2013-09-26, 22:42
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrajt
Vill ha tips på den läskigaskte filmn ni sett, som sätter sig på hjärnan och man går runt och tänker på i efterhand.

Vill bli rejält skrämd ikväll, vilken är den obehagligaste film som finns?

Cape Fear är kanske inte en skräckfilm (mer thriller) men den var för mig rätt psykologiskt ruggig att se. Båda filmerna vill säga.
Citera
2013-09-26, 23:35
Medlem
StonedSwedes avatar
Gjorde en genomröjning av mina gamla VHS-filmer. Hittade ett sant guldkorn i samlingen: Brainscan.

En sann 90-tals film, som handlar om en kille som beställer ett revolutionerande virtual reality-spel, där man antar rollen som en mördare. Efter en blodig spelsession får killen höra att ett mord har begåtts i grannskapet, ett mord som liknar det som han själv utförde i spelet!

Filmen är inte ett dugg otäck, men väldigt spännande och ganska så blodig. Edward Furlong gör ett riktigt bra jobb i rollen som spelnörden, men det är T. Ryder Smith som stjäl showen med sin utflippade och obehagliga tv-spelskaraktär vid namnet Trickster. Måste också säga att musiken är riktigt jäkla bra, påminner väldigt mycket om Carpenters filmer!

Är trött som en gris, så min text är säkert jävligt jobbig att läsa, men fan, se filmen om ni inte har gjort det! Riktigt guldkorn från 90-talet!
Citera
2013-09-27, 21:05
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag gillade den skarpt i alla fall!

Gav den betyget 6/10 på IMDB. En helt ok film. Men stör du dig inte också lite på

Citera
2013-09-27, 22:46
Medlem
Såg precis den norska redneckslashern Snarveien. Klart duglig och underhållande film fastän den saknade originalitet och inte tog ut svängarna, utan körda på en standardmall. Gillar dom skandinaviska miljöerna och det är roligt att se en man med BDSM-mask springa omkring i dom svenska skogarna. Historien med att han filmar allt han gör och visar för betalande kunder hade gärna fått utvecklats mer och visa lite perversa mord, gissar på att han hade rätt mycket sjuka saker i sin källare.
Citera
2013-09-28, 01:10
Medlem
robomans avatar
Lotso, jag väntar på din recension av Dead Silence! När du sett den kan du läsa mina tankar, så som jag minns den:
Citera
2013-09-28, 02:21
Medlem
NirvanAs avatar
Är curse of chucky (remaken antar jag det är) nåt att se?
Citera
2013-09-28, 12:02
Medlem
Lotsos avatar
Helloween

Dead Silence (2007)

Jag har alltid skrivit positiva saker om James Wan men jag har ännu inte sett alla hans filmer så slängde in de två filmer jag ännu inte sett från honom och detta var en av dem. Någon gång skulle det hända och detta är nog hans svagaste film i mina ögon. Men det är fortfarande en helt okej film med en del positiva saker.
Den största negativa saken med filmen är att jag fann den lite för sakta och seg emellanåt. Det är absolut inget fel i det med skräckfilmer då det brukar bygga upp spänningen. En av mina favorit skräckfilmer The Shining är ju en enda sakta film. Problemet är att jag tyckte inte handling var tillräckligt stark eller intressant att de sakta scenerna blev spännande, utan mer utdragna. Jag satt mest under de scenerna och väntade på när något skulle hända.
Sedan har vi huvudpersonen som jag tyckte var riktigt ointressant. Han var ingen huvudperson eller "lead charachter" i en skräckfilm som är minnesvärd. Skådespelaren hade ingen charm eller karisma som jag tyckte var intressant och fann honom mest tråkig, vilket också leder till de sakta scenerna ännu mer segare.

