2013-09-25, 07:40
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Just där tappade SD precis all möjlig uppgång som man skulle ha kunna ha av detta extremt impopulära och löjliga "mediedrev" mot Polisen som bara gör sitt jobb.

Vilket beror på att SD är ett utbrytarparti från etablissemanget. Man har alltså ett arv med sig som i förlängningen blir allt tydligare. Då media och sjuklövern ältar i att SD är ett främlingsfientligt parti framstår det som att partiet är något verkligt nytt, varvid det konstant tillkommer nya väljare. Alliansen och de rödgröna är märkligt nog bekväm med detta. För skulle man acceptera SD:s politik vore detta detsamma som att öppna upp för ännu ett högerparti eftersom, som du säger, det finns ett sug efter det där nya.
2013-09-25, 08:32
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg utbrutna till ny tråd Moderaternas positionering i invandringsfrågan https://www.flashback.org/t2226535
/Mod.
2013-09-25, 08:46
Medlem
Citat:

Men då stjälper Åkesson alltihop med uttalanden som i Romregisterfrågan som:
Jimmie Åkesson, SD:s partiledare, kallar polisens register för "förkastligt". I en skriven kommentar säger han:
"Det är min bestämda uppfattning att det är förkastligt om polisen för register över människor som inte är misstänkta eller dömda för lagöverträdelser, särskilt om det handlar om barn. Om detta dessutom sker med utgångspunkt i människors släktband är det än mer beklagansvärt.

Just där tappade SD precis all möjlig uppgång som man skulle ha kunna ha av detta extremt impopulära och löjliga "mediedrev" mot Polisen som bara gör sitt jobb.

VARFÖR säger han så! Han kunde väl ha väntat på att utredningen var klar. Jag hade räknat med att SD skulle vara det nyktra partiet i denna frågan, och inte springa runt som en flock yra hönor och kasta ur sig den ena floskeln efter den andra, som de andra partierna gjort. Det kom ett bra uttalande från Rickard Jomshof i förrgår som hade räckt!

Gemene man tycker inte det är något konstigt i detta. Jobbar på ett företag med en bra blandning av folk. hög och lågutbildade, folk som bor "fint" och i förorten, och ALLA tycker det är en storm i ett vattenglas. Ni skulle ridit på den vågen, eller i alla fall hållit tyst, SD, så hade ni haft ännu högre siffror nästa månad. Efter Jimmies uttalande så är det ju ingen skillnad på partierna i denna frågan.

Korkat gjort!
2013-09-25, 08:54
Medlem
Citat:
SD växer trots sin inkompetens, inte på grund av sin kompetens. Det finns helt enkelt ett oändligt sug efter SD-liknande åsikter ute i stugorna. Sverige kör världens galnaste massinvandringspolitik, och har världens galnaste debattklimat kring frågor som familj, islam, romer, homosexuella, mångkultur, feminism osv.

Så många väljare i detta land längtar efter ett starkt modigt socialkonservativt parti som vågar stå upp mot dessa idiotier och föra tillbaka lite sunt förnuft i debatten.

Jimmie Åkesson, SD:s partiledare, kallar polisens register för "förkastligt". I en skriven kommentar säger han:
"Det är min bestämda uppfattning att det är förkastligt om polisen för register över människor som inte är misstänkta eller dömda för lagöverträdelser, särskilt om det handlar om barn. Om detta dessutom sker med utgångspunkt i människors släktband är det än mer beklagansvärt.

Läser man inlägget på exponerat eller avpixlat som en polis skriver klarnar bilden om vad registret handlar om. Jag håller med dig, faller SD och JÅ med i 7-klövern-svängen att vara upprörda över allt som Express och Aftonbl har som scoop.

