2013-09-19, 20:56
Medlem
Fixiebikes avatar
Tog ut mina pennyloafers från Carmina en sista sväng innan hösten blir alltför ruskig och knäppte den här i väntan på tuben. Bjuder på riktigt dassig bildkvalitet.
Carmina 80191
(Sozzi)
(Zanella)
Citera
2013-09-19, 21:33
Medlem
Failminens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildor
Fortsätter med lite bilder: Septieme Largeur under färd, buss-tunnelbana-schule-hemma.
Snygga skor och byxor. Speciellt färgen på byxorna, den verkar vara riktigt mättad utan att gå utanför ramarna för vad jag anser vara god smak. Vad är det för några?

Hoppas f. ö att nylonryggsäcken inte är din.
Citera
2013-09-19, 21:48
Medlem
vildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failminen
Snygga skor och byxor. Speciellt färgen på byxorna, den verkar vara riktigt mättad utan att gå utanför ramarna för vad jag anser vara god smak. Vad är det för några?

Hoppas f. ö att nylonryggsäcken inte är din.

Ne, ryggsäcken är inte min

Byxorna är förövrigt ett par chinos från Lands ends engelska hemsida (slim fit tror jag med 21cm fotvidd).
Citera
2013-09-19, 23:01
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Ett par Jeffery~West, inte helt oväntat, och om jag köper dem (vilket jag verkligen inte borde göra, för jag har köpstopp och det sista jag behöver är en känga med lädersula till, men det är ju fritt att sitta hemma vid datorn och fantisera) så kommer jag hävda att du gav mig grönt ljus och du har förlorat all rätt till framtida invändningar. Du måste även ta kängorna i försvar på mina vägnar om någon annan användare skulle uttrycka sig i nedlåtande ordalag efter att jag publicerat bilder på dem (vilket jag inte kommer att göra för jag ska inte köpa dem). Bara så att vi är på det klara med vad som gäller!

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Haha, ja det låter ju som helt och hållet rimliga krav. Deal!

Det slutade med att jag köpte dem.

Bara som allra hastigast ett litet litet smakprov tills jag får tid att knäppa en hel bildserie: http://i.imgur.com/gID1c1K.jpg

Så det är bara till att ha superlativen nära till hands sedan hoodog, något i stil med: "Geometrin och proportionerna är på ett svårförklarligt sätt så oerhört eleganta och välavvägda. Utsökt, helt enkelt."

Färgen rådde det viss osäkerhet kring, men jag tror till och med Pörr ser att de är grå (mellangrå i direkt solljus som på bilden, annars mer åt grafitgrå).

Lite smårepor här och där som jag har skrivit tillbaks till butiken och beklagat mig över, men vad som värre är, är att något jubelidiot helt sonika klippt av plösen där den fäster i fodret (vilket ska hindra plösen från att glida åt sidan), antagligen i ett ogenomtänkt försök att göra det lättare att ta den på sig (balmoralkänga med 9 par snörhål, oxfordsnörning och helt utan snabbhakar är inget man drar på sig i en handvändning för att gå ut och hämta posten i direkt).

Nåväl, jag får återkomma i ämnet (vare sig ni vill eller inte).
Citera
2013-09-20, 08:55
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Så det är bara till att ha superlativen nära till hands sedan hoodog, något i stil med: "Geometrin och proportionerna är på ett svårförklarligt sätt så oerhört eleganta och välavvägda. Utsökt, helt enkelt."

Jag ska göra mitt bästa! Jag har nog en hel del superlativ kvar på lager, så det ska nog gå att ordna. Det kan dock bli lite problematiskt, jag och Jeffrey West brukar nämligen inte vara helt överens i de flesta frågor... Men, som sagt, en deal är en deal!
Citera
2013-09-20, 09:56
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Det slutade med att jag köpte dem.

Bara som allra hastigast ett litet litet smakprov tills jag får tid att knäppa en hel bildserie: http://i.imgur.com/gID1c1K.jpg

Färgen rådde det viss osäkerhet kring, men jag tror till och med Pörr ser att de är grå (mellangrå i direkt solljus som på bilden, annars mer åt grafitgrå).

Lite smårepor här och där som jag har skrivit tillbaks till butiken och beklagat mig över, men vad som värre är, är att något jubelidiot helt sonika klippt av plösen där den fäster i fodret (vilket ska hindra plösen från att glida åt sidan), antagligen i ett ogenomtänkt försök att göra det lättare att ta den på sig (balmoralkänga med 9 par snörhål, oxfordsnörning och helt utan snabbhakar är inget man drar på sig i en handvändning för att gå ut och hämta posten i direkt).

Nåväl, jag får återkomma i ämnet (vare sig ni vill eller inte).

Jo, de där var onekligen grå.

