Citat:
Det är ingen annan bedömning i reseforat. Allt som finns där har med resor att göra i någon form.
Ursprungligen postat av Spyrran
Då kan vi lika gärna flytta alla trådar som handlar om att flytta till Stockholm, Göteborg eller valfri svensk stad till Sverige-delen i Resor. Att flytta är ju att resa
Trådar om att flytta till en svensk stad finns numera i "Bostad, hem och trädgård". Eller är det skillnad på att flytta inrikes och utrikes? Jag tycker egentligen inte det. Vissa skillnader finns ju. Man kan tex behöva visum och byråkratin kan vara jobbigare. Men flytt som flytt.
Det handlar inte om att förstöra forumet. Det handlar om att låta trådar få vara i rätt forumsdel. I dagsläget tycket man ju att det är skillnad på att flytta inom Sveriges gränser, att studera och att arbeta. Man håller det borta från 'Resor'. Varför gör man en annorlunda bedömning bara för att det råkar handla om ett helt annat land plötsligt? Ämnet är ju detsamma och bör tas i rätt forum.
Det är inte speciellt för just Resor. Det förekommer i flertal forumsdelar på Flashback. Då finns det annat i 'Resor' som stör mig mer.
Trådar om att flytta till en svensk stad finns numera i "Bostad, hem och trädgård". Eller är det skillnad på att flytta inrikes och utrikes? Jag tycker egentligen inte det. Vissa skillnader finns ju. Man kan tex behöva visum och byråkratin kan vara jobbigare. Men flytt som flytt. Det handlar inte om att förstöra forumet. Det handlar om att låta trådar få vara i rätt forumsdel. I dagsläget tycket man ju att det är skillnad på att flytta inom Sveriges gränser, att studera och att arbeta. Man håller det borta från 'Resor'. Varför gör man en annorlunda bedömning bara för att det råkar handla om ett helt annat land plötsligt? Ämnet är ju detsamma och bör tas i rätt forum.
Det är inte speciellt för just Resor. Det förekommer i flertal forumsdelar på Flashback. Då finns det annat i 'Resor' som stör mig mer.
Har aldrig besökt "Bostad, hem och trädgård" och förstår inte alls vad det ska ha med det här ämnet att göra. Vill någon skriva om Säffle så tycker jag personligen att reseforumet är det bästa valet, då även folk som vill spendera semestern där kan få tips i tråden. I en tråd om Säffle i "Bostad, hem och trädgård" skulle ju knappast ge mig någon annan info än om gula tapeter är på modet eller om hur bra vita orkidéer växer i trädgården.
Resetrådarna som t ex handlar om flytt till Indien handlar alltid om mer än bara det praktiska med flytten. Men det kanske du har missat?
Och förresten, hur störande är det inte med en eller två nya trådar i veckan där FB:are frågar om hjälp med att lägga upp deras resa genom route 66, när det finns hundratals likadana trådar sedan tidigare? Om du inte tycker att det är irriterande med tanke på att du irriterar dig på pemanentflyttstrådar i resor, så förstår jag mig faktiskt inte på dig