2013-09-27, 08:28
Medlem
Scybalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qvinnah
Ååhh
Blir så jävla trött på det här stället!
Skott här och skott där och rån och misshandel och fy fan!
Är väl samma gamla vanliga knarkare?

Det tror inte jag. De "gamla vanliga knarkarna" Olsson, Bengtsson och Leffe-med-schäfern använder sig inte av skjutvapen, och fegskjuter i benen på det här viset.

Det här är garanterat småslödder. Säkert har det ropats "jallajalla, chuta chuta" också. Om det sedan är en gm som är född med sådant språk, eller en white trash-hoodie-och-keps looser som bara låter så efter att ha växt upp ute i de här fitthålen till förorter, det låter Farbror Scybala vara osagt
Citera
2013-09-27, 17:45
Medlem
Jag bor 80 meter därifrån. Polaren såg det hela från 3 meters håll.
Det han såg var en kille som kom ut ur en Volvo, gick fram bakom 2 killar, sköt 5 skott riktade mot ryggen på den ena killen.
Hur han kan ha missat 4 skott och satt ett i benet vet jag inte. Han vågade väl inte döda kanske.
Kompisen har gått i skolan med minst 2 av dem.
Citera
2013-09-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f3rm1on
Det han såg var en kille som kom ut ur en Volvo, gick fram bakom 2 killar, sköt 5 skott riktade mot ryggen på den ena killen.
Hur han kan ha missat 4 skott och satt ett i benet vet jag inte. Han vågade väl inte döda kanske.
Det är vad jag menar med "de gamla vanliga knarkarna"...
Alltså inte någon dillig gammal gubbe som vissa ville ha det till utan yngre män/grabbar som pysslar med knark.
De skjuter alltid i benen, varför vet jag inte.
Citera
2013-09-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvinnah
Det är vad jag menar med "de gamla vanliga knarkarna"...
Alltså inte någon dillig gammal gubbe som vissa ville ha det till utan yngre män/grabbar som pysslar med knark.
De skjuter alltid i benen, varför vet jag inte.
För att de saknas stake att skjuta för o döda hos dem här hässelby pojkarna
Citera
2013-09-28, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scybala
Vem har pratat om mordförsök?

Mena att det är därför dom håller sig till under midjan nog.
Citera
2013-09-30, 07:38
Medlem
Separatistens avatar
Undrar vem som säljer vapnen till dom?

Det borde ju vara 18-årsgräns även för illegala vapen. Kan man inte lagstifta om det?
Citera
2013-09-30, 11:39
Medlem
Han som blev skjuten är medlem i brödrarskapet wolpack, han satt häktad för skottlossningen i vällingby centrum. Han blev för circka 3 veckor sen utrskriven från karolinska då han blev påkörd och bröt båda benen.Han blev träffad av minst 5 skott i båda benen, och 3 skott träffade ryggen men killen bar tydligen skott säker väst. Han är den tredje medlemmen från brödraskapet som blivit skickad till karolinska.
Citera
2013-09-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f3rm1on

Din vän vet inte vad han pratar om. För någon som såg allt från 3 meters avstånd och gått i skola med minst 2 av dem(vilka du menar vet jag inte gärningsman eller offer?) så kommer du med för lite information för att du ska tala sanning. Sluta ljug. VÄX UPP!
Citera
2013-09-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasterort85
Han som blev skjuten är medlem i brödrarskapet wolpack, han satt häktad för skottlossningen i vällingby centrum. Han blev för circka 3 veckor sen utrskriven från karolinska då han blev påkörd och bröt båda benen.Han blev träffad av minst 5 skott i båda benen, och 3 skott träffade ryggen men killen bar tydligen skott säker väst. Han är den tredje medlemmen från brödraskapet som blivit skickad till karolinska.
Han måste ju vara helpaj,
hur många extraliv har han plockat på sig?

Så du menar att det är wolfpack-typer som drar hit pang panget?
Kan du be dem lägga av med det?

Vi andra vill inte ha det här,
kanske kan de hyra någon jaktmark på något ställe uppe i Norrland där de kan leka?
Jag är så innerligt aptrött på det här,
-man skäms ju för att bo här.
Citera
2013-10-01, 03:01
Medlem
Polisjävlarna som tror sig så smarta, de kan suga av mig...

Den gripna personen i närområdet var jag som var i vällingby centrum , hade handlat och skulle åka till min träning.

Från början sa de att de bara är kontroll och att jag kommer släppas, men efter att ha kolla mitt register så bestämde de sig för att gripa mig, har olyckligtvis ett 5 år gammalt brott.

När de tog mig på platsen så kom det fram en yngre kille som sa "först säger ni att signalementet stämmer in på mig sen honom", och vi hade inget liknande på oss, han var lång och smal jag var kortare och välbyggd.
Så de gick absolut inte utifrån signalement utan register.
Citera
2013-10-01, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziee01
Polisjävlarna som tror sig så smarta, de kan suga av mig...

Den gripna personen i närområdet var jag som var i vällingby centrum , hade handlat och skulle åka till min träning.

Från början sa de att de bara är kontroll och att jag kommer släppas, men efter att ha kolla mitt register så bestämde de sig för att gripa mig, har olyckligtvis ett 5 år gammalt brott.

När de tog mig på platsen så kom det fram en yngre kille som sa "först säger ni att signalementet stämmer in på mig sen honom", och vi hade inget liknande på oss, han var lång och smal jag var kortare och välbyggd.
Så de gick absolut inte utifrån signalement utan register.
Ofattbart!
När de har FRA, skyddad polisradio och jag vet inte allt.

Ärligt så ser "alla" var droger byter ägare i Vällingby, utom polisen då.
Polisen gillar att åka runt i city, på torget, men missar helt att kolla där de borde kolla. Sen klagas det på att vi i Hässelby/Vällingby inte anmäler brott och man vill att vi ska tipsa.
Nej, vi ska inte göra polisens jobb, jag betalar skatt.
Hur svårt kan det vara?
Skydda våra barn, tack!
Ska de växa upp med öppen knarkförsäljning?

Polis!
Öppna ögonen!
Senast redigerad av Qvinnah 2013-10-01 kl. 06:48.
Citera
2013-10-01, 06:47
Medlem
För ett år sen stod en grupp ungar i yngre tonåren och rökte braj typ tio meter från polisbilen (komplett med poliser). Poliserna kan inte ha missat dem men orkade inte få ur bilen (?).
Vi snackar max 14 år här.
Visst ska man uppfostra sina barn, men om det är ok att röka lite braja så blir det svårare att få in i ungarnas huvud att de ska låta bli droger!

Och är det vapen lite överallt så är det svårare att få dem att fatta allvaret med vapen osv.

Jag vet.
Polisen borde veta utan att vi vanliga ska bli inblandade!

Gör något!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in