Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-21, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Ska cirkusen kring vissa personer, "kristendom" och CJ dra igång nu igen? Vi fick ju egentligen aldrig fick några svar eller någon klarhet i frågan förra vändan. Då väcktes många frågor angående en del figurers åsikter, avsikter och lojaliteter. Då var det sionistiska infiltratörer och sugar daddies, vindflöjlar och hoppjerkor, kristna foliehattar och crackpots, samt snurrig counterjihadism som var på tapeten.

Då varnade en del debattörer för vissa tendenser och angav exempel på saker att hålla utkik efter. Några såna saker var förutom ett ökat CJ-fokus på olika aspekter av "islam" även kristna konservativa hjärtefrågor som bögar och aborter. Häromdagen var det en artikel om abortfrågan på Realisten. Personligen så ligger jag väl närmare den "kristna" och "konservativa" synen både på aborter och HBTQ-cirkusen, men i sammanhanget så bör det kanske tolkas som tecken på att den ändå finns vissa tendenser?
Jag skulle sätta pengar på att partiet inom när framtid kommer att splittras.
Partiledningens konformism med att att skaffa sig offerkoftan i våldsdebatten, samt närmandet till counterjihad ligger långt bort från det genomsnittlige väljarens åsikter.

Den nationaldemokratiska ledningen sitter kvar och behåller partinamnet, men ett gäng utbrytare startar ett nytt äkta nationalistiskt parti.
Citera
2013-09-21, 17:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
SvP har ingen åsikt i en sådan liten irrelevant skitfråga.

Partiet är emot en legalisering i varje fall.
Citera
2013-09-21, 17:42
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Partiledningens konformism med att att skaffa sig offerkoftan i våldsdebatten, samt närmandet till counterjihad ligger långt bort från det genomsnittlige väljarens åsikter.

Den nationaldemokratiska ledningen sitter kvar och behåller partinamnet, men ett gäng utbrytare startar ett nytt äkta nationalistiskt parti.

Det låter inte särskilt tilltalande. Vad är det för "offerkofta" samt "närmande till kontrajihadism" som skulle föranleda detta? Eller är det bara cyberpladder som urartat?
Citera
2013-09-21, 17:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Det märks att du helt köpt tramset som spridits av diverse tokstollar här på Flashback och nationell.nu. Lyft blicken är mitt råd till dig.
Citera
2013-09-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomsviking
Det låter inte särskilt tilltalande. Vad är det för "offerkofta" samt "närmande till kontrajihadism" som skulle föranleda detta? Eller är det bara cyberpladder som urartat?

Det är väl den pacifistiska hållningen till den senaste tidens attacker i främst södermanland som åsyftas, istället för att "hämnas" så verkar SVP försöka vinna sympati och målar ut sig själva som offer.
Citera
2013-09-21, 18:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Det är väl den pacifistiska hållningen till den senaste tidens attacker i främst södermanland som åsyftas, istället för att "hämnas" så verkar SVP försöka vinna sympati och målar ut sig själva som offer.

Det är ju inte alltid man vet vilka som legat bakom angreppen så hämndaktioner behöver inte alltid vara självklara. Men att det skulle finnas en pacifistisk hållning inom partiet är helt enkelt en ren lögn, genom att sprida den lögnen visar du hur fenomenalt lite insyn du har.
Citera
2013-09-21, 18:27
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Handlar väl mer om att våldsvänstern är lägsta patrask inom maktapparaten. Om man faktiskt vill förändra nåt, och inte ser ett egenvärde i rallarslagsmål, så bör man inte ödsla mer energi på dem än absolut nödvändigt. Fäll marionettspelaren istället för att gå loss på själva dockan.
Citera
2013-09-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Handlar väl mer om att våldsvänstern är lägsta patrask inom maktapparaten. Om man faktiskt vill förändra nåt, och inte ser ett egenvärde i rallarslagsmål, så bör man inte ödsla mer energi på dem än absolut nödvändigt. Fäll marionettspelaren istället för att gå loss på själva dockan.

Några rallarslagsmål är självklart inte önskvärt, att aktivister blir grovt misshandlade och knivskurna är självklart ett stort problem på flera sätt och polisen kommer inte lösa dom.
Tror du att attackerna kommer upphöra om man inte gör något åt dom? eller tror du att dom kommer eskalera?
Citera
2013-09-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är ju inte alltid man vet vilka som legat bakom angreppen så hämndaktioner behöver inte alltid vara självklara. Men att det skulle finnas en pacifistisk hållning inom partiet är helt enkelt en ren lögn, genom att sprida den lögnen visar du hur fenomenalt lite insyn du har.

Det är väl klart man vet vilka som ligger bakom, tillomed jag som inte ens bor i Södermanland kan räkna ut att staffas och miraballes är inblandade.
Fast hållningen man uppvisar är ju pacifistisk, sen vet jag att det finns gott om folk i SVP som inte har några problem "att ta tag i problemen" frågan är bara varför dom inte gör det.
Citera
2013-09-21, 18:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Fast hållningen man uppvisar är ju pacifistisk,

Är det pacifistiskt att fördöma och synliggöra vänsterns blatte-beteende mot partiets medlemmar?
Citera
2013-09-21, 18:43
Medlem
Citat:

Nja nu är det väl bara en enda person i partiledningen som har ett förflutet i ND av sju. Fyra har bakgrund i NSF samt två i Fria nationalister. Kan ha fel på någon men ungefär så ser det ut. Med andra ord har jag mycket svårt att tro på allt förbannat trams om counterjihad, nationaldemokrati, konformism o dyl. Däremot är det väl ganska uppenbart att man inte kan springa runt och knacka ner folk hur som helst om man vill ha det minsta sympati från allmänheten. Skulle förmodligen vara ganska lätt att samla ihop en 10-15 man och sedan söka upp dessa "antifascister" som springer runt och beter sig illa en och en i deras hem för att göra processen kort med dom. Frågan är bara vad man skulle vinna på det då polisen är betydligt mer sugna på att ge sig på nationalister än medias gullegrisar i tex AFA. De personer som då skulle få skaka galler för en sån grej gör förmodligen mer nytta ute i det fria samt att ingen vanlig vettig svensson tar våldsverkare på allvar. Antingen pysslar man med politik eller också pysslar man med våld (svårt att kombinera dessa två ämnen om man vill ha skuggan av en chans på det politiska planet som det ser ut idag i alla fall). Det man däremot skall göra är att beväpna sig i självförsvarssyfte så man är beredd på om dessa muppar skulle dyka upp. Själv går jag aldrig ut obeväpnad över huvudtaget längre så de som kommer efter mej kommer få sig en mycket obehaglig överraskning. Sedan om man är lagd åt mitt håll som djurvän kan man ju även skaffa sig en riktigt stor och otäck hund som man tar med sig på kvällspromenaden. Skit dock i de sk kamphundarna som är skräp ur ren skyddsynpunkt. Skaffa istället tex en 75 kilos Ovtjarka elelr Boerboel eller något annat som ser ut som en liten häst, har extrem vaktskärpa och mod nog att ge sig på en björn. Rottweiler, rhodesian ridgeback samt dobermann funkar alldeles utmärkt mot närgångna rödingar. Många är även de nationalister idag som är tidigare ostraffade som efter den senaste tidens rödingattacker påbörjat jägarexamen samt sportskyttelicens för att på så sätt få fram lagliga vapen den dagen man får oväntat besök
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-09-21 kl. 18:48.
Citera
2013-09-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är det pacifistiskt att fördöma och synliggöra vänsterns blatte-beteende mot partiets medlemmar?

Det är pacifistiskt att vända andra kinden till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in