2013-09-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentSvensson
Fuck det suger ju, mina spelares kondition är på ~80 nu, MÅSTE ha konditionskort nu, kan inte spela annars

Fitness? Wot, jag brukar vänta tills dom går under 75 sen så tar jag min backup spelare på den positionen och vilar den andra.. Så gör inte den tabben jag gjorde i fifa 13, vila spelarna i stället och spara coinsen
Citera
2013-09-27, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluxor
Jag har börjar vänja mig lite nu, men tycker ändå att fifa 13 är roligare att spela faktiskt. Men händer samma sak dig att dom mål du får emot dig mest är nickmål? eller inlägg/hörn mål? Dom flesta jag möter kör typ bara inlägg hela tiden och/eller x pass bakom baklinjen där han sen försöker paca förbi med en spelare...

FUT 13 känns mycket snabbare, bättre "flow", bättre på skills. HOPPAS verkligen det bara är en vanesak och att man kommer in i det mer och mer i FUT 14. Nickmål och inlägg suger JA, är ju verkligen inte alls så IRL heller, rätt ovanligt att göra mål på inlägg. Tråkigt då en motståndare helt utan spel bara kan slå in ett inlägg och göra mål.

MEN, man vänjer sig säkert med tiden, i början av FUT 13 tyckte man också att det sög, och att FIFA 12 var lättare/bättre.
Citera
2013-09-27, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluxor
Fitness? Wot, jag brukar vänta tills dom går under 75 sen så tar jag min backup spelare på den positionen och vilar den andra.. Så gör inte den tabben jag gjorde i fifa 13, vila spelarna i stället och spara coinsen

Hehe, jag hade 6-7 lag på FUT 13 Lirar bara med ett nu i början. Har inte orken att köpa/bygga fler lag för tillfället så kör på fitneszzkort.
Citera
2013-09-27, 21:22
Medlem
Någon som kan förklara skillnaden mellan Agility och Ball Control? Agility har ju mer med spelarens rörelse att göra men vad gör Ball control för nytta om spelaren har hög stats på den punkten?
Citera
2013-09-27, 21:24
Medlem
viggelitos avatar
Kan någon göra ett lag för 75 k på xbox ?
Gärna en 4-3-3 formation
Citera
2013-09-27, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The.Gunners
Någon som kan förklara skillnaden mellan Agility och Ball Control? Agility har ju mer med spelarens rörelse att göra men vad gör Ball control för nytta om spelaren har hög stats på den punkten?

Agility är ju BARA rörelse och smidighet? Bollkontroll är en helt annan sak. Agility har ju inget med bollkänsla/bolltouch/bollen öht att göra.
Citera
2013-09-27, 21:27
Bannlyst
Är det bara för mig korten som man vunnit på auktion är fast på värvningsbevakning, eller är det jag som är handikappad och inte fattar något?
Citera
2013-09-27, 21:28
Medlem
Citat:
Agility är ju BARA rörelse och smidighet? Bollkontroll är en helt annan sak. Agility har ju inget med bollkänsla/bolltouch/bollen öht att göra.
Så om man vill att spelaren ska kunna vända snabbt, är det Agility eller Bal control man ska satsa på då?
Citera
2013-09-27, 21:33
Medlem
Citat:
FUT 13 känns mycket snabbare, bättre "flow", bättre på skills. HOPPAS verkligen det bara är en vanesak och att man kommer in i det mer och mer i FUT 14. Nickmål och inlägg suger JA, är ju verkligen inte alls så IRL heller, rätt ovanligt att göra mål på inlägg. Tråkigt då en motståndare helt utan spel bara kan slå in ett inlägg och göra mål.

MEN, man vänjer sig säkert med tiden, i början av FUT 13 tyckte man också att det sög, och att FIFA 12 var lättare/bättre.

Är helt med dig där fifa 13 hade tempo.. det var det som gjorde att jag älskade fifa13.. Det gick inte för snabbt, men inte för sakta heller.. Jag visste exakt hur jag skulle spela.. Här var det bara.. vafan händeR? Börjat vänja mig vid detta nu, men istället har jag världens otur med mina mål xD Jag vinner matcher nu, men ska hela tiden bli så jäkla nervöst för att t.ex motståndaren kvitterar på sitt enda skott i matchen typ och jag har typ 10 100% lägen som jag lyckas blåsa bort helt (många stolp/ribb träffar xd)

Men för mig så var det faktiskt ingen skillnad på fifa 12 och 13.. Jag menar att komma igång.. Visst en del saker kändes nytt, men annars så kom jag igång direkt.. Gick väl upp i division 1 på första dagen och satt där o vann matcher .. Men påstår inte direkt att jag vann alla matcher, men jag dominerade dom flesta jag spelade där :P
Citera
2013-09-27, 21:35
Medlem
Citat:
Hehe, jag hade 6-7 lag på FUT 13 Lirar bara med ett nu i början. Har inte orken att köpa/bygga fler lag för tillfället så kör på fitneszzkort.
Jo men ett lag består ju ändå av 22 spelare :P Så om t.ex LB Main är trött så vilar du han och tar in LB Reserv :P Jag fattade inte det alls i fifa 13 förräns jag spelat mer än 1 månad haha xD
Citera
2013-09-27, 21:37
Medlem
Förresten någon här som tycker domaren är lite snabb på att blåsa frisparkar? :P Jag hade fan 2 SKITBRA lägen med bara målvakten kvar o överlista så blåser han frispark istället :/ Hade turen att MOTTA gjorde mål på ena frisparken :P

Sen tycker jag spelarna springer fan mer offside på fifa14 har jag märkt :P Jag börjar ju kolla lite mer noggrant nu hur dom står, men ibland så blir man ändå lurad :P
Citera
2013-09-27, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The.Gunners
Så om man vill att spelaren ska kunna vända snabbt, är det Agility eller Bal control man ska satsa på då?

Har faktiskt ingen aning. Borde ju vara agility/acceleration kanske? Har knappt spelar något på FUT 14 än(1 lag och 8 matcher) och inte testat spelare med varken överdrivet hög agility eller bollkontroll.

På FUT 13 var ju agility en av de viktigaste egenskaperna.
Senast redigerad av KentSvensson 2013-09-27 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in