iPhone 4 till iOS7. Flyter på utan problem. När jag sen uppdaterade till iOS7.0.2 så började iMessage strula. Det är aktiverat men tar inte emot eller skickar meddelanden, stapeln som visar skickar-processen fastnat mitt på displayen. Detta innebär att jag inte får vissa sms vilket inte är bra.
Det spelar ingen roll om jag har 3G eller wi-fi. Jag har startat om telefonen och återställt den utan resultat. Vad kan jag göra nu?
Citera
2013-09-29, 21:52
  #2
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Jag uppdaterade min iPhone 4 till iOS7. Flyter på utan problem. När jag sen uppdaterade till iOS7.0.2 så började iMessage strula. Det är aktiverat men tar inte emot eller skickar meddelanden, stapeln som visar skickar-processen fastnat mitt på displayen. Detta innebär att jag inte får vissa sms vilket inte är bra.
Det spelar ingen roll om jag har 3G eller wi-fi. Jag har startat om telefonen och återställt den utan resultat. Vad kan jag göra nu?


Hade samma problem idag runt lunchtid. Avaktiverade iMessage och återaktiverade det igen så funkade det!
Citera
2013-09-29, 21:54
  #3
Medlem
regelbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Hade samma problem idag runt lunchtid. Avaktiverade iMessage och återaktiverade det igen så funkade det!

Har testat det också utan resultat.
Citera
2013-09-30, 18:54
  #4
Medlem
jackflashs avatar
Samma problem här. Har tillfälligt stängt av iMessage och kör på vanliga sms. Verkar vara ett utbrett problem om man läser Apples forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in