Och för att balansera på OT-gränsen hittade jag inte ett enda superlativ i stycket ovanför, men det kanske är en petitess.
Citera
2013-09-20, 10:06
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Tog ut mina pennyloafers från Carmina en sista sväng innan hösten blir alltför ruskig och knäppte den här i väntan på tuben. Bjuder på riktigt dassig bildkvalitet.
Carmina 80191
(Sozzi)
(Zanella)

Riktigt snygga loafers!
Citera
2013-09-20, 10:23
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Och idag är det dags för en triss i JL William.

De har varit uppe i tråden nyligen, jag vet. Men jag blir bara mer och mer förälskad i de här skorna för var gång jag använder dem. Geometrin och proportionerna är på ett svårförklarligt sätt så oerhört eleganta och välavvägda. Utsökt, helt enkelt.

Jo, visst är de vackra. Det enda jag kan invända lite emot är den lite oproportionerligt långa "flärpen" som är på det aktre spännet. Det ser lite märkligt ut med tanke på att den är så pass mycket längre än den främre diton och finns det inte risk att den blir fladdrig med åren?
Citera
2013-09-20, 10:57
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Jo, visst är de vackra. Det enda jag kan invända lite emot är den lite oproportionerligt långa "flärpen" som är på det aktre spännet. Det ser lite märkligt ut med tanke på att den är så pass mycket längre än den främre diton och finns det inte risk att den blir fladdrig med åren?

Tack! Jag förstår vad du menar, och håller till viss del kanske med dig om proportionerna just där. Boven i dramat är emellertid inte själva skomodellen, utan mina platta fötter och min något kortare högerfot, som tvingar mig att dra åt den aktra flärpen till sista hålet för att skon ska sitta bra. Hade jag haft en "normal" fot (eller än hellre en smalare vidd på skon), skulle jag nog kunnat använda mellanhålet så som det är tänkt. Nu funkar det bara så bra på min något längre vänstra fot. Så går det när man inte jobbar bespoke!

Angående fladdrigheten tror jag inte detta är något som helst problem. Någon gång ska du få klämma och känna på skorna i verkligheten, och då kommer du inse att inget över det här underbart robusta lädret någonsin skulle kunna bli fladdrigt. Det är mer eller mindre som att dra på sig en hästsadel på fötterna.
Senast redigerad av hoodog 2013-09-20 kl. 11:00.
Citera
2013-09-20, 11:15
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Tack! Jag förstår vad du menar, och håller till viss del kanske med dig om proportionerna just där. Boven i dramat är emellertid inte själva skomodellen, utan mina platta fötter och min något kortare högerfot, som tvingar mig att dra åt den aktra flärpen till sista hålet för att skon ska sitta bra. Hade jag haft en "normal" fot (eller än hellre en smalare vidd på skon), skulle jag nog kunnat använda mellanhålet så som det är tänkt. Nu funkar det bara så bra på min något längre vänstra fot. Så går det när man inte jobbar bespoke!

Angående fladdrigheten tror jag inte detta är något som helst problem. Någon gång ska du få klämma och känna på skorna i verkligheten, och då kommer du inse att inget över det här underbart robusta lädret någonsin skulle kunna bli fladdrigt. Det är mer eller mindre som att dra på sig en hästsadel på fötterna.

Jag tyckte just att den såg lite väl åtdragen ut, men det förklarar ju saken. Håller med om att det är det mittersta (antar att det är tre hål) men om skon inte sitter på ordentligt är det ju inte så mycket man kan göra åt den saken, bortsett från att köpa oxfords eller andra vuxenskor i fortsättningen. Det är väl generellt så att munkskor är svårare att få att sitta bra, just eftersom deras konstruktion är som den är.

Sedan kan väl dessutom en duktig skomakare korta av den där utan att det märks nämnvärt och då får du dessutom en sko som ingen annan har. Att gå omkring med en hästsadel på fötteran låter emellertid mindre bekvämt, men jag antar att det inte ska tolkas bokstavligen.
Citera
2013-09-20, 11:39
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Sedan kan väl dessutom en duktig skomakare korta av den där utan att det märks nämnvärt och då får du dessutom en sko som ingen annan har.

Nja, det låter inte som en jättebra idé. I sådana fall tror jag mer på att lägga in en distans i plösen, på så sätt som Alister bland annat har beskrivit på sin blogg. Ett sådant ingrepp går ju dessutom alltid att återställa, vilket ju en avkortad flärp inte gör.

Hursomhelst är det här smådetaljer och det ligger extremt långt ner på priolistan för tillfället.
Citera
2013-09-20, 13:18
Medlem
Point Blanks avatar
En riktigt dålig bild men det är någonting i alla fall!

Fixiebikes välputsade loafers och mina i jämförelse något trötta Loake:
http://i.imgur.com/08XrcJK.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in