Citat:
Ursprungligen postat av
Ztartrax
Sen AJ kom hem till Sverige och media slutat rapportera om fallet (då inget nytt framkommer) så har jag endast följt denna sida lite sporadiskt och måste därför fråga er som vet mer och kan mer gällande sådana här saker.
Ida´s kropp är hittad, obduktionen kunde inte fastställa exakt hur hon dött, vad är det som tar så lång tid hos SKL egentligen?
Har den framkommit någonting nytt överhuvudtaget?
Något om den utbrända bilen? Kläderna i skogen, har man lyckats koppla dem till någon?
/Z
Det tar alltid tid med SKL. Prov från andra brott kan vara före i kön eller mer prioriterade. Om det t ex sitter minderåriga misstänkta frihetsberövade i andra fall går dessa före. Sen har det kanske tillkommit fler saker att kolla allt eftersom utredningen fortskrider. Jag gisssar att det kostar en del så att de måste prioritera vilka undersökningar de ska beställa. De måste också tänka efter och specificera vad de vill ha svar på angående varje grej som skickas in. Dvs det är inte bara att slänga alla bruna papperspåsar i en flyttkartong och frakta till SKL.
Jag är ingen expert men har följt ett antal krimtrådarna här och det brukar ta tid.
Men man kan ju undra om det inte skulle löna sig samhällsekonomiskt att öka resurserna till SKL om det kan förkorta tiden för häktning och förundersökning... Inget är gratis.