[quote=ttsp|45458374]
Citat:
Jag tycker tvärtom, du bara retar upp folk och skräpar ner trådarna.
Kallar du vetenskapliga kriterium för skräp, har du lugnt sagt brist på allmänbildning, världen blev teknisk för nu väldigt längesedan... ändå tycker du vi ska vandra i "jesu/herrens fotspår" ?
(och vem har mött henom? ingen i nuvarande tidsålder, så mycket VET jag iaf.
Citat:
Det är bättre att lägga ner lite tid och argumentera varför man tycker så, istället för upprepa vad man tycker.
Och sedan NÄR, var argumenten för pappa gud hållna med frisk och klarsynt reflektion över vad man egentligen säger? Du ser inte att man kan hacka och mala bibeln p längden tvären och diagonalen århundrade efter århundrande utan att komma fram?
Vad kom man fram till? Den vanliga visan om att redan barnet ska göras medvetet om att "vara syndare så att de självgoda (självutnämda) får något att komma med, taget ur... himlen, bara att titt ut mot det blå töcknet och hämta "argument" eller så ta din berömda napkinistiska välling och peka med fingret i en antik antologi och säg det står där... men så klok du blev av DET då! jääääteklok... så insiktsfullt, och baserat på egna erfarenheter? (quite NOT min herre!)
Du framstår enbart som ett gnälligt barn, med detta inlägg här ovan, bibeln - det är en tjock ROMAN, kom ihåg det och väx till dig istället.
Lev
med världen. där du är - istället för att gömma dig som en räddhågsen snyftare.
Citat:
Visst, man blir påverkad av reklam som upprepar sig, men man blir också irriterad och vill stänga av.
Då måtte du ha en underlig dator, dem jag sett, har allihopa log-off-funktion för vetenskaps-rädda, hittar du inte den?
Och jadå, även detta sub-forum lyder under "vetenskap" - teologi kräver således kritiskt tänkande, där knix med knäna inte är den främsta önskvärda egenskapen.