2013-09-24, 20:09
Medlem
Euw nere?
Citera
2013-09-24, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av idomin
Euw nere?
Nop.
Citera
2013-09-24, 20:39
Medlem
Kartt92s avatar
Är det någon skillnad i ELO på samma division om man jämför med T.ex den Ryska servern och EUW?
Om någon vet.
Citera
2013-09-24, 20:45
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartt92
Är det någon skillnad i ELO på samma division om man jämför med T.ex den Ryska servern och EUW?
Om någon vet.
I ELO är det ingen skillnad, men däremot i MMR. Rent generellt krävs det högre MMR för att ta sig till x division på större servers.

Och elo och MMR är INTE samma sak.
Citera
2013-09-24, 21:16
Medlem
Kartt92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
I ELO är det ingen skillnad, men däremot i MMR. Rent generellt krävs det högre MMR för att ta sig till x division på större servers.

Ah, trodde faktiskt att ELO och MMR var ungefär samma sak fast med olika namn.
Men tack för svaret, då vet jag.
Citera
2013-09-24, 22:43
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster
För att om man är duktig vet man vad man ska köpa och när. Genja är riktigt bra, han vet vad som behövs i varje situation. På samma sätt är jag och replique väldigt bra på gubbarna vi spelar, vi vet vad som ska köpas och när, eller hur replique?

Fast Genja köper inte samma saker som de andra ADCs gör och hans itemval kritiseras ofta.
Citera
2013-09-24, 22:44
Medlem
ft.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fast Genja köper inte samma saker som de andra ADCs gör och hans itemval kritiseras ofta.

Tycker att hans items är guld, så jävla rolig.
Citera
2013-09-24, 23:40
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken

finns elo över huvud taget kvar? Det är väl hidden mmr och LP som gäller?
Citera
2013-09-24, 23:47
Bannlyst
Citat:
finns elo över huvud taget kvar? Det är väl hidden mmr och LP som gäller?
Trodde endast att elo'n inte kunde bli sedd längre. LP spelar dock ingen roll, endast mmr.
Citera
2013-09-24, 23:59
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LooRy
Trodde endast att elo'n inte kunde bli sedd längre. LP spelar dock ingen roll, endast mmr.

Jo, men mmren går inte att se, det är den delen som är osynlig. Elosystemet är ju omgjort till mmr. Det är två rivaliserande system för att rangordna t.ex. lag eller spelare.

Elo är från början utvecklat för schack, har inte koll på mmr i det läget, men det jag menade med LP är att det är den enda andra siffran vi har idag. Elo är borta.
Citera
2013-09-25, 00:10
Medlem
irkens avatar
Citat:
Jo, men mmren går inte att se, det är den delen som är osynlig. Elosystemet är ju omgjort till mmr. Det är två rivaliserande system för att rangordna t.ex. lag eller spelare.

Elo är från början utvecklat för schack, har inte koll på mmr i det läget, men det jag menade med LP är att det är den enda andra siffran vi har idag. Elo är borta.
Exakt.
ELO-systemet är ett system & MMR systemet är ett annat.

Det jag menade var ju att Diamond V är ju fortfarande +2200 poäng på båda serverna, nu utegår jag dock ifrån LKS och inte ifrån ELO för elo inte finns längre.. Men ah.
Citera
2013-09-25, 01:18
Medlem
Finns det några matcher från VM ikväll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här