2013-09-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Om du mot all förmodan inte kommer iväg till en polis station i dagarna så vill jag bara nämna följande.

Du kan vara anonym när du lämnar tips eller anmäler brott. Vid anmälan kan det dock vara en försvårande omständighet vid utredningen av brottet om anmälaren är anonym.

När du känner dig redo,ju förr desto bättre kan du antingen ringa lämna tips på tel: 11414 eller
så kan du kan välja att lämna tipset anonymt via följande länk också:
https://anmalan.polisen.se/imse/handelse_plats.html

Alla ni som var G*briels vän, och anser er vara en sann sådan trots att er vän inte längre är i livet, vädjar till er snälla lämna in de tips ni vet, och sitter med, sitt inte hemma och fundera på om informationen ni har är av värde. Ring, eller maila in det ni vet.

Är ni oroliga för egen säkerhet i samband med detta brott, eller känner allmän oro så vet att det finns hjälp att få.

Tänker på er allihopa, och hoppas inte ni stänger av känslorna där ni sitter ikväll, utan tar in det som hänt, och vågar stå upp för er vän. Det tycker jag är det minsta ni kan göra för honom.

Anonymt är ju inte i rekommendera då det inte stärker vid ev rättegång.
Så kan man anmäla utan att vara anonym så är det ju till att rekommendera samt det starkaste bevisningen vid ev fällande dom.
Citera
2013-09-18, 22:03
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Anonymt är ju inte i rekommendera då det inte stärker vid ev rättegång.
Så kan man anmäla utan att vara anonym så är det ju till att rekommendera samt det starkaste bevisningen vid ev fällande dom.

Stämmer det.
Kan dock tänka mig att det är lite läskigt, eller jobbigt, och säkert också skrämmande när man sitter och vet något och är nervös, ledsen, rädd och nere.

Men vi får hoppas att omtanken för G*briels familj och efterlevande, hans barn, och inte minst för heder och till hans minne, att någon ändå talar ut. För sin egen skull också, för man mår ju inte bättre av att sitta på saker som dessa.

Men alla tips är värdefulla. Med största förhoppning så kommer någon/några vittna också.
Citera
2013-09-18, 22:25
Medlem
Vad är det för jävla snack om att folk skulle vara rädda eller nervösa? Det är inte nån jävla los Zetas som man skulle tjalla på. Folk vet inte ett jävla skit mer än spekulationer (även inom den närmaste kretsen) och ska jag vara helt ärlig så är jag ganska nöjd över självutrensningen. Killen var en pundare som blåste sina vänner på pengar och hade en del i bagaget. Skiter fullständigt i hur hans barndom eller liv såg ut men nu slipper vi iallafall betala för ytterligare en svag knarkare.
Citera
2013-09-18, 22:47
Medlem
Over-And-Out91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerwant
Vad är det för jävla snack om att folk skulle vara rädda eller nervösa? Det är inte nån jävla los Zetas som man skulle tjalla på. Folk vet inte ett jävla skit mer än spekulationer (även inom den närmaste kretsen) och ska jag vara helt ärlig så är jag ganska nöjd över självutrensningen. Killen var en pundare som blåste sina vänner på pengar och hade en del i bagaget. Skiter fullständigt i hur hans barndom eller liv såg ut men nu slipper vi iallafall betala för ytterligare en svag knarkare.

Kanske lite off topic, men måste fråga. Är du dum i huvudet på riktigt eller? Det är någons son/pappa/pojkvän/släkting/vän du glädjer dig åt har mördats. Gabbe och hans anhöriga förtjänar rättvisa, hurvida han var missbrukare eller inte är inte relevant. Känner många som inte drogar eller ens dricker men som beter sig som svin, ska dom också mördas? Och hur fan kan du sitta och säga att du är nöjd över "självutrensningen", Har du inget vettigt att komma med så posta inget här
Citera
2013-09-18, 22:58
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Over-And-Out91
Kanske lite off topic, men måste fråga. Är du dum i huvudet på riktigt eller? Det är någons son/pappa/pojkvän/släkting/vän du glädjer dig åt har mördats. Gabbe och hans anhöriga förtjänar rättvisa, hurvida han var missbrukare eller inte är inte relevant. Känner många som inte drogar eller ens dricker men som beter sig som svin, ska dom också mördas? Och hur fan kan du sitta och säga att du är nöjd över "självutrensningen", Har du inget vettigt att komma med så posta inget här

Håller helt med dig här. Hoppas någon uttalar sig likadant när någon närstående till dig går bort.
Citera
2013-09-18, 23:12
Medlem
Zizzla163s avatar
Det kan inte vara så att tystnaden i denna tråden beror på att större delen av Gabriels umgänge lever efter att man inte golar..?
Och rädsla tror jag allt det finns.

Ingen som vart inne på förhör i dagarna? Vad/vem/vilka är polisen mest nyfikna på?

Sen har det nämnts flera ggr att Gabbe inte var den ängel som familjen la fram i tidningen. (Vilket jag då iof höll med om) MEN.. Man får inte glömma detta, Gabriel hade ett missbruks problem! Den struliga uppfattning bekanta har av honom är förmodligen hans missbruks personlighet.

Den varma omtänksamma sidan familjen vittnar om är garanterat den sidan han hade till sina nära o kära, de människor han älskade och litade på..

Ville bara få det sagt..
Citera
2013-09-18, 23:26
Medlem
Ganjaman91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Sen har det nämnts flera ggr att Gabbe inte var den ängel som familjen la fram i tidningen. (Vilket jag då iof höll med om) MEN.. Man får inte glömma detta, Gabriel hade ett missbruks problem! Den struliga uppfattning bekanta har av honom är förmodligen hans missbruks personlighet.