Lite kyligare är att säga "att man har för lite information just nu för att kunna förkasta polisens arbetsmetoder. Låt oss invänta polisens förklaring" eller något liknande. Många känner ju att zigenare är våldsamma, opålitliga och benägna att begå brott.
2013-09-25, 09:24
Medlem
MenOfLowMoralFibres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAAAAAB
VARFÖR säger han så! Han kunde väl ha väntat på att utredningen var klar. Jag hade räknat med att SD skulle vara det nyktra partiet i denna frågan, och inte springa runt som en flock yra hönor och kasta ur sig den ena floskeln efter den andra, som de andra partierna gjort. Det kom ett bra uttalande från Rickard Jomshof i förrgår som hade räckt!

Gemene man tycker inte det är något konstigt i detta. Jobbar på ett företag med en bra blandning av folk. hög och lågutbildade, folk som bor "fint" och i förorten, och ALLA tycker det är en storm i ett vattenglas. Ni skulle ridit på den vågen, eller i alla fall hållit tyst, SD, så hade ni haft ännu högre siffror nästa månad. Efter Jimmies uttalande så är det ju ingen skillnad på partierna i denna frågan.

Korkat gjort!

Tycker jag inte alls. Till att börja med ÄR det givetvis inte okej att polisen för stora register med tusentals människor utan annan anledning än att man är släkt med en brottsling. Inte för att jag är våldsamt upprörd men man ska inte registerföra barn utan mycket god anledning.

Vidare så tror jag att SD har nada att förlora på att göra dylika uttalanden. Tycker uttalandet är tämligen balanserat och spelar inte alls med i moralpaniken - vidare så vet alla var SD står i hela pk-cirkusen. Till skillnad från alla andra så kan de hålla med de rimliga delarna av pk utan att framstå som nervösa fjantar som hade hoppat från höghus om det var det som var pk för dagen.

Man kan framstå som seriösa och en "voice of reason". Till skillnad från övriga etablissemanget så kan ju Åkesson et al enkelt nyansera sina uttalanden och stöda polisen om det skulle behövas. Till skillnad från övriga så är de ju inte "all in".
2013-09-25, 09:46
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
SD växer trots sin inkompetens, inte på grund av sin kompetens. Det finns helt enkelt ett oändligt sug efter SD-liknande åsikter ute i stugorna. Sverige kör världens galnaste massinvandringspolitik, och har världens galnaste debattklimat kring frågor som familj, islam, romer, homosexuella, mångkultur, feminism osv.

Så många väljare i detta land längtar efter ett starkt modigt socialkonservativt parti som vågar stå upp mot dessa idiotier och föra tillbaka lite sunt förnuft i debatten.

Fast det är ingen som skriver det i media så det får inte allmänheten reda på och jag misstänker att SD säger det för att slippa hamna på förstasidan utpekandes för planläggning av att öppna Auschwitz.
Vilket annars säkerligen hade blivit fallet.
Senast redigerad av Svithjod 2013-09-25 kl. 09:55.
2013-09-25, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fast det är ingen som skriver det i media så det får inte allmänheten reda på och jag misstänker att SD säger det för att slippa hamna på förstasidan utpekandes för planläggning att öppna Auschwitz.
Vilket annars säkerligen hade blivit fallet.

Han kunde ha sagt att väntat på den juridiska utredningen innan han uttalar sig. Svårare än så är det inte. Ingen vet ännu om det är olagligt, även om vänstern skriker högt om det.
2013-09-25, 09:59
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Mycket glädjande, i alla fall om man väger ihop samtliga polls så det blir lite trovärdighet i siffrorna. Snart kanske vi börjar se 15% som ett typiskt SD-resultat, snarare än 10-11.

Vad gäller "svenssons" syn på läget så är det tveklöst en sorts reaktion på politiker som skiter i gräsrötternas åsikter, och ett offentligt samhällsklimat i samma anda. Därutöver tror jag att MSM:s sanslösa förvanskningar av åde nyhetsflödet och läsarnas förmodade åsikter spär på strömningen till SD--folk kommer till insikt om den sjuka PK-allians som finns mellan sjuklövern och media, och inser att hela etablissemanget faktiskt är, i vissa frågor, korrumperat. Kvar som enda trovärdig aktör, och dessutom med spetsen mot en av PK-elitens mest uppblåsta ballonger (dvs invandringen), står Sverigedemokraterna.

