2013-09-17, 22:50
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Går det på något vis att få in en icke-student på nation eller är det i praktiken omöjligt?

Förutsatt att du inte känner en vakt/någon med rött kort/någon tillräckligt högt uppsatt att denne kan göra lite som den vill blir det tyvärr svårt. Kan du på något sätt få tag på ett gammalt grönt kort brukar det oftast gå att vifta lite nonchalant med det och knata in, detta är dock en chansning och bygger på att det inte finns vakter (dvs funkar ej på klubb) och att studenterna i entrén är lite osäkra och inte vågar stoppa någon som stövlar in med grönt kort.
Citera
2013-09-18, 14:08
Medlem
feinsteins avatar
Citat:
Kan du på något sätt få tag på ett gammalt grönt kort brukar det oftast gå att vifta lite nonchalant med det och knata in, detta är dock en chansning och bygger på att det inte finns vakter (dvs funkar ej på klubb) och att studenterna i entrén är lite osäkra och inte vågar stoppa någon som stövlar in med grönt kort.

En ganska stor chansning, är det nån med lite ruter och erfarenhet som sitter i insläppet lär ju den gubben inte gå. Hade en incident på min nation där två personer försökte stövla in viftandes med två gröna kort från Lunds. Men då detta var en extrainsatt pub, och det varit svårt att få tag på jobbare var det kuratorn som satt i insläppet... det slutade med att två skamsna och smått skrämda personer kvickt lämnade nationen efter att sagda kurator hotat med att ringa dit Lunds dåvarande kurator för att se om de var vilka de låtsades att vara och annars polisanmäla dem för urkundsförfalskning medan kuratorn skockade gott för sig själv att folk kunde bli så uppskrämda av tandlösa hot.
Citera
2013-09-18, 16:55
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feinstein
En ganska stor chansning, är det nån med lite ruter och erfarenhet som sitter i insläppet lär ju den gubben inte gå. Hade en incident på min nation där två personer försökte stövla in viftandes med två gröna kort från Lunds. Men då detta var en extrainsatt pub, och det varit svårt att få tag på jobbare var det kuratorn som satt i insläppet... det slutade med att två skamsna och smått skrämda personer kvickt lämnade nationen efter att sagda kurator hotat med att ringa dit Lunds dåvarande kurator för att se om de var vilka de låtsades att vara och annars polisanmäla dem för urkundsförfalskning medan kuratorn skockade gott för sig själv att folk kunde bli så uppskrämda av tandlösa hot.

När jag slutade som förman använde jag mitt gamla gröna kort resten av min tid i lund och råkade aldrig ut för något sånt. Det värsta som hände var sätt man fick skratta bort det och snällt betala inträdet. Detta var ju visserligen mitt eget kort så det var ju aldrig tal om urkundsförfalskning, däremot har jag aldrig upplevt att någon blivit sur om dom kom på mig.
Citera
2013-09-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
När börjar det gälla? Jag har "bara" ut 80/80 Mbps för tillfället. (antar att det är ett 100/100 som inte är 100% effektivt)?
När det nya året tar vid vill jag påminna mig. Står på afb.se annars.
Citera
2013-09-20, 19:57
Medlem
Resorbs avatar
De som bor hos AFB, är rökning tillåtet i rummet?

http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Ditt-boende/Rent-och-snyggt/

Där står det att rökning är förbjudet i gemensamma utrummen men det står ingenting om dit rum.
Citera
2013-09-23, 14:57
Medlem
De som studerar på Campus i Helsingborg, kan de joina någon nation i Lund eller är det nåt helt annat system då?
Citera
2013-09-23, 17:56
Medlem
gus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resorb
De som bor hos AFB, är rökning tillåtet i rummet?

http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Ditt-boende/Rent-och-snyggt/

Där står det att rökning är förbjudet i gemensamma utrummen men det står ingenting om dit rum.

Kan inte tänka mig att det är tillåtet, men jag vet flera som röker ut genom sitt fönster lite försiktigt då och då utan att ha fått något skit för det. Luktar det rök i väggarna när du sedan ska flytta ut så finns ju risken att du måste betala för det!
Citera
2013-09-30, 12:06
Medlem
Halloj fellow lundabor.
Undrar bara ifall det är någon som har någorlunda bra koll på kötider på AFB? Jag registrerade mig i somras när jag fick mitt besked, typ 12.26 dagen då antagningsbeskeden släpptes. I dagsläget är jag inneboende då jag vill ha en lägenhet genom AFB, och inte ett korridorsrum. Idag såg jag att jag är tvåa på ganska många korridorsrum (främst Parran och Delphi).
Är det någon som kan, utifrån den angivna informationen, bedöma ifall jag bör kunna få en AFB-lägenhet till nästa höst (cirkus början av september). Vill inte bo på Vildanden då det är så himla långt till EC, men det är mitt enda krav.
Citera
2013-09-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIockren
Halloj fellow lundabor.
Undrar bara ifall det är någon som har någorlunda bra koll på kötider på AFB? Jag registrerade mig i somras när jag fick mitt besked, typ 12.26 dagen då antagningsbeskeden släpptes. I dagsläget är jag inneboende då jag vill ha en lägenhet genom AFB, och inte ett korridorsrum. Idag såg jag att jag är tvåa på ganska många korridorsrum (främst Parran och Delphi).
Är det någon som kan, utifrån den angivna informationen, bedöma ifall jag bör kunna få en AFB-lägenhet till nästa höst (cirkus början av september). Vill inte bo på Vildanden då det är så himla långt till EC, men det är mitt enda krav.

Till nästa höst, dvs en kötid på 15 månader? Det ska räcka till en etta på valfritt område.
Citera
2013-09-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Till nästa höst, dvs en kötid på 15 månader? Det ska räcka till en etta på valfritt område.
Blir väl snarare ungefär 13,5 månad? Ködatum 12 juli 2013, senaste inflyttningstid (i och med att nästa HT också lär börja typ 2 september) siste augusti kanske?
Men du tror så pass alltså? Hoppas att du har rätt då, tack för svaret!
Citera
2013-10-07, 08:24
Medlem
Lånade en kursbok på biblioteket och förlängde tiden jag fick låna den. Såg nu att 2 dagar innan jag förlängde tiden så fick jag ett medelande på min epost att de var någon i kö för boken.
Måste jag lämna in boken vid de datumet som mailet sa eller kan jag skita i de?
Tenta om 2 veckor och vill verkligen inte ge bort boken under den tiden...
Citera
2013-10-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsde
Lånade en kursbok på biblioteket och förlängde tiden jag fick låna den. Såg nu att 2 dagar innan jag förlängde tiden så fick jag ett medelande på min epost att de var någon i kö för boken.
Måste jag lämna in boken vid de datumet som mailet sa eller kan jag skita i de?
Tenta om 2 veckor och vill verkligen inte ge bort boken under den tiden...

Logga in på Lovisa, där kan du se återlämningsdatumen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in