2013-09-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Benso, kokain, metamfetamin, morfin, tramadol, cannabis, amfetamin och subutex. Det är standardstickorna. Sedan kan man testa för andra grejer vid misstanke, typ om någon sitter för doping så testar man ju för det också.
Okej tack, om en lite större vältränad kille kommer in. Kan dem slänga in ett aas prov då med?
Citera
2013-09-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laguerre
Okej tack, om en lite större vältränad kille kommer in. Kan dem slänga in ett aas prov då med?

Absolut. Vid misstanke kan man testa för allt. Det är rätt onödigt att inställa sig positiv på något, det sabbar permissioner, höjer "risk för återfall i brott" i vspn och minskar chanserna vid utsluss. Dessutom kan du räkna med att åka på fler stickprov än de andra.
Citera
2013-09-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Absolut. Vid misstanke kan man testa för allt. Det är rätt onödigt att inställa sig positiv på något, det sabbar permissioner, höjer "risk för återfall i brott" i vspn och minskar chanserna vid utsluss. Dessutom kan du räkna med att åka på fler stickprov än de andra.
Bra svar, men vilken jävla kuk grej då.
Citera
2013-09-18, 22:42
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAFool
Kolmården är riktigt bra. Kändes inte som att sitta i fängelse när man satt där. Enbart vanligt folk som gjort ett snedsteg/eko som satt där under min tid typ.
Tack för svaret. Men kan man ansöka sig dit eller som min väns tips, inställ dig direkt efter domen så kan dom inte neka dig, är dömd till 2 år, me har överklagat i hovrätten som ska ske snart. För efter domen ka jag ha möte med frigivlsen och dom ska råda var man ska sitta.
Citera
2013-09-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Men kan man ansöka sig dit eller som min väns tips, inställ dig direkt efter domen så kan dom inte neka dig.
Det kan du göra.Dom gör dock en prövning om du är lämplig på anstalten eller inte.Så dom tar emot dig men du kanske blir förflyttad.
Citera
2013-09-22, 22:12
Medlem
Myvrals avatar
Ska in i ett år för narkotikasmuggling, innehav.. är tidigare ostraffad

Som jag förstått det lär det bli klass 2 anstalt, vad är bästa valet i närheten av östergötland?

Sen undrar jag även om man ska försöka komma in på någon rehab avdelning eller liknande inne på anstalten, är detta skönare eller är det mindre påfrestande att sitta på vanliga avdelningen?
Citera
2013-09-23, 21:20
Medlem
En kompis till mig som suttit lite här o där, tyckte Skenäs var chill..
Ganska fritt, även om det är en kåk. Kolmården kanske annars?
Citera
2013-09-23, 22:36
Medlem
Myvrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelettet
En kompis till mig som suttit lite här o där, tyckte Skenäs var chill..
Ganska fritt, även om det är en kåk. Kolmården kanske annars?

Kolmården har jag hört väldigt bra om, tyvärr tar de inte emot knarkare som mig

Skenäs ska helt klart kollas upp, är det att föredra över skänninge?
Citera
2013-09-24, 16:53
Medlem
Skänninge är väl numera sluten anstalt?

Kolla upp Skenäs! http://kvv.se/sv/Fangelse/Vara-anstalter/Skenas/

Jag hade jävligt kul när jag var där o hälsa på iaf haha..
Citera
2013-09-24, 18:22
Medlem
Myvrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelettet
Skänninge är väl numera sluten anstalt?

Kolla upp Skenäs! http://kvv.se/sv/Fangelse/Vara-anstalter/Skenas/

Jag hade jävligt kul när jag var där o hälsa på iaf haha..

Jag ska troligtvis till en sluten
Citera
2013-09-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myvral
Jag ska troligtvis till en sluten
Ja då kan du glömma skenäs som är en "öppen som det hette förr".Fotboja tyder på att det saknas stängsel.Ett tipps om var du kan hamna är att kolla vilka anstalter som erbjuder berhandlingsprogram mot droger.
Citera
2013-09-26, 09:27
Medlem
Myvrals avatar
Tack, för era svar...

Ytterligare en fråga, får man ta med sig dvd-spelare?
Tänkte att kolla igenom ett antal dvd boxxar med serier är nog ett ganska bra tidsfördriv

Sedan, har man någon möjlighet till att vara ute i fängelset? alltså jag förstår att man inte direkt får gå ut på promenad i skogen, men ute på gården och ta en cigg? gå mellan byggnader ?

Eller är det på samma sätt som häktet, ända gången du får frisk luft är den lilla tårtbiten uppe på taket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in