2013-09-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Så det här är inget ogrundat påstående? Att du inte vet vad du snackar om besannas alltjämt.

Personangrepp!
Citera
2013-09-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Personangrepp!
Nej, jag konstaterar att han inte har nåt att komma med!
Citera
2013-09-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
" inte Rut som har skrivit boken. ( Ingenting i texten tyder i vart fall ... )

Vad då, tyder, det är en tolkning från dig och blanda inte in kristna och judar!

Rut har skrivit en bok i GT.

Om författaren till predikaren var profet eller inte får du själv ta reda på.

Var får du det ifrån att moabitiskan Rut (som med all sannolikhet varken var skriv- eller läskunnig) skulle ha skrivit Ruts bok? Har du något slags belägg för den tesen?
Citera
2013-09-25, 19:18
Medlem
Citat:
Så det här är inget ogrundat påstående? Att du inte vet vad du snackar om besannas alltjämt.

Hahaha...men det är ju sant att bibelns skapelseberättelse är rent nonsens ur vetenskaplig synpunkt! Du hade Moses som exempel och nu ska du bevisa att den är sann...Mose ska ju varit profet enligt dig!
Citera
2013-09-25, 19:20
Medlem
Citat:
Nej, jag konstaterar att han inte har nåt att komma med!

Jag konstaterar att hissen inte går ända upp hos dig...lite som hos en annan känd bibelidiot som Carola!
Citera
2013-09-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Hahaha...men det är ju sant att bibelns skapelseberättelse är rent nonsens ur vetenskaplig synpunkt! Du hade Moses som exempel och nu ska du bevisa att den är sann...Mose ska ju varit profet enligt dig!

For your information. Det är faktiskt väldigt få kristna som tror på skapelseberättelsen i bibeln rent bokstavligen.
Citera
2013-09-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
For your information. Det är faktiskt väldigt få kristna som tror på skapelseberättelsen i bibeln rent bokstavligen.

Nej jag vet, men det var inte jag som tog upp Mose och skapelseberättelsen som exempel på profetia! En som vi numera vet falsk profetia...
Citera
2013-09-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Var får du det ifrån att moabitiskan Rut (som med all sannolikhet varken var skriv- eller läskunnig) skulle ha skrivit Ruts bok? Har du något slags belägg för den tesen?

Bibeln. läs själv
Citera
2013-09-25, 23:16
Medlem
Citat:
Är den det? Bara för att du inte förstår vad du läser i så fall. Det är bara liknelser, och liknelser är nånting du inte förstår. Det enda ni har är en idiotisk TEORI!
Citera
2013-09-25, 23:18
Medlem
Citat:
Jag konstaterar att hissen inte går ända upp hos dig...lite som hos en annan känd bibelidiot som Carola!
Det har du inga som helst belägg för. Återstår för dig att bevisa alla dina ogrundade påståenden.
Citera
2013-09-25, 23:22
Medlem
Citat:
Nej jag vet, men det var inte jag som tog upp Mose och skapelseberättelsen som exempel på profetia! En som vi numera vet falsk profetia...
Den är profetisk, det är bara det at du inte förstår de liknelser du läser! Saken jag EGENTLIGEN tog upp att en profetia inte behöver vara en förutsägelse, den kan handla om det förflutna också. Ungefär på samma sätt som det står skrivet att allting ska uppdagas, även det som är fördolt hiós människor, deras innersta hemligheter vid Domens dag. Att du ser skapelseberättelsen som falsk beror på att Gud inte berättat alla detaljer för oss än.
Citera
2013-09-26, 07:58
Medlem
Citat:
Den är profetisk, det är bara det at du inte förstår de liknelser du läser! Saken jag EGENTLIGEN tog upp att en profetia inte behöver vara en förutsägelse, den kan handla om det förflutna också. Ungefär på samma sätt som det står skrivet att allting ska uppdagas, även det som är fördolt hiós människor, deras innersta hemligheter vid Domens dag. Att du ser skapelseberättelsen som falsk beror på att Gud inte berättat alla detaljer för oss än.

Ja det är fantastiskt hur bra troende är på att efterrationalisera alla felaktigheter för att slippa tänka tanken att det man tror på helt enkelt inte är sant..

Det hade nog varit bättre om bibelguden hade sett till att manualen är begriplig och inte behäftad med en massa felaktigheter och diskrepanser.

Bibeln avslöjas som falsk av både vetenskapen och historiker och kan därmed kastas på historiens skräphög som den undermåliga litteratur det är. Det finns betydligt bättre sagoböcker att läsa om man nu är intresserad av den typen av böcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in