Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag hörde ljudet av alla lättade suckar på Norra Öland ända hit till Nollåttaland. Domen kommer tveklöst att överklagas, och jag uppskattar att rättegången i HR börjar i mitten på november. Mycket i HR är videouppspelningar från TR, men jag håller tummarna för att bloggaren är närvarande de dagar det kommer fram nya saker, samt slutpläderingarna.
Tror du är överoptimistisk i tidsfrågan.
Han kommer att gå på RPU i början av nästa vecka. Den ska ta en månad men drar ibland ut på tiden. Därför kommer man säkert inte avsluta rättegången förrän första november. Kalmar tingsrätt är notoriskt slöa och tar tre veckor på sig för att döma minsta kopparganster. Räkna med en månad för dom så är vi framme vid första december.
Advokaten vill nog ha två veckor för att skriva en bra överklagan och då är vi framme vid lucia. Efter den 14 dec sätter inte hovrätten ut förhandlingsdagar före helgerna. Därför misstänker jag starkt att det det blir jul i häkte. Om han fortfarande har restriktioner så kan åklagaren bestämma att han inte får se Kalle Anka! Häktningen kommer nog att överklagas men det har inte advokaten mycket för.
Jag gissar rättegången startar vecka 2 2014. Det kan dock dra ut ytterligare ett par veckor på tiden om PK byter advokat. Det tror jag är mycket troligt.