2013-09-18, 00:07
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Fotbollsföreningen Cruz Azuls pojklag ställer in sina matcher.

Spelarnas föräldrar vågar inte släppa iväg sina barn
Fotbollslaget Cruz Azuls 8-9-åringar samlades på Godvädersgatan i Biskopsgården inför en match mot Backatorp IF under tisdagskvällen.
Men en ny skottlossning 50 meter från barnen tvingade laget till walk over.

- Vi skulle åka med nio spelare till Rambergsvallen, men jag fick ringa ledarna i det andra laget och ställa in. De fattade direkt vad som hänt, säger tränaren T*to Roj*s.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2043687-matcher-stalls-in-efter-skottlossningen

Stackars kidsen som inte ens får va ute o lira boll längre.
De som skjuter måste känna sig jävligt stora, mäktiga o betydelsefulla nu när man lyckats skrämma skiten ur 8-9 åringar...
Senast redigerad av extremtlagom 2013-09-18 kl. 00:34.
Citera
2013-09-18, 01:10
Medlem
karlsoons avatar
Jag undrar lite vart alla vapen kommer ifrån.
Så här mycket vapen kan det väll knappast florerat tidigare.

De här killarna verkar ju inte helt osannolikt vara ganska unga som har tillgång till moped osv.
Citera
2013-09-18, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

De här killarna verkar ju inte helt osannolikt vara ganska unga som har tillgång till moped osv.

Inte för att ja säger att du har fel i att de antagligen är unga, men med moped så får du helt plötsligt flera flyktvägar som är svåra att ta sig in på för en polisbil så de kan vara en orsak till att de har moped och inte bil.
Citera
2013-09-18, 01:59
Medlem
Torps avatar
Från händelserapporteringen på polisen.se kan vi nu läsa följande:

http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-09-17-1841-Skottlossning-Goteborg/
Citat:
Polisen har nu inlett en förundersökning gällande försök till mord.

En man som skjutningen troligen var riktad mot är nu målsägare i ärendet och det finns i nuläget inget som talar för att skjutningen var riktad mot föreningslokalen på adressen.
Citera
2013-09-18, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosflingan
Jag vet att detta är off topic.
Men börjar detta inte påminna om förbudstiden i Amerika?
Det rycktas att det handlar om "flum" marknaden?
Är det inte på tiden att staten tar över den genom ett legaliserande av marijuana snart?
Om det nu är den marknaden det handlar om?

On.t . Vad har neutrala föreningen gjort för att förtjäna denna påhälsning?
Är dom inte så neutrala som man påstår?

Jag tror tvärtom det är extremt OnT. Frågan är vilka "lagen" är så att säga. Bröderna J*be (i alla fall minst 2) och några till ser jag som självskrivna på ena sidan. Kurder och annat nyare MENA med koppling till Biskop men även annan/andra stadsdelar i stan ser jag som andra. Men det kan vara mycket större också, jag hoppas KUT har bättre koll än jag.
Senast redigerad av doktorwestring 2013-09-18 kl. 07:14.
Citera
2013-09-18, 07:12
Medlem
RogerRogers avatar
Verkar som om poliserna är rädda och viker ner sig för brottslingarna. De hade chansen att ta dem på bar gärning:

Citat:
Ismail Kocher ringde polisen medan killarna var kvar på platsen.

– Polisen verkade måttligt intresserad, säger han. Det dröjde minst en kvart innan någon patrull vågat sig hit.

Ismail blev otålig och rusade ner till Friskväderstorget där han tidigare sett en polisbil stå parkerad.

– Men de ville inte bli störda och absolut inte bege sig upp till Godvädersgatan, de sade att de hade annat att göra.

När Ismail Kocher kom tillbaka till Godvädersgatan hade polisen ännu inte dykt upp.

Enligt ett annat vittne är nuvarande situation "värre än att vara i norra Mexiko".

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2043344-forundersokning-om-mordforsok-har-inletts
Citera
2013-09-18, 07:14
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Vapnen som florerar bland kriminella element i Sverige är i stor utsträckning insmugglade från Balkan (f.d. Jugoslavien) av våra kära balkanvänner som åker dit på semester.
Citera
2013-09-18, 07:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Verkar som om poliserna är rädda och viker ner sig för brottslingarna. De hade chansen att ta dem på bar gärning:

Enligt ett annat vittne är nuvarande situation "värre än att vara i norra Mexiko".

Polisen kan sätta ut prickskyttar på taken runt om så de kan täcka in större delen av området. När skottlossning utbryter så är de på plats och kan direkt pricka gärningsmännen.

Undantagstillstånd och utegångsförbud efter mörkrets inbrott är ett annat sätt att skydda invånarna.

De borde även kunna erbjuda temporära bostadsinrättningar utanför området dit personer som känner sig otrygga kan ta sin tillflykt.
Citera
2013-09-18, 07:31
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2043344-forundersokning-om-mordforsok-har-inletts

Det är ju inte klokt, ändå värre att jag inte är förvånad. Det är väl de vanliga slappittarna som sitter och halvsover och inte vill bli störda av medborgare de föraktar.
Citera
2013-09-18, 08:23
Medlem
LeffeOes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
Kan det inte var så att dessa stackare har blivit utsatta för den världsberömda svenska rasismen där man inte kan få jobb och respekt om man inte har ett helylle svennebanan namn

Jag hade också börjat skjuta på olika fönster i frustration om jag blivit utsatt för svenne rasismen
Tycker man inte det svenska bidragen! Så kan man ju åka hem till MENA landet. Där skjuts det ju varje dag! Ont: Det har ju ändå blivit lugnare i Boskapsgården, man kastar ju inte handgranter i alla fall!
Citera
2013-09-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Det är ju inte klokt, ändå värre att jag inte är förvånad. Det är väl de vanliga slappittarna som sitter och halvsover och inte vill bli störda av medborgare de föraktar.

Eller så fanns det faktiskt något annat (som möjligen hänger ihop med skottlossningen) att spana på.
Citera
2013-09-18, 08:41
Medlem
Enligt ett vittne ska tydligen den beskjutne mannen efteråt ha skrikit "Ni missade, ni missade". Något som tyder på hybris och att han med stor sannolikhet vet vilka det var eller vilka som låg bakom. Ingen som har ngt namn på personen??? Anmälan ska visst vara uoorättad med honon som målsäganden.
Så man kan placera in honom i de ev grupperingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in