Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-21, 18:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Det är pacifistiskt att vända andra kinden till.

Och det gör partiet genom att inte sanktionera hämndaktioner eller hur menar du?
Citera
2013-09-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Och det gör partiet genom att inte sanktionera hämndaktioner eller hur menar du?

Det gör medlemmarna igenom att inte agera, det är väl klart som korvspad att partiet utåt inte kan sanktionera några hämndaktioner.

Det blir lite knepigt när många tongivande SVP:are har kritiserat SD för att dra på sig offerkoftan och inte försvara sig, när nu SVP uppenbarligen gör detsamma.
Citera
2013-09-21, 19:01
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Jag har märkt att SvP har problem med Paypal precis som ND har. Vad beror det på och har SvP hittat nån lösning på problemet? (Paypal verkar inte vara speciellt demokratiska av sig.)
Citera
2013-09-21, 19:03
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Några rallarslagsmål är självklart inte önskvärt, att aktivister blir grovt misshandlade och knivskurna är självklart ett stort problem på flera sätt och polisen kommer inte lösa dom.
Tror du att attackerna kommer upphöra om man inte gör något åt dom? eller tror du att dom kommer eskalera?
Jag tycker absolut att man ska ge igen, men där det har verkan och med de medel som fungerar. Något romantiskt machotrams som innebär att man står kvar och stampar i samma gegga år efter år vill jag inte vara med om.
Citera
2013-09-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är ju inte alltid man vet vilka som legat bakom angreppen så hämndaktioner behöver inte alltid vara självklara. Men att det skulle finnas en pacifistisk hållning inom partiet är helt enkelt en ren lögn, genom att sprida den lögnen visar du hur fenomenalt lite insyn du har.
Vilka nyckelpersonerna är vet man nog och det räcker ju att sända en signal genom att hota med att göra livet väldigt surt för en av våldsverkarna om inte attackerna upphör. Om rödingarna vet att en av deras kamrater kommer råka riktigt illa ut nästa gång något händer så händer det förmodligen inget mer.
Citera
2013-09-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Något romantiskt machotrams som innebär att man står kvar och stampar i samma gegga år efter år vill jag inte vara med om.

Där är vi eniga.
Citera
2013-09-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Vilka nyckelpersonerna är vet man nog och det räcker ju att sända en signal genom att hota med att göra livet väldigt surt för en av våldsverkarna om inte attackerna upphör. Om rödingarna vet att en av deras kamrater kommer råka riktigt illa ut nästa gång något händer så händer det förmodligen inget mer.

Finns det några motståndsmän i området där flest attacker skett?
Citera
2013-09-21, 19:18
Medlem
Citat:
Finns det några motståndsmän i området där flest attacker skett?
Ja, men inga som har problem med rödingar vad jag vet. Men det är ju OT här. Vill man diskutera och jämföra olika strategier om hur rödingar ska hanteras kanske man bör göra det i en helt ny tråd, fast det kan ju vara dumt att vara alltför ärlig och öppen i en sån här fråga på ett ställe där även rödingar helt säkert läser. Men det är ju egentligen rätt så enkelt: Rödingar använder de metoder de anser vara effektiva och våld och terror mot nationella är effektivt, det skrämmer bort mycket folk från rörelsen (framför allt sådana som vill engagera sig men inte vågat ta steget ännu och därför inte har kamrater runt sig som man kan förlita sig på). Enda sättet att få rödingarna att sluta använda den metoden är att göra så att det kostar mer än vad det smakar.
Citera
2013-09-21, 19:19
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Några raska gossar skulle ju kanske kunna bilda en fristående nationalistisk idrottsförening som skulle kunna heta något i stil med SBBFF = Svenskarnas boxnings-, brottnings- och friluftsförbund.

Tja, det har ju hänt förr. Det är egentligen inte så svårt att göra processen kort med rödingarna utan att det kopplas till partiet. Googla Kalmargardet och AFA Dackebyggd...
Citera
2013-09-21, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
samt närmandet till counterjihad ligger långt bort från det genomsnittlige väljarens åsikter.
Kan du berätta vidare om detta närmande och hur det tar sig uttryck? Helst då genom något annat än det citat från Magnus Söderman som avhandlats 300 gånger i tråden redan. (ett par gånger av dig personligen dessutom tror jag?)

Citat:
Den nationaldemokratiska ledningen sitter kvar och behåller partinamnet, men ett gäng utbrytare startar ett nytt äkta nationalistiskt parti.
Jag är personligen inte nationaldemokrat och precis som partiledningen är jag starkt kritisk till det nuvarande parlamentariska systemet som handlar om allt annat än folkstyre och folkligt inflytande. Men är det något problem att Daniel Spansk och Dan Eriksson har en bakgrund i ND respektive NDU? Varför då?

Ska bara människor med en mångårig bakgrund i icke-parlamentariska kamporganisationer få inneha höga poster i partiet? Det låter som ett framgångsrecept för att växa.... Eller inte, däremot kan det vara det dummaste jag någonsin har hört.

Är du ute efter någon organisation där bara de mest renläriga av de renläriga tillåts och där dessa dessutom måste ha en särskilt och speciell bakgrund (en bakgrund som extremt få svenskar delar) så får du nog starta din egen organisation, något säger mig att denna inte kommer att bli särskilt stor, och dessutom tämligen fånig.
Citera
2013-09-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Tja, det har ju hänt förr. Det är egentligen inte så svårt att göra processen kort med rödingarna utan att det kopplas till partiet. Googla Kalmargardet och AFA Dackebyggd...

Hahahah ja det var ju inte så kul att leka AFA på natten när man fick tillbaka med samma mynt så den butiken slog ju igen ganska snabbt Såvitt jag vet har de inte ombildtas heller
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-09-21 kl. 19:40.
Citera
2013-09-21, 19:45
Medlem
Juno-Sixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag har märkt att SvP har problem med Paypal precis som ND har. Vad beror det på och har SvP hittat nån lösning på problemet? (Paypal verkar inte vara speciellt demokratiska av sig.)
Precis som med andra banktjänster likt autogiro och betaltjänster medelst kort låter inte dessa aktörer "odemokratiska", dvs. provita, systemkritiska eller visselblåsare (wikileaks m.m.) organisationer, använda dessa tjänster för att strypa verksamheten.

Bankkonton får de ha ty lagen säger att ingen kan nekas ett konto och uttag från dito. Däremot kan man neka folk övriga tjänster.
Detta är varför det kontantlösa samhället är livsfarligt för alla som inte är systemets lakejer eller nyttiga idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in