förhoppningsvis kan hon ge dig lite tips då ju

men jag kan svara lite allmänt på frågorna då min far bott där (och på lite andra ställen i england) men då pratar jag bara av egna/pappas erfarenheter. pengarna du har med dig kommer du absolut klara dig på ett tag om du inte har några extravaganta vanor, men du borde ju börja söka jobb så fort du kommer dit. ska du bo själv och inte med din flickvän kommer första hyra, deposition och så vidare ta en del pengar i början. man kan flytta till london (med galet mycket värre hyror än leeds) med 15000-20000 på fickan och klara sig fint med lägenhet, första utgifterna osv om man fixar jobb snabbt.
angående vart du ska bo är jättesvårt att säga. jag hade rekommenderat dig att bo på vandrarhem/hos din flickvän den första tiden medan du går på visningar osv och kollar in staden. omöjligt att skaffa lägenhet hemifrån då britterna kan grundlura dig och du har ingen aning om vad du får. dessutom kräver de flesta hyresvärdar det, i många fall vill de också att du ska ha jobb först och du behöver arbetsintyg från en brittisk arbetsgivare.
det är en väldigt vacker stad med ett rikt kultur- och musikliv vilket jag uppskattar mycket och vacker arkitektur på sina ställen, mycket historia. det är relativt billigt att leva där också jämförelsevis. många lag i diverse sporter om du är intresserad av det, många studenter och en märkbar ungdomskultur (vet inte vilken ålder du är i dock). lätt att lära känna nytt folk! dessutom är det nära till både manchester (1 h med bil) och liverpool (1,5 h med bil) och bra kommunaltrafik så det är lätt att utforska andra städer. plus att london inte är för långt borta, 3-4 h beroende på transportsätt.
försökte skriva lite allmänt för att lugna dig

om du undrar något med som jag kanske kan hjälpa till med får du gärna fråga.