2013-09-19, 10:32
Bannlyst
Under alla mina år som krimreporter har jag aldrig varit med om att man tar paus i en plädering, trots att den ibland kan ta en halv dag. Vad har hänt när man tar paus i Hagmans plädering efter en halvtimme?
Citera
2013-09-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Under alla mina år som krimreporter har jag aldrig varit med om att man tar paus i en plädering, trots att den ibland kan ta en halv dag. Vad har hänt när man tar paus i Hagmans plädering efter en halvtimme?

Erkännande på gång? Nytt vittne i sista sekunden? Är det möjligt?
Citera
2013-09-19, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopparedagen
Erkännande på gång? Nytt vittne i sista sekunden? Är det möjligt?

Vore bra med ett erkännande,men tyvärr tror jag det inte finns i GM tankar,allmänheten kommer aldrig få veta var som hände på eftermiddagen den 13 dec i Flakeböle.TYVÄRR.
Citera
2013-09-19, 11:22
Medlem
Citat:

Vem av parterna påkallade paus? Åklagaren eller försvaret.
Citera
2013-09-19, 11:28
Medlem
DyingAtheists avatar
Nu vet jag inte hur det brukar gå till vid slutpläderingar (enligt smålandstintin ska det visst vara ovanligt att ta paus), men de har ju tagit paus vid den tiden alla andra rättegångsdagar. Behöver det betyda något alls? Säkert många som behöver sitt kaffe vid den tiden för att vara alerta
Citera
2013-09-19, 11:30
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är för mig obegripligt att PK inte drar sig till minnes att G*staf lånade bössan ett par dagar cirka två veckor före morden. Då tappar ju blodet på bössan allt värde. Dålig advokat eller tänker jag helt fel?
Det kanske kommer i HovR? Eller kommer L*tta ihåg att hon har sett Gust*v hålla i vapnet i garaget efter att ha råkat rispa sig lite? Hon kan komma att vittna i HovR.
Citera
2013-09-19, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Det kanske kommer i HovR? Eller kommer L*tta ihåg att hon har sett Gust*v hålla i vapnet i garaget efter att ha råkat rispa sig lite? Hon kan komma att vittna i HovR.

Skulle i så fall inte vara trovärdigt,men vem vet?
Citera
2013-09-19, 11:47
Medlem
Citat:

Hade hon gjort det från början och ljugit skickligt och konsekvent så kanske en sådan lögn blivit svår att bortse från.
Men att nu, efter så lång tid och en hel brottsutredning, plötsligt erinra sig en sådan sak lär endast väcka löje i en rättssal.
Citera
2013-09-19, 11:53
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopparedagen
Hade hon gjort det från början och ljugit skickligt och konsekvent så kanske en sådan lögn blivit svår att bortse från.
Men att nu, efter så lång tid och en hel brottsutredning, plötsligt erinra sig en sådan sak lär endast väcka löje i en rättssal.

Tror inte hon vittnar, då hade hon redan gjort det. Allt får ha sin gång, sedan börjar hon på ny kula. Klart hon fattar att han kommer att åka in och hon vill hållas utanför, har nog med sig själv och barnen.
Citera
2013-09-19, 12:00
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:

Den iakttagelsen skulle nog inte tillerkännas särskild stor tillförlitlighet.

Hennes trovärdighet på området har urholkats rejält, då det av förhören framgår att hon säger sig inte ha en susning om PK:s vapen eller hans jakt: kan inte skilja på vapnen, vet inte ens hur många de är. Fhl får nästan dra ur henne ett medgivande om att PK faktiskt har vapen.
Senast redigerad av FUP-12 2013-09-19 kl. 12:02.
Citera
2013-09-19, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Nu vet jag inte hur det brukar gå till vid slutpläderingar (enligt smålandstintin ska det visst vara ovanligt att ta paus), men de har ju tagit paus vid den tiden alla andra rättegångsdagar. Behöver det betyda något alls? Säkert många som behöver sitt kaffe vid den tiden för att vara alerta
Mellan pläderingar är det alltid paus, men att ha det UNDER en plädering har jag aldtig hört talas om.
Citera
2013-09-19, 12:06
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Mellan pläderingar är det alltid paus, men att ha det UNDER en plädering har jag aldtig hört talas om.

Advokatens ord, jag tycker det är en tunn, lögnaktig snyfthistoria. Det mesta han tar upp är ju faktiskt motbevisat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in