2013-09-24, 14:37
Medlem
zero73s avatar
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/brottscentralen/article19598.ab

Om händelsen ca: 6.30-9.00 i klippet.

Aaron Backman intervjuas vid ca: 7.40

Lite citat ur den intervjun:
Citat:
"-vi har ett visst signalement men jag kan inte gå ut med det än"
(nej, det betyder inte automatiskt att det är negrer eller invandrare)
Citat:
"-det är ganska många som bor runt den här innergården"
Citat:
"-sen passerar det väldigt mycket folk vid den här tiden, nånstans mellan midnatt och kvart i ett"

Plogbils - finns annat folk i rörelse än de som vallfärdar till/från krogen. Bevisligen tre personer har befunnit sig nära den påstådda händelsen, både geografiskt som tidsmässigt. Litar mer på omdömet av en rutinerad, lokal polisman.

Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Den här tiden på året är det inte tal om någon rusningstrafik till och från krogarna,och absolut inte där detta ska ha inträffat som ligger långt från alla såna ställen!
Bussar går inte denna tid enligt hemsidan och taxibilar står och väntar utanför krogarna så till taxihuset behöver ingen vallfärda heller.
Senast redigerad av zero73 2013-09-24 kl. 14:43.
Citera
2013-09-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockybalbubi
Tror du folk som bor vid tex kolmilavägen tar taxi till krogen? Sen att folk använder sig av bussen när de ska till krogen är ju det sämsta jag hört eftersom lokaltrafiken knappt existerar där. Jag har bott i centrala pite förr så klart jag har en aning.

Tror du det är rusning till kolmilavägen? Du borde ha koll på att det inte är rusning någonstans den här tiden på året,till kolmila är det aldrig rusning någon tid på året

Jag säger inte att dom gör det,jag menade att busstationen och taxi ligger alldeles i närheten av platsen.

Har också bott där för flera år sen och brorsan har bott där rätt nyligt så jag har också koll.
Senast redigerad av Plogbil 2013-09-24 kl. 14:47.
Citera
2013-09-24, 15:54
Medlem
Old Nicks avatar
29 sidor och ingen har ännu snappat upp att förra ägaren till pizzerian som ligger tvärs över gatan från den förmodade brottsplatsen är "pizzaturken" som nämnts tidigare i tråden. Han som dömdes för den förra överfallsvåldtäkten i Piteå för något år sedan.

Förmodligen bara ett sammanträffande. Och dessutom var även den historien så osannolik att jag i mitt stilla sinne tvivlar på att han var skyldig. Och även om han var det så sitter han inne idag och kan således knappast vara skyldig till detta.
Senast redigerad av Old Nick 2013-09-24 kl. 16:02.
Citera
2013-09-24, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Källa på det !

Vad vill du ha källa på? Jag lägger fram ett antagande. Eller menar du det faktum att förnedringsvådtäkt kan utgjöras av användandet av föremål?

Förstår annars inte din kommentar.
Citera
2013-09-24, 16:09
Medlem
ME077s avatar
Misstankarna har stärkts efter förhören

"– Misstankarna gällande våldtäkt har stärkts genom hennes berättelse. Vi har ingen anledning att tro något annat än att detta har hänt. Läkarundersökningen kan senare visa på spår efter våldtäkten."

Samt lite annan ny info:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7873308

Edit: Undrar vilka konsekvenser polisens tabbar får. Varken spärra av brottsplatsen eller lämna ut signalement...
Senast redigerad av ME077 2013-09-24 kl. 16:14.
Citera
2013-09-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
Vad vill du ha källa på? Jag lägger fram ett antagande. Eller menar du det faktum att förnedringsvådtäkt kan utgjöras av användandet av föremål?

Aha, jag tror jag förstår nu. OK, jag glömde frågetecken efter min tidigare kommentar och satte i stället punkt. My bad!
Citera
2013-09-24, 17:38
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Misstankarna har stärkts efter förhören

"– Misstankarna gällande våldtäkt har stärkts genom hennes berättelse. Vi har ingen anledning att tro något annat än att detta har hänt. Läkarundersökningen kan senare visa på spår efter våldtäkten."

Samt lite annan ny info:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7873308

Edit: Undrar vilka konsekvenser polisens tabbar får. Varken spärra av brottsplatsen eller lämna ut signalement...

Polisen verkar i alla fall stensäkra på att en våldtäkt begåtts - och eftersom de rimligen sitter på mer information än vad som framkommit i tråden så får man nog tills vidare anta att det sannolikt har inträffat.

Att man inte går ut med signalement är givetvis inte en tabbe.
Citera
2013-09-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azazo

"Ursprungligen postat av azazo
En våldtäkt ämnad att hämnas/förnedra/tysta bör nödvändigtvis inte ha ett dugg med sperma och DNA att göra. Kanske ett föremål och flickan ligger just nu svårt skadad på sjukhus."

Mitt fetade, källa på det, borde det inte vid detta lag framgå om BO ligger svårt skadad på sjukhus.

Visst kan främmande föremål vara en förnedringsvåldtäkt men då börjar fallet te sig vara något helt annat än just en våldtäkt i folkmun. Överfall med tillhyggen där GM använde föremål mot underlivet på BO2.
Citera
2013-09-24, 18:10
Medlem
Hej_tjos avatar
Vem är BO, är det ens någon som sitter på den informationen?
Citera
2013-09-24, 18:22
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
En våldtäkt ämnad att hämnas/förnedra/tysta bör nödvändigtvis inte ha ett dugg med sperma och DNA att göra. Kanske ett föremål och flickan ligger just nu svårt skadad på sjukhus."

Mitt fetade, källa på det, borde det inte vid detta lag framgå om BO ligger svårt skadad på sjukhus.

Visst kan främmande föremål vara en förnedringsvåldtäkt men då börjar fallet te sig vara något helt annat än just en våldtäkt i folkmun. Överfall med tillhyggen där GM använde föremål mot underlivet på BO2.

Om ett tillhygge använts hoppas jag verkligen att Polisen aktivt letat efter detta (förutsatt att de inte redan har tillhygget). Ingen avspärrning och ingen aktivitet av Polisen under morgonen efter händelsen tyder på att Polisen kanske redan har säkrat allt, eller bara tabbat sig ordentligt.
Citera
2013-09-24, 19:21
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:

Läs vad han skriver och ryck inte enstaka ord ur en mening så kanske det klarnar för dig.
Citat:
Kanske ett föremål och flickan ligger just nu svårt skadad på sjukhus
Han spekulerar ju bara.
Citera
2013-09-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Läs vad han skriver och ryck inte enstaka ord ur en mening så kanske det klarnar för dig.

Han spekulerar ju bara.

Hur vet du att det är en han som skriver.... :-)

Att spekulera i något som borde vara väl känt i media är väl att skjuta över målet..

Det är iaf obeskrivligt tyst från piteborna som borde dels känna till båda BO och även om det lufsat omkring tre hormonstinna killar denna kväll. Vad kan det bero på ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in