Tja! Jag tänkte gå ut på svampjakt i mitten av oktober (södra Sverige), och jag är rätt säker på att de ställen jag siktat mig in på att plocka på är hem till flera av dessa underbaringar. Är det för sent att gå ut då, eller funkar det? Brukar ofta vara rejält upptagen om hösten, men har nu hittat en lucka Tack på förhand!
Jag skulle nog försöka hitta en lucka så nära så möjligt, det är ju ljust från 6 på morgonen till 7 på kvällen ungefär
Här kommer ett gäng jag gärna vill ha ett utlåtande på!
Ska nämna att en av dem (den största som är längst upp till vänster på den första bilden) är plockad på ett annat ställe än resterande som alla växte bredvid varandra.
Ska nämna att en av dem (den största som är längst upp till vänster på den första bilden) är plockad på ett annat ställe än resterande som alla växte bredvid varandra.
Det har varit både perfekt väder en period, men dock har solen hettat på lite extra senaste dagarna, men men, Åker iväg och kollar lite och postar lite senare i kväll! önska mig lycka till! (åsen nordliga skåne )
Är det toppisar? Är orolig att det kan vara gråbrokingar eller liknande
(de till höger är torkade som jag hittade en annan dag, dock tror jag att bara 1 av dom är toppisar....)
Senast redigerad av qwertyyyyyy 2013-09-23 kl. 15:33.