Citat:
Ursprungligen postat av
obama-bin-laden
Sexköpsaffären var jag skeptisk till fram till "oberoende socialdemokratiska" Aftonbladet bestämde sig för att gå ut och dementera hela storyn.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article15888520.ab
"Det fanns så långt ingenting som tydde på att påstående var sanna, men reportrarna gav sig inte utan lyckades lokalisera kvinnan och hennes hallick. De sa båda samma sak:
anteckningen om den utpekade personen kommer i själva verket från en kurs i svenska för invandrare. Kvinnan sa också att så vitt hon vet har hon aldrig träffat politikern i fråga. Då de spektakulära uppgifterna verkade vara lika sanna som påståendena om att Usama bin Ladin i själva verket lever och odlar tomater på månen gjorde Aftonbladet det alla seriösa redaktioner skulle ha gjort, lade ner storyn."
Och den teorin kan man naturligtvis välja att tro på, om man inte själv läst polisens förundersökningsprotokoll. I polisförhör fick kvinnan nämligen svara på (naturligtvis) vilka personerna i anteckningsblocket var och hon berättade då att de varit hennes massagekunder. Hon påstod sig även ha träffat Fredrik och uppgav att han hämtat henne med bil. Hon förnekade däremot att han köpte sex av henne (liksom hon förnekade att hon sålt sex till någon överhuvudtaget).
Att polisen inte utredde Reinfeldts eventuella sexköpsaffärer hade att göra med att det saknades bevis mot honom. På den punkten har Aftonbladet rätt, det saknades fysiska bevis och ingen såg Reinfeldt köpa sex. De som åtalades hade polisen mer eller mindre tagit på bar gärning i kvinnans lägenhet efter att ha spanat mot den en längre tid.
Om Aftonbladet var i kontakt med den prostituerade kvinnan, varför gav hon då inte samma förklaring till dem som hon gav till polisens förhörsledare? Varför kom Reinfeldts namn plötsligt från en SFI-kurs? Någon ljuger, antingen Aftonbladet eller kvinnan eller så ljög polisen som upprättade förhörsprotokollet.
Det är mycket som är suspekt när det gäller Reinfeldt.
Det är sannerligen mycket som är misstänksamt när det gäller Reinfeldt. Många Journalister undrar ju över varifrån han får alla sina källor när han refererar till utredningar och diverse statistik. Han uppger aldrig källor och de man lyckats hitta, har varit vinklade till hans fördel eller så har han helt och hållet -medvetet eller ej- dragit fel slutsats.
Får tacka för att du postade mer information om sexköpet än vad jag kunde tillhandahålla. Hade för övrigt glömt det mesta av händelsen och alla detaljer nyheterna uppgav.
Gällande den där horan, så undrar jag om hon verkligen sa nej i förhöret? Hörde att hon erkänt att han köpt sex men hon kan ju lika väl ha sagt nej. Om hon nu sa nej, har jag faktiskt förståelse för detta då hon förmodligen var rädd. En man som befinner sig på Reinfeldts position skall man inte tampas med och lika så gäller kungen, det är mäktiga män vi pratar om, som kan avsluta ditt liv med en liten gest.
Manen som tampades med Kungen t.ex. och sade sig ha bilder på kungen när han vistats på nakenklubb, han har vi aldrig hört någonting ifrån igen, lever han ens? Jag skulle tro att idioten nu flyttat tillbaka till sitt hemland och gått i exil där.
Inte för att jag är emot prostitution och sexköp, ärligt talat så bryr jag mig inte. Om Reinfeldt känner för att köpa sex kan han göra det, i mitt tycke borde detta vara lagligt då det är ett av världens äldsta yrken. Jag kan ju dock verkligen tänka mig den skandal som skulle uppstå om det fanns uppgifter som verkligen bekräftade att Reinfeldt i själva verket hade köpt sex. Det hade kunnat bli Sveriges motsvarighet till Watergate-skandalen om man bortser från självaste Håkan Juholt.