2013-09-19, 20:18
  #10897
Medlem
Moff .. es avatar
[quote=Trumpeter|45320625]Jag vet inte, men ser inte ut som det händer så mycket innanför
Ja, lindrigt sagt!
Sen blir jag så utmattad när "kan inte göra med barnen/ge barnen.." och tårar kommer. NÄ men handla en massa onödigt skit på kredit går bra.
Citera
2013-09-19, 20:18
  #10898
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
En dammsugare för 42.000:- Vem fan köper något sådant? Hur kan företag lyckas lura folk hela tiden?

Räcker väl att se dagens par för att förstå att det finns gott om folk att lura......
Citera
2013-09-19, 20:18
  #10899
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
En dammsugare för 42.000:- Vem fan köper något sådant? Hur kan företag lyckas lura folk hela tiden?

Säljpitchen låter säkert lockande. Inte på pappret. Det fattar säkert de själva.
Citera
2013-09-19, 20:19
  #10900
Medlem
waawaawaas avatar
Haha, han känns så härligt dum. "31500" säger han med värsta smajlet när han räknar utgifterna. "19000 kostade de" - nöjd kille med sina, på avbetalning, köpta datorer.
Citera
2013-09-19, 20:22
  #10901
Moderator
v50s avatar
Hörde jag rätt att de betalar två olika tv-licenser, har de två olika boenden?
Citera
2013-09-19, 20:23
  #10902
Medlem
Han kanske inte är så dum ändå. Han verkar ha fått henne att stå för det mesta.
Citera
2013-09-19, 20:23
  #10903
Medlem
Trumpeters avatar
Mongos försäkring? Var det namnet på ett barn eller en hund?
Citera
2013-09-19, 20:24
  #10904
Medlem
ensockerbagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Hörde jag rätt att de betalar två olika tv-licenser, har de två olika boenden?

De var tillsammans. Sen gjorde de slut och bodde isär. Nu är de tillsammans igen men han har fortfarande skulder kvar från sitt boende.
Citera
2013-09-19, 20:26
  #10905
Moderator
v50s avatar
220 000 kr i skulder har killen varav 95 000 hos kronofogden, han verkar vara dålig på att hålla koll på räkningarna uppenbarligen, får hoppas han blir bättre på det i framtiden.

För övrigt var fördelningen över de olika utgifterna varje månad dålig, tjejen betalar de flesta och killen bara några stycken varav de flesta av hans räkningar var hos inkasso / kronofogden.
Citera
2013-09-19, 20:31
  #10906
Medlem
why123s avatar
De har gjort dåliga val, men detta löser sig. De är unga, de har varandra och barnen. Det är ju bra att de styr upp det i tid, så att de inte sitter med miljonskulder om tio år
Citera
2013-09-19, 20:36
  #10907
Medlem
Min brors kusins avatar
över 62 000:- för en dammsugare
Citera
2013-09-19, 20:37
  #10908
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
över 62 000:- för en dammsugare

Men det kostade ju bara 120 i månaden. Ett kap!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in