2013-09-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Segt i tråden nu.

Har jag fattat saken rätt, att DB t.v flytt fältet till mammas famn och att FH lunkar på i SvP:s högborg Grästorp?
Har dessa spillror mottagits med highfive i sin omgivning....eller tisslas o tasslas det bakom ryggen på dom.....självklart med på klistrat leende om man springer på spillrorna?

Dom bör ju verbalt ha lättat på trycket i sina umgängen....ingen som har ngt matnyttigt att delge här?
Vet att FH sover i vbg.
Citera
2013-09-17, 13:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flame08
FH's bil http://www.blocket.se/alvsborg/Chevrolet_suburban_2500_48944623.htm?ca=16&w=1 ???
FH:s bil har gått längre, enligt Transportstyrelsen.
Citera
2013-09-17, 14:05
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Tröjsammanställning

Bilderna tycks ge vid handen att färgen är blåsvart precis som på fotona av misstänkt gärningsman, men detta måste undersökas. Det finns bruna inslag men vi gissar att den rätta färgen är svart. Den sist refererade bilden ovan tycks visa att tröjan är brun ytterst och eld brukar ju brinna utifrån och in, så det bruna kan vara eldens verk.

Bruna av eld, eller blod.
Vilket jobb du gör!
Imponerad, världen behöver fler som du.
Citera
2013-09-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Är det fetade önsketänkande eller nya fakta ? Isf. behövs en källa på detta.

Detta hörde även jag i Juli månad (Källa nämner jag inte). Polisen skulle haft bevis för att Id* befunnit sig i den uppbrända bilen. Vad för typ av bevis vet jag tyvärr inte.
Citera
2013-09-17, 17:01
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vontvix
Vet att FH sover i vbg.

Är stackarn hemlös eller håller han sig bara undan från uppmärksamheten?
Citera
2013-09-18, 15:22
Medlem
roffeochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Detta hörde även jag i Juli månad (Källa nämner jag inte). Polisen skulle haft bevis för att Id* befunnit sig i den uppbrända bilen. Vad för typ av bevis vet jag tyvärr inte.
Jag vill minnas att lokalmedia rapporterat att det var klarlagt att Id*s kropp fraktats i DB:s utbrända bil. Det ska ha rapporterats i samband med någon av många häktningsförhandlingar. Jag har letat efter aktuell artikel en stund nu, men kan tyvärr inte hitta den.
En inte helt orimlig gissning är att branden inte förstörde allt blod och att polisens tekniker därför kunde säkra DNA.
Citera
2013-09-19, 01:08
Medlem
AJ har väl barn? Är det sant att deras familjer blir trakasserade och dyl?

Jag hoppas inte det, de är trots allt oskyldiga.
Citera
2013-09-19, 03:24
Medlem
Sen AJ kom hem till Sverige och media slutat rapportera om fallet (då inget nytt framkommer) så har jag endast följt denna sida lite sporadiskt och måste därför fråga er som vet mer och kan mer gällande sådana här saker.

Ida´s kropp är hittad, obduktionen kunde inte fastställa exakt hur hon dött, vad är det som tar så lång tid hos SKL egentligen?

Har den framkommit någonting nytt överhuvudtaget?

Något om den utbrända bilen? Kläderna i skogen, har man lyckats koppla dem till någon?

/Z
Citera
2013-09-19, 08:06
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Sen AJ kom hem till Sverige och media slutat rapportera om fallet (då inget nytt framkommer) så har jag endast följt denna sida lite sporadiskt och måste därför fråga er som vet mer och kan mer gällande sådana här saker.

Ida´s kropp är hittad, obduktionen kunde inte fastställa exakt hur hon dött, vad är det som tar så lång tid hos SKL egentligen?

Något om den utbrända bilen? Kläderna i skogen, har man lyckats koppla dem till någon?

/Z
Det tar alltid tid med SKL. Prov från andra brott kan vara före i kön eller mer prioriterade. Om det t ex sitter minderåriga misstänkta frihetsberövade i andra fall går dessa före. Sen har det kanske tillkommit fler saker att kolla allt eftersom utredningen fortskrider. Jag gisssar att det kostar en del så att de måste prioritera vilka undersökningar de ska beställa. De måste också tänka efter och specificera vad de vill ha svar på angående varje grej som skickas in. Dvs det är inte bara att slänga alla bruna papperspåsar i en flyttkartong och frakta till SKL.

Jag är ingen expert men har följt ett antal krimtrådarna här och det brukar ta tid.

Men man kan ju undra om det inte skulle löna sig samhällsekonomiskt att öka resurserna till SKL om det kan förkorta tiden för häktning och förundersökning... Inget är gratis.
Citera
2013-09-19, 09:50
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

/Z
Fetade; Har det framkommit, alltså? Det har jag missat.
Citera
2013-09-19, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roffeochjag
Jag vill minnas att lokalmedia rapporterat att det var klarlagt att Id*s kropp fraktats i DB:s utbrända bil. Det ska ha rapporterats i samband med någon av många häktningsförhandlingar. Jag har letat efter aktuell artikel en stund nu, men kan tyvärr inte hitta den.
En inte helt orimlig gissning är att branden inte förstörde allt blod och att polisens tekniker därför kunde säkra DNA.

Min källa är inte någon tidning. Jag tippar att de finns något smycke. Alternativt det armband som hittades faktiskt tillhörde id*.
Citera
2013-09-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Min källa är inte någon tidning. Jag tippar att de finns något smycke. Alternativt det armband som hittades faktiskt tillhörde id*.
En tanke bara men är det inte dumt att sitta och skriva ut såna saker om en källa berättat det för dig? Hade källan velat ha ut det till allmänheten skulle det förmodligen redan stått i tråden/tidningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in