Citat:
Ursprungligen postat av
Kalambolle
Sveriges yta är 449 964 km² med en befolkning på 9,5 miljoner. Tysklands yta är 357 021 km² med en befolkning på 81 miljoner. Ska man förhålla sig till Tyskland, så innebär det att Sverige har kapacitet för 102 miljoner invånare. Alltså är massinvandring nödvändigt. Skulle ingen invandring finnas så skulle befolkningsmängden bara sjunka i det här landet.
Du får gärna svara på min fråga om bostäder ovan (inlägg #38).
Du verkar stirra dig blind på yta ("kapacitet för 102 miljoner") och ignorerar helt andra aspekter såsom energi, arbetstillfällen, födotillgång, konsekvenser för befintlig befolkning etc. Låt gå för det. Men varför då nöja sig med Tysklands befolkningstäthet? Varför ska vi inte sikta på Bangladesh - det måste ju vara mycket bättre?
Säg mig - varför är det "nödvändigt" med en ständigt växande befolkning? Du vet att vi bor på en planet med ändliga resurser?
Men, för den delen - var ska vi odla all mat som krävs för 102 miljoner människor? Var hittar vi energi att värma deras bostäder med och driva deras fordon?
Ibland önskar jag faktiskt att Ruskigbuss tog upp kampen igen. Han var iallafall inte helt efterbliven. Det är verkligen bara det intellektuella bottenskrapet kvar nu, som fortfarande förfäktar massinvandring till kalla norden.