Men där är en del saker som gör filmen hållbar hela vägen. Främst så är ju bara atmosfären top notch. Från de täta skogarna, dimman, löven faller ner från träden. Hela filmen ger en fantastisk skräckatmosfär och gav en väldigt bra Halloween känsla också för den delen. Det märks tydligt att James Wan tagit mycket inspiration från de gamla skräckfilmerna från 30-40-talet. Vilket också märks då Universal loggan i början är från 30-talet.
Jag tyckte också att Donnie Wahlberg var en del underhållande som polisdetektiven Lipton, som tror att huvudpersonen är mannen som mördade huvudpersonens fru. Han går också med en rakapparat i sin jackficka vilket är väldigt roligt. Det hade varit betydligt mer underhållande och intressantare att följa honom och ha honom som huvudpersonen då han strålar över Ryan Kwanten som huvudpersonen i filmen.
Sedan så har denna filmen en clowndocka. Jag hatar dockor i skräckfilmer (ej Chucky som bara är rolig) och jag hatar clowner. Tar du och kombinerar dessa blir det inget trevligt att kolla på. Jag sa själv för mig själv "äh fy fan" när dockan dök upp. Jag kommer nog ha mardrömmar fram över om den dockan.
Sedan så skrev jag innan att handlingen inte var tillräckligt stark för att vara en sakta film. Vilket det är men det är fortfarande en handling som är någorlunda bra i mina ögon. Det är inte enbart en skräckfilm utan lite av en mysterium film också. Hade du tagit bort all skräck i filmen hade handlingen funkat till en Scooby-Doo film. Men jag gillade hela mysteriet som handlade om Mary Shaw och det höll en intresserad hela vägen och ville veta slutresultatet. Filmen känns också lite som Child's Play fast mer seriösare.

Där är en twist med i slutet vilket känns lite uppenbart med tanke på att senaste filmen James Wan gjorde före denna var Saw som också hade en twist i sig. Skillnaden med Saw och denna är att twisten i Saw var oförutsägbar och tog mig på bar gärning. En av de bättre twisterna jag sett i film tills hela Saw serien tog och körde "twistarna" ner i marken totalt. Men i Saw funkade twisten medan i denna vet jag inte.
Jag ska inte säga vad twisten är men den ställer några frågor man undrar över och framför allt varför. Sedan så var Saw en mycket bättre film med en starkare handling än denna vilket gör twisten ännu starkare och bättre.

I sin helhet en helt okej film. Huvudpersonen var väldigt o-charmig, ointressant och en karaktär som man glömmer bort väldigt snabbt. Han lämnade verkligen inget avtryck överhuvudtaget. Sedan var den en del seg i en del scener som jag tyckt tog lite lång tid på sig innan den kom till huvudpoängen.
Men jag fann polisdetektiven underhållande och atmosfären/bakgrunden var det absolut bästa med denna filmen. Sätt på den i bakgrunden på en Halloween fest, klicka på mute och sätt på Halloween låtar och du är i för en behaglig stämning. Samt jag fann det var en helt okej spökhistoria för en skräckfilm som höll mig intresserad hela vägen.
Men med det sagt så är det fortfarande James Wan's svagaste film men det är fortfarande en helt okej skräckfilm vilket gör att jag fortfarande håller honom väldigt högt upp bland skräckfilms regissörerna.

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0455760/?ref_=sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=8b_HVtHmK30
Citera
2013-09-28, 12:30
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Helloween

Dead Silence (2007)

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0455760/?ref_=sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=8b_HVtHmK30

Jag gillar inte Wan, men den dockan man ser rätt mycket i trailern är identisk med en docka med en docka (som faktiskt tillhör en buktalare ) i Buffy-serien.

Edit: Jag skojade bara....
Senast redigerad av EdgeofEnding 2013-09-28 kl. 12:39.
Citera
2013-09-28, 14:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är curse of chucky (remaken antar jag det är) nåt att se?

Nej, den är skitkass!
Citera
2013-09-28, 15:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nej, den är skitkass!
Tack, då ignorerar vi den
Citera
2013-09-28, 15:43
Medlem
sim-man92s avatar
Någon som har tänkt se den nästan 7 timmars långa dokumentären om Fredag den 13de-serien, Crystal Lake Memories: The Complete History of Friday the 13th ?
Har sett en timme och den har börjat intressant, regissören är den samma som till mästerverket Never Sleep Again: The Elm Street Legacy
Citera
2013-09-28, 15:49
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Någon som har tänkt se den nästan 7 timmars långa dokumentären om Fredag den 13de-serien, Crystal Lake Memories: The Complete History of Friday the 13th ?
Har sett en timme och den har börjat intressant, regissören är den samma som till mästerverket Never Sleep Again: The Elm Street Legacy
Jaa! Dagens nyhet, älskar verkligen Never Sleep Again: The Elm Street Legacy som jag gav en 5a. Så jäkla innehållsrik och underhållande.

Ska iväg på jämnt "kalas" nu så kommer nog hem full och dum inatt, men ska se den så fort jag får chansen. Perfekt!

Edit: Håller på att dra ner the fucka undertiden, 16 gb i HD .
Senast redigerad av JoeL431 2013-09-28 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in