Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-22, 08:45
Medlem
Svartpixlads avatar
Enligt Piteå-Tidningen har det anmälts en våldtäkt där kvinnan uppges ha gruppvåldtagits i ett trapphus i Piteå natten mot söndag.

"En man i 20-årsåldern larmade vid 00.50-tiden under natten mot söndagen polisen till en adress i Piteå.

-Han berättade att han blivit nedslagen, och att hans flickvän blivit våldtagen, säger P*trik L*nder, länsvakthavande polisbefäl.

När den första patrullen kom till platsen så kunde man konstatera att mannen blödde från ett jack i huvudet, och kvinnan, även hon i 20-årsåldern, ska då ha bekräftat händelseförloppet som mannen beskrivit det.Hennes pojkvän blev dessutom nedslagen innan de gav sig på kvinnan.
"

Ett trapphus för tankarna till flerfamiljshus, undrar om någon vaknat och avstyrt det hela efter en stund? Någon som vet mer om platsen och händelsen i fråga? Låter det inte lite märkligt?
Senast redigerad av Svartpixlad 2013-09-22 kl. 09:10.
Citera
2013-09-22, 08:52
Medlem
Vart i Piteå? Vilken typ av kryp bor i området?
Citera
2013-09-22, 09:01
Medlem
Svartpixlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunhild-k
Vart i Piteå? Vilken typ av kryp bor i området?

Enligt Polisen kan det hända att man går ut med mer info under morgonen. Trapphus låter centralt, förhoppningsvis framkommer mer under dagen.
Senast redigerad av Svartpixlad 2013-09-22 kl. 09:05.
Citera
2013-09-22, 09:12
Bannlyst
Det här klarar Piteåpolisen upp snabbt, de har bred erfarenhet av liknande brott och här finns det både vittnen och bra zignalement.
Ett trapphus, GM bor i närheten?

Citat:
-Vi går fullt ut i ärendet, säger Patrik Linder vid polisen.

http://www.exponerat.info/gruppvaldtakt-i-pitea/
Senast redigerad av jorick 2013-09-22 kl. 09:27.
Citera
2013-09-22, 09:31
Medlem
Bernbos avatar
Lär vara påhittad story av några missbrukare för att få in skadeståndspengar. Mitt sjätte sinne säger mig det.
Citera
2013-09-22, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Det här klarar Piteåpolisen upp snabbt, de har bred erfarenhet av liknande brott och här finns det både vittnen och bra zignalement.
Ett trapphus, GM bor i närheten?

http://www.exponerat.info/gruppvaldtakt-i-pitea/

Inget signalement överhuvudtaget, trots att dom i det här fallet bör vara 2 som sett gärningsmännen. Sjukt!!!!!
Citera
2013-09-22, 09:40
Medlem
klinger75s avatar
Låter extremt osannolikt, Varför ska man ta risken att göra ett sådant brott?

Skulle i såfall gissa att det är någon form av hot mot paret , ouppklarade affärer etc där de klämt lite för mycket på tjejen .

Finns det några kriminella gäng i Piteå ?
Citera
2013-09-22, 09:45
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernbo
Lär vara påhittad story av några missbrukare för att få in skadeståndspengar. Mitt sjätte sinne säger mig det.
Så kan det ju förstås vara... Skulle inte vara första gången en våldtäkt (eller annan brottslighet) var hittepå. Jag är dock tveksam. Om två tjackpundare satt och svamlade om våldtäkt i en portuppgång mitt i natten skulle nog den lokala polisen ta åtskilligt lättare på det hela. Hur vanligt är det att missbrukare ringer polisen? Dessutom var ju mannen synligen misshandlad med ett jack i huvudet.
Nä du... Jag lutar nog åt att något har hänt. Spekulationer kring etnicitet lämnar jag därhän tillsvidare även om statistiken vad gäller gruppvåldtäkt minst sagt har lite slagsida åt det håll där signalement brukar utelämnas....
Citera
2013-09-22, 09:48
Medlem
Öjebyn?
Citera
2013-09-22, 10:03
Medlem
Tror inte på detta, inte ens våra invällare är så korkade att det skulle göra sådant.
Dessutom skulle de vara 3 st. gärningsmän.
Citera
2013-09-22, 10:07
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Over0and0out
Tror inte på detta, inte ens våra invällare är så korkade att det skulle göra sådant.
Dessutom skulle de vara 3 st. gärningsmän.

Vad menar du?

Detta händer ju titt som tätt. Uppenbarligen är de så korkade.

Vardagsmat...
Citera
2013-09-22, 10:10
Medlem
Storgatan 71 är väl mitt emot Golden Dragon, strax nedanför Stale och tatueringsstudion. Finns en grind där och det är förmodligen den de menar. 500 meter från polisstationen på sin höjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in