Denna insiktsprocess som slutar i SD, och som tusentals Flashbackare redan genomgått, är mycket kraftfull och i princip irreversibel. Har man en gång genomskådat Nero Reinfeldt och Sverige-hatarna i politik och media, så kan man inte "avgenomskåda" sig, utan brytningen är permanent. Detta syns tydligt i SD:s höga lojalitetssiffror, och är förstås mycket lovande för valen 2014 och 2018. På lite längre sikt kan det däremot ske nya förskjutningar.

- F.G
Jag gissar på att SD kommer ligga uppåt 17-18% i webbmätningarna lagom till höstens val( om inte nya kravaller brakar igång eller en bomb briserar i Sthlm/GBG) .
I valet får SD 14-15%, händer något av det nämnda så blir det mer.
2013-09-25, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenOfLowMoralFibre
Vidare så tror jag att SD har nada att förlora på att göra dylika uttalanden. Tycker uttalandet är tämligen balanserat och spelar inte alls med i moralpaniken - vidare så vet alla var SD står i hela pk-cirkusen.

Stämmer.
Vad skulle SD tjäna på att i stället idag hävda att fler zigenare borde registreras?
Åkesson vill framställa SD som socialkonservativt parti för att kunna locka alla normala.
Enligt Åkesson hjälper man dessutom flyktingar effektivast och bäst av alla partier.
Alla vet ändå att när det gäller invandring, traditioner mm finns det bara ett vettigt parti.
SD.
2013-09-25, 10:09
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Han kunde ha sagt att väntat på den juridiska utredningen innan han uttalar sig. Svårare än så är det inte. Ingen vet ännu om det är olagligt, även om vänstern skriker högt om det.
Absolut men SD är nog lite brända av järnrörsbluffen och medias förmåga att blåsa upp minsta skitsak.
Jag tror att Åkesson stämmer i bäcken och i sak har han rätt, dvs. Registrering enbart på grundval av etnicitet är fel enligt dagens lagstiftning, nu är det inte så antagligen men med tanke på mediastormen så tycker jag nog Åkesson kan ursäktas.
2013-09-25, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Absolut men SD är nog lite brända av järnrörsbluffen och medias förmåga att blåsa upp minsta skitsak.
Jag tror att Åkesson stämmer i bäcken och i sak har han rätt, dvs. Registrering enbart på grundval av etnicitet är fel enligt dagens lagstiftning, nu är det inte så antagligen men med tanke på mediastormen så tycker jag nog Åkesson kan ursäktas.

Jag tycker att han kunde avvaktat. Och skulle han säga något borde det varit i still med: register på grundval av etnicitet är ej ok, men här verkar det handla om kriminella nätverk där 2 åriga barn kommit med för att kartlägga relationer inom nätverket.

Han har en möjlighet att få ut sanningen om "registret". PK-media vill att det ska vara på grundval av etnicitet men med största sannolikhet har det uppstått för att kartlägga kriminella nätverk. Och det vet nog de flesta inom media nu, men de fortsätter etnicitetshetsen.

Han kunde plockt många röster genom att vara den sansade rösten i detta.
2013-09-25, 10:19
Medlem
SD i stor reklamoffensiv inför valet.
http://avpixlat.info/newsdesk/sd-i-stor-reklamoffensiv-infor-valet

Citat:
I förra valrörelsen lade samtliga riksdagspartier totalt 313 miljoner kronor

Citat:
Vi räknar med 40 till 50 miljoner, närmare 50 miljoner.
Det är en kraftig uppväxling, vi satsar på nya kanaler som vi inte har använt förut.
Vi kommer att syssla med utomhusreklam, annonsering på tågstationer och så
blir det en kraftig ökning av tv-reklam,

Citat:
Facebook är kostnadseffektivt, där når vi våra fangrupper smidigt med små summor.
Jag tror att det är viktigt med många olika kanaler, det är viktigt att vår kommunikation syns där människor är, oavsett om det är hemma eller någon annanstans.
Senast redigerad av amalrik 2013-09-25 kl. 10:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in