Den varma omtänksamma sidan familjen vittnar om är garanterat den sidan han hade till sina nära o kära, de människor han älskade och litade på..

Ville bara få det sagt..

Det stämmer till tusen procent!
Gabbe var oerhört omtänksam & hade ett hjärta av guld.
Jag hoppas verkligen att någon kliver fram och lägger fram korten på bordet, så framförallt gabbes familj/närmaste anhöriga kan få ett rättvist slut. Det förtjänar gabbe & hans familj.
Så alla ni som sitter inne med info, snälla gå till närmaste station eller ring in era tips. Vartenda litet tips är värdefull!
Citera
2013-09-19, 00:44
Medlem
Critages avatar
Jag har fått upp ögonen för en till Eventuell GM Aka Mart*n Elm sen är det ju inte mera passande att han ändra sin omslags bild till "respect" samma dag Gabriel försvann samt vad jag har hört så skall dom ha haft något otal med varandra om droger

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1000951_10201521262089532_1125530673_n.jpg

hans facebook omslag som ändrades samma dag gabriel försvann känns lite misstänkt? Humm
vi får spekulera vidare
Citera
2013-09-19, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Critage
Jag har fått upp ögonen för en till Eventuell GM Aka Mart*n Elm sen är det ju inte mera passande att han ändra sin omslags bild till "respect" samma dag Gabriel försvann samt vad jag har hört så skall dom ha haft något otal med varandra om droger

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1000951_10201521262089532_1125530673_n.jpg

hans facebook omslag som ändrades samma dag gabriel försvann känns lite misstänkt? Humm
vi får spekulera vidare

Då börjar det bli än mer intressant då jag fann en fin kommentar från HH till ME på ME`s fb:
Tänker på dig Broder!... förvisso från februari -12 men tyder ju på att de är lite tajta iaf eller kanske inget men ändå, med tanke på spekulationerna kring de båda som misstänkta GM
https://www.facebook.com/martin.elm.3?fref=ts
Citera
2013-09-19, 07:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomense
Då börjar det bli än mer intressant då jag fann en fin kommentar från HH till ME på ME`s fb:
Tänker på dig Broder!... förvisso från februari -12 men tyder ju på att de är lite tajta iaf eller kanske inget men ändå, med tanke på spekulationerna kring de båda som misstänkta GM
https://www.facebook.com/martin.elm.3?fref=ts

Den här adresslöse mannen?:
Citat:
http://www.ratsit.se/19900616-Lars_Martin_Elm_/6cNRB0sSXqefCVVTf9RREPpXqvXC54YLQwU1oW7ICTM
Citera
2013-09-19, 07:54
Medlem
Rebellion79s avatar
Och den här unge mannen? tar återigen upp det här men...
De hade tom. samma efternamn, så de borde vara rätt så "tighta"?

https://www.facebook.com/j*nas.busck.52?fref=ts (ersätt * med bokstav)
Nyligen tilllagd vän till herr J*nas Osynlig
https://www.facebook.com/fr*ddan1234?fref=pb&hc_location=friends_tab

Tror det var den
- 10:e september som de hittar G*briel, en tisdag.

-Den 14:e går press ut med att G*briel förmodligen har blivit mördad

-J*nas Osynlig
September 14
Har haft världens bäästa natt !! Hoppas folket har de fint, alla förutom dom falska energisugarna, Ohhhhweeeee

Förefaller det vara så att denna vän inte vet då att G*briel är borta?
Eller kanske helt enkelt inte är så nära vänner ändå?
För mig är detta underligt då om någon använder FB regelbundet, och sedan inte tillägnar en enda status till att tex. visa sitt deltagande/sin sorg över en väns bortgång?

Ja som sagt finns nog mer folk att peka på än H* som gått en hel del i tråden, men OM det förefaller sig vara så att det nu vore han och folk vet det, så föreslår jag att ni låter polisen veta det.
Citera
2013-09-19, 08:00
Medlem
Rebellion79s avatar
Utdrag ur tidning från Minnes stunden för G*briel:

"Sörja och stötta varandra"
Efter musiken tar prästen Anders Kjellqvist till orda:
- Det här känns alldeles fel. Och då är det rätt att ordna den här minnesstunden för att sörja och stötta varandra. För det är också rätt att hjälpa och behöva varandra.
Så fick prästen Anders Kjellqvist alla närvarande på G*briels minnes stund att hålla varandras händer i en enda lång ring kring de tända ljusen.

Så ni som var vänner och bekanta till G*briel, nu behövs ni för att G*briel ska få ro, och för att efterlevande ska få ro, och kanske för att ni också ska få det...

All typ av information är av värde.
Typ av droger G*briel använde?
Sålde han droger ibland också?
Hade han skulder?
Köpte han saker på kredit,tex bilar eller droger av annat folk, andra resande?
Vilka var han osams med och varför? inte bara H* och deras konflikt utan övriga bråk eller annan osämja?
Gäng kontakt av vilken grad? Ha? andra mc klubbar? hade han det? bekanta i sådana gäng?
Vet efter att ha luskat lite att både Mc Razzia och Ha har lokaler/haft lokaler i staden.

När man använder droger kan man ju faktiskt bli rätt så oförsiktig, och gå och bli osams med fel människor.

Undrar också om de har de hittat G*briels mobil?
Hade han data/laptop, har de tittat på den?

Ni som läser detta, varför dog G*briel? Skulder? eller ett bråk som gick för långt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in