Citat:
Hur kan du vara så benhårt tvärsäker på att Olof Palme inte ådragit sig HIV-smitta/utvecklat aids ? Sjukdomen spreds väl ganska snabbt över världen i mitten på 1980-talet, främst bland män med homo- eller bisexuell läggning, men också mellan heterosexuella där den manliga kontrahenten haft utflykter av det slaget - och kommer osökt att tänka på vad min grekiska källa informerade om. Vad gör enligt din mening det fullständigt uteslutet att Olof Palme KAN ha varit HIV-smittad ? Jag har aldrig i något inlägg påstått att OP var HIV-smittad, däremot ingår detta som ett möjligt mordmotiv sett ur ett socialdemokratiskt perspektiv. Gör tankeexperimentet att Olof Palme verkligen var HIV-smittad och följdsjukdomar med anledning av infektionen började få grepp om honom. Hur länge är det möjligt att hemlighålla detta för Partiet och närstående vid en tid då bromsmediciner inte fanns tillgängliga på marknaden ? Hur skulle Partiet hantera detta om det stått klart att Ledaren och landets statsminister dragit på sig något som på den tiden antogs vara en "bögsjukdom". Fundera över det här och gör ett tankeexperiment med dessa förutsättningar, Babord. Hur menar du att (S) skulle hantera beskriven situation som entydigt pekar i negativ riktning ?
Avslutningsvis. Det vore klädsamt om du precis som jag betonar att det du skriver är vad du TROR Babord, du vet lika lite som jag eller någon annan härinne om saken. Så vad tror du Babord, hur skulle sossarna reagera och agera ?
Avslutningsvis. Det vore klädsamt om du precis som jag betonar att det du skriver är vad du TROR Babord, du vet lika lite som jag eller någon annan härinne om saken. Så vad tror du Babord, hur skulle sossarna reagera och agera ?
OM Palme skulle ha drabbats av HIV skulle sossarnas innersta kretsförmodligen ha samlats i en grupp på Rosenbad som väl brukligt är för överläggningar. Efter många timmars diskussioner och huvudbry skulle de förmodligen ha kommit fram till två helt olika lösningar på problemet: antingen skulle de lugnt och fint ha bett Palme avsäga sig sin post och hänvisa till privata hälsoskäl eller så hade hela problematiken offentliggjorts och Palme skulle lojalt då ha backats upp av samtliga partikamrater och snabbt intagit positionen som Sveriges modigaste man, vilket hade gett både Palme personligen och partiet som helhet svenska folkets djupaste sympatier i det långa loppet samt naturligtvis ett moraliskt stöd alla andra HIV-smittade personer i landet. Det sistnämnda alternativet tycker jag hade varit mest typiskt "socialdemokratiskt". Som jag minns sossarna från förr. Det sistnämnda alternativet hade varit det vackraste alternativet och det tror jag Palmes partikollegor hade valt.

.