Tack. Det var ju dit jag ville komma.
Ingen ostraffad människa hade i Sverige hamnat där Oredan är idag.
Om man kan bortse från hans Moster som satt 18 månader med fulla restriktioner som tidigare ostraffad.
Man behöver ju inte vara ett juridiskt geni för att inse vilken farlig väg staten valt här.
Ändå saknar detta intresse i media.
Nazimedia drivet av vadå?
Detta här fallet är politik på hög nivå och är noll % bättre än treblinka och liknade dock är detta 70 år senare och drabbar bara ett fåtal, om vi bortser från lidandet av dom anhöriga.
Borde vi inte ha högre beviskrav i mål som kan ge långa straff?
Ska man kunna låsa in folk i år på 8 m2?
Även om man är skyldig borde man behandlas bättre?
Och Sverige som är så jävla duktiga osv.
Jag skäms att vi har det här ruttna politiska systemet som vi har.
Har jag fel?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det är det som du påpekar som gör mig så engagerad. Det handlar om hur man definierar människor, människovärde och de handlingar som kännetecknar en civiliserad människa. Svensken är en märklig företeelse, inte människa i ordets rätta mening, som en tänkande varelse. En pseudovarelse som inte anser sig värda en rättssäker tillvaro. En varelse i kollktivet, utan ryggrad som tiger när övergrepp sker från myndigheter. Du accepterar att vanliga människor inte har rättssäkerhet och vill i jämlikhetens namn att alla ska ha det lika eländigt. Du ser lösningen att alla ska dela på helvetet, i stället för att bekämpa orätt, vem det än drabbar.
När gränser passeras av de som arbetar i rättsväsendet, kan vem som helst bli drabbad, för det handlar om folk som i sin yrkesutövning får utlopp för egenskaper som inte är goda. Därför är fall som detta viktiga för de belyser med all tydlighet att vissa olämpliga personer söker sig till ämbeten där de får utlopp för sina odemokratiska och egennyttiga agendor.
Varför inte kräva att alla är lika inför lagen och att det är på objektiva grunder människor döms för brott? Vore det inte trevligt att sätta dit folk för de brott man bevisligen kan styrka att de begått i stället för att undergräva rättsystemet, i personliga "välmenande